۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۷۰ درصد آلودگی هوای قزوین ناشی از تردد وسایل نقلیه است
کد خبر: ۳۳۹۶۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین:

۷۰ درصد آلودگی هوای قزوین ناشی از تردد وسایل نقلیه است

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در شهر قزوین ۷۰ درصد آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه است.

۷۰ درصد آلودگی هوای قزوین ناشی از تردد وسایل نقلیه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سیده منیره قوامی در جلسه علنی شورا، ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و ابراز همدردي با حادثه ديدگان سیل در سیستان و بلوچستان با تاکید بر پیگیری شهرداری قزوین مبنی بر ارائه طرحی عملیاتی برای کاهش مصرف پلاستکی در قزوین اظهار کرد: در کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان محلی قزوین، طرح کاهش مصرف پلاستیک مصوب شد که در این راستا باید شهرداری با ارائه طرحی عملیاتی و استفاده از مشاور این طرح را اجرایی کند.

وی بر ضرورت توجه جدی از سوی شهرداری قزوین به انتخاب مشاور و اجرای این مصوبه کمیسیون تاكيد كرد و گفت: اين موضوع مهمی است و اگر حتی ۱۰ درصد از مصرف پلاستیک در قزوین کاسته شود، یک اقدام خوب زیست- محیطی انجام شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این جلسه درخصوص لایحه شهرداری قزوین پیرامون صدور مجوز و عوارض بهره‌برداری در فضای مورد استفاده دکل‌های مخابراتی و نصب در پشت بام منازل مسکونی بیان کرد: این دکل‌ها تشعشعات الکترومغناطیسی دارند و قرار گرفتن دائمی در معرض این تشعشعات زیان آور است.

قوامی عنوان کرد: باید استانداردها در نصب این دکل‌ها رعایت شود تا کمترین تاثیر در سلامت جسمی و روانی شهروندان را شاهد باشیم.

وی همچنین خواستار ساماندهی وانت بارها در سطح شهر شد و گفت: در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد افزایش تعداد وانت بارهای میوه فروش هستیم که کل خیابان را اشغال کرده‌اند.

قوامی تأکید کرد: شهرداری باید در اقدامی با ساماندهی این افراد و هدایت آنها، مانع افزایش بی‌رویه تعداد این وانت بارها شود تا شاهد کاهش سدمعبر و مشکلات ترافیکی ناشی از حضور آنها در خیابان‌ها باشیم.

خط ویژه اتوبوس در شهر قزوین راه‌اندازی شود

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان محلی قزوین به مصوبات این کمیسیون اشاره و بیان کرد: در نشستی با مدیران مرتبط، درخصوص آلودگی هوا مباحث مهمی مورد بررسی قرارگرفت که طبق گفته مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان وسایل نقلیه و صنایع باعث آلودگی هوای استان می‌شود و در شهر قزوین ۷۰ درصد آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه است.

قوامی با اشاره به نقش سیستم حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا گفت: ۵۰ درصد سفرهای درون شهری قزوین توسط اتوبوس و تاکسی انجام می شود و ۳۰ درصد سفرها نیز توسط خودروی شخصی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به دلیل عدم استقبال شهروندان از اتوبوس در سفرهای درون شهری گفت: به دلیل سرعت پایین و حرکت آنها در ترافیک عبوری استقبال خوبی از اتوبوس در سفرهای شهری صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین ضرورت دارد تا خط ویژه اتوبوس در شهر قزوین راه‌اندازی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین با اشاره به سایر مصوبات این کمیسیون بیان کرد: تشویق مردم به استفاده از دوچرخه، توسعه پیاده راه‌ها، توسعه استاندارد خطوط دوچرخه و نظارت بر معاینه فنی خودروها در شهر از جمله مواردی است که در این کمیسیون مورد بررسی و تاکید قرارگرفت.

قوامی گفت: طبق مصوبه شورای برنامه ریزی، شهرداری باید در سال ۹۶ نسبت به خرید دو ایستگاه سنجش کیفیت هوا در قزوین اقدام می‌کرد که تا کنون این موضوع محقق نشده است.

وی تاکید کرد: برای این دو ایستگاه حداقل سه میلیارد تومان اعتبار لازم است و باید عملیاتی شدن این مصوبه پیگیری شود؛ چراکه توجه به سلامت شهروندان و نظارت برآن از وظایف شورای شهر است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مبنی برحضور نماینده‌ای از شورای شهر درکارگروه استانداری درخصوص آلودگی هوا شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان