۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۳۸ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان با بذر اصلاح شده کشت شد
کد خبر: ۳۳۹۶۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین:

۳۸ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان با بذر اصلاح شده کشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۳۸ هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو استان با ارقام اصلاح شده کشت شد.

۳۸ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان با بذر اصلاح شده کشت شد

مجید اسماعیلی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بوجاری و ضدعفونی اصولی بذور خود مصرفی توسط کشاورزان نقش بسیار مهمی در جلوگیری از گسترش آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز داشته و همچنین موجب بالا رفتن بازده تولید می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری 38 هزار و 150 هکتار از مزارع گندم و جو استان با ارقام اصلاح شده کشت شد که از این میزان 32 هزار و 500 هکتار گندم آبی و دیم و پنج هزار و 650 هکتار جو آبی و دیم بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در سال زراعی جاری از 47 هزار و 764 هکتار از اراضی زراعی گندم آبی کشت شده در استان در حدود 16 هزار هکتار (34 درصد سطح کشت) و از 106 هزار و 692 هکتار از اراضی زراعی دیم در حدود 16 هزار و 500 هکتار (16 درصد سطح کشت) توسط ارقام اصلاح شده کشت شده است که نقش مهمی در ایجاد تحمل به تنش‌های زیستی و غیر زیستی و افزایش عملکرد گندم استان دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین از 27 هزار و 446 هکتار از اراضی زراعی جو آبی حدود 4 هزار و 850 هکتار (18 درصد سطح کشت) و از 7 هزار و 556 هکتار از اراضی زراعی جو دیم حدود 800 هکتار (11 درصد سطح کشت) توسط ارقام اصلاح شده کشت شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با ارتقای ظرفیت تولید بذور اصلاح شده در استان، ترویج بیشتر کشت مزارع توسط این بذور و استقبال زارعین از کاربرد روش‌های نوین به زراعی بتوان شاهد افزایش قابل توجهی در عملکرد و تولید گندم و جو در استان باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان