۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بافت فرش کتیبه اذن دخول حرم سیدالشهدا توسط بانوان قزوینی/ مجموعه عتبات قزوین حائز رتبه برتر شد
کد خبر: ۳۳۹۵۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خبرداد

بافت فرش کتیبه اذن دخول حرم سیدالشهدا توسط بانوان قزوینی/ مجموعه عتبات قزوین حائز رتبه برتر شد

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین از بافت فرش کتیبه ابریشمی اذن دخول حرم امام حسین(ع) توسط بانوان قزوینی خبر داد.

بافت فرش کتیبه اذن دخول حرم سیدالشهدا توسط بانوان قزوینی/ مجموعه عتبات قزوین حائز رتبه برتر شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، حامد کبودوند در نشست خبری که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات یک مجموعه مردم نهاد است که نسبت به ساماندهی و جمع آوری نذورات و کمک‌های مردمی جهت توسعه حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) اقدام می‌کند.

وی افزود: این ستاد همچنین در زمینه ساماندهی و اعزام خادمان افتخاری جهت فعالیت در حرم‌های اهل بیت(ع) اقدام کرده و نسبت به هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ایام اربعین و موکب‌های حسینی ماموریت ویژه دارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: در سال‌های اخیر فضای اقتصادی جامعه با فراز و فرودهایی مواجه شده است که این امر ماموریت ستاد را تغییر داده، مبنی بر اینکه فعالیت خود را در قالب جمع‌آوری کالا و نذورات غیرنقدی متمرکز کند.

وی عنوان کرد: برای اینکه ماموریت جدید ستاد یعنی تمرکز بر جمع آوری نذورات غیرنقدی و کالا محوری اتفاق افتد؛ ضرورت داشت که اطلاعات رسانی‌ای در این زمینه انجام شود.

تحقق 122 درصدی تعهدات ستاد عتبات عالیات استان

کبودوند بیان کرد: استان قزوین بعد از 14 سال فعالیت، طبق ارزیابی ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز در عملکرد سال ۹۷ حائز رتبه برتر شده است.

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان 122 درصد تحقق وعده‌های استانی را داشته به طوریکه میزان جمع آوری نذورات نقدی و غیرنقدی در سال ۹۷ خوشبختانه ۱۲۲ درصد محقق شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعهد سال 97 ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بود که خوشبختانه با همت بالای مردم کریم و ولایت مدار استان قزوین این رقم بیش از میزان تعهد و به میزان 122 درصد تحقق یافته است.

وی بیان کرد: نذورات جمع آوری شده هم شامل نذورات بسیار خُرد و هم نذورات کلان بوده است؛ به گونه‌ای که وجوهاتی با مبالغ پایین تا اهدای زمین‌هایی با ارزش میلیاردی را شامل می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: در شهرهای آبگرم، آوج، کوهین و قزوین زمین‌هایی از سوی خیرین اهدا شده که ارزش آنها بیش از ۳ میلیارد تومان بوده است که این اراضی مستقیما از سوی مالکین به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا شده و بعد از ارزشیابی از سوی کارشناس رسمی دادگستری تبدیل به احسن شده و متناسب با نیت واقف در حرم مربوطه هزینه شده است.

کارگاه بافت فرش ابریشم حرم امام حسین(ع) در چهار انبیاء قزوین دایر می‌شود

وی در ادامه از بافت فرش کتیبه ابریشمی اذن دخول حرم امام حسین(ع) توسط بانوان قزوینی خبر داد و گفت: عده‌ای از بانوان آبیکی استان قزوین نذر کردند که یک فرش ابریشم در اندازه ۲و نیم متر در ۲ متر به عنوان کتیبه ورودی (اذن دخول) حرم امام حسین(ع) ببافند.

کبودوند بیان کرد: براین اساس از روز یکشنبه ۲۹ دی ماه در حسینیه بقعه متبرکه چهار انبیاء قزوین کارگاه بافت فرش ابریشم حرم امام حسین(ع) را خواهیم داشت که دار این قالی اکنون با پیشرفت ۲۰ درصدی در شهر آبیک برقرار شده و از روز ۲۹ دی ماه در حسینیه بقعه متبرکه چهار انبیاء برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: بانوان آشنا به کار بافندگی که تمایل دارند در بافت این فرش به هر اندازه که می‌توانند مشارکت داشته باشند؛ می‌توانند به واحد بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات که در حسینیه چهار انبیاء مستقر است، مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: مواد اولیه این فرش تهیه شده و کسانیکه که می‌خواهند در تهیه الباقی مواد اولیه این فرش مشارکت کنند و یا نذورات خود را برای این امر اهدا کنند می‌توانند از تاریخ 29 دی ماه تا 29 بهمن ماه سال جاری به حسینیه چهار انبیاء(ع) مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود هزینه مواد اولیه این فرش بدون در نظر گرفتن هزینه نیروی انسانی ۳۰ میلیون تومان باشد.  

کبودوند در پایان گفت: هماهنگی لازم با حرم امام حسین(ع) برای تحویل فرش به موزه آستان حرم به عمل آمده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان