۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین به عنوان استان حادثه‌خیز در کشور شناخته شده است
کد خبر: ۳۳۹۵۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون امداد و نجات هلال احمر استان:

قزوین به عنوان استان حادثه‌خیز در کشور شناخته شده است

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین گفت: معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین هزار و ۱۱۶مورد عملیات انجام داده که معادل سه درصد حوادث کل کشور است؛ بنابراین استان قزوین جزو استان‌های حادثه‌خیز شناخته شده است.

قزوین به عنوان استان حادثه‌خیز در کشور شناخته شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حکمت الله هاشمی در سومین کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی که با همکاری پدافند غیرعامل ظهر امروز(چهارشنبه) در سازمان هلال احمر برگزار شد؛ اظهار کرد: ارگان‌ها باید بتوانند ساختاری عملیاتی برای مقابله با بحران‌ها ایجاد کنند و پیگیری و اجرایی این مصوبات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: باید شاهد اثرگذاری کار تیمی باشیم و در زمان وقوع حوادث فعالیت هر یک از اعضای کارگروه در اجرای به‌موقع و موفق دارای اهمیت است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین ابراز کرد: لازم است انعقاد تفاهم نامه با ارگان‌های حساس در راستای اجرای عملیات خوب درنظر گرفته شود تا در زمان بروز حوادث افراد بتوانند در وهله نخست اقدامات ابتدایی را انجام دهند، به همین دلیل بر اجرای مصوبات اصرار داریم.

وی افزود: اگر پیش از حوادث و سوانح مدیریت کرده و انگیزه کار تیمی داشته باشیم در مقابله با حوادث راحت‌تر عمل کنیم، درواقع بخشی از مشکلات ما برآمده از کم کاری‌های ما پیش از وقوع حادثه و فعالیت در راستای کاهش آسیب پذیری است.

این مقام مسئول عنوان کرد: استان ما از ظرفیت بالایی برخوردار است و می‌توان از آن بهره برد و باید توجه داشت که تاثیرگذاری کار گروهی با فردی قابل قیاس نیست و با درکنارهم بودن نیروهای متخصص ارگان‌های مختلف در قالب تیم تخصصی عملکرد بهتری خواهیم داشت.

دبیر کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی بیان کرد: هلال احمر هزار و 116مورد عملیات داشته که معادل سه درصد حوادث کل کشور است؛ بنابراین استان قزوین جزو استان‌های حادثه‌خیز شناخته شده است.

وی اذعان کرد: بیشترین عملیات‌های امداد و نجات هلال احمر در منطقه طارم و قزوین و مجموع عملیات‌های جاده‌ای 789 مورد بود، ماه گذشته شاهد وقوع حادثه برای هشت نفر در منطقه کوهستانی سیالان بودیم و هر ماه تعداد زیادی عملیات در بخش کوهستان داریم که به دلیل اقدام به کوهنوردی افراد غیرمتخصص است.

هاشمی ابراز کرد: 153 مورد رهاسازی و 39 مورد عملیات صنعتی در معاونت امداد و نجات صورت گرفته که آمار بالایی است و باید علم ایمنی، بهداشت و محیط زیست به‌صورت مهارتی آموزش داده شده و توسعه همراه با ایمنی باشد تا شاهد کاهش این آمارها باشیم.

برگزاری دوره آشنایی با مخاطرات در ارگان‌های مختلف

در ادامه این جلسه حواسی ابراز کرد: در راستای کاهش حوادث و پیشگیری‌های لازم آموزش و آگاهی بخشی دارای اهمیت است و در این حوزه ضعیف عمل شده که البته در صدا و سیما و رسانه‌ها برنامه‌هایی درنظر گرفته شده و مانوری نیز به جهت آماده سازی نیرو شکل گرفته است.

معاون صداو سیمای استان قزوین ادامه داد: علاوه بر مانورهای انجام شده در صدا و سیما برنامه‌هایی نیز برای سراسر استان درنظر گرفته شده تا کل استان از جهت آماده سازی بررسی شود.

در ادامه معاون آموزش و پژوهش هلال احمر عنوان کرد: ما برای برگزاری آموزش‌های همگانی و مخاطرات به‌صورت رایگان برای تمام ارگان‌ها آمادگی داریم که تاکنون کمیته امداد نسبت به آموزش از طرف ما اعلام آمادگی و اقدام کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون برای دو هزار و 141سرباز دوره آشنایی با مخاطرات و کمک‌های اولیه برگزار شده و همچنین درصورت درخواست برای گروه‌های مختلف نیز این دوره‌ها برگزار می‌شود.

همچنین در این جلسه مطرح شد که در مرکز علمی و کاربردی نیز این توان وجود دارد که تک پودمان‌ها و دوره‌های آموزشی که برای ایمنی لازم است، برگزار شود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان