۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تشکیل ۱۵۵گشت مشترک برای نظارت در قزوین/ قیمت پیاز ۴۱درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۳۳۹۵۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان مطرح شد؛

تشکیل ۱۵۵گشت مشترک برای نظارت در قزوین/ قیمت پیاز ۴۱درصد افزایش یافته است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۲۶هزار و ۳۹۴واحد صنفی بازرسی و ۱۵۵گشت مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، سازمان استاندارد، علوم پزشکی و دامپزشکی انجام شده است.

تشکیل ۱۵۵گشت مشترک برای نظارت در قزوین/ قیمت پیاز ۴۱درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مسئولین و نمایندگان سازمان‌های مختلف در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

بررسی وضعیت سطح شهر درباره کیفیت، کمیت و افزایش قیمت نان؛ کیفیت و ذخیره آرد و وضعیت بازار و میوه پایان سال از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

بازرسی دقیق و تشدید نظارت‌ها برای کنترل کمیت و کیفیت نان از مواردی بود که در این جلسه بر آن تاکید شده و بیان شد که ذخیره آرد امسال کافی بوده و تا پایان سال مشکلی برای تهیه آن نداریم.

همچنین در این جلسه مطرح شد که بدر بخش تامین پرتقال برای میوه شب عید مشکلی نداریم و 1200تن پرتقال خریداری و به بازار وارد می‌شود.

علی اکبر کبیری در این جلسه اظهار کرد: برای بازرسی و نظارت به موضوع قصابی‌ها و قیمت گوشت ورود پیدا کرده و همچنین کالاهای اساسی نیز بررسی شده و حتی تعدادی از واحدهای متخلف پلمپ شدند.

وی ادامه داد: 26هزار و 394واحد صنفی بازرسی و 155گشت مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، سازمان استاندارد، علوم پزشکی و دامپزشکی انجام شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین ابراز کرد: نظارت بر واحدهای بین راهی نیز شکل گرفته و برای هزار و 355 مورد پرونده تشکیل شده که 667 مورد از آن‌ها برای گرانفروشی و 495برای عدم درج قیمت بوده است.

وی افزود: در راستای اصلاح عدم درج قیمت، پویشی راه اندازی شده که طبق آن خریداران از واحدهایی که درج قیمت صورت نگرفته کالایی خریداری نمی‌کنند تا حقوق از خریدار ضایع نشود.

این مقام مسئول عنوان کرد: چهار پرونده احتکار نیز در حوزه نهاده‌های دامی بود تشکیل شده و در مجموع عمده پرونده و شکایت‌ها درخصوص مواد غذایی، حمل و نقل مسافر و گاز مایع بود.

وی تاکید کرد: قیمت کالاها نیز به طور پیوسته رصد می‌شود، در برنج ایرانی 4/6درصد افزایش و در برنج هندی11درصد کاهش قیمت داشتیم که به دلیل آغاز مجدد ثبت سفارش قیمت برنج کنترل شده است.

کبیری عنوان کرد: قیمت سیب به دلیل صادرات هزار تومان و پیاز 41 درصد افزایش داشته و از سه هزار و 500تومان به 6هزار تومان رسیده اما قیمت گوجه فرنگی با کاهش سه هزار تومانی به 7هزار تومان رسیده است.

هدایت الله جمالی پور نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نظارت به نانوایی‌ها ابراز کرد: تعزیرات با شماره 124، فرمانداران و مسئولان و به ویژه اتحادیه باید برای بهتر شدن امور نانوایی توجه جدی داشته باشند و امور را رصد و به‌صورت روزانه گزارش کنند.

وی ادامه داد: اتحادیه باید در مرتبه اول به مسائل نانوایی رسیدگی کرده تا سایر نهادها به آن ورود پیدا نکنند و ما باید مسائل نانوایان را تدبیر کنیم.

استاندار قزوین در پایان گفت: تا پایان سال تمام واحدهای فاقد پروانه کسب باید تعیین تکلیف شوند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان