۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مصرف گازخانگی به بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید/ شهروندان اصول مصرف‌بهینه را رعایت کنند
کد خبر: ۳۳۹۵۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

مصرف گازخانگی به بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید/ شهروندان اصول مصرف‌بهینه را رعایت کنند

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: میزان مصرف گاز شهری در سال ۹۷ به میزان یک میلیارد و ۳۵۲ و میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مکعب بود که نشان دهنده افزایش مصرف در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته است.

مصرف گازخانگی به بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید/ شهروندان اصول مصرف‌بهینه را رعایت کنند

اسماعیل مفرد بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  با اشاره به میزان مصرف گاز شهری در استان قزوین اظهار کرد: میزان مصرف گاز شهری در سال ۹۸ در استان قزوین به میزان یک میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۴۷۰ متر مکعب است.

وی افزود: میزان مصرف گاز شهری در سال ۹۷ به میزان یک میلیارد و ۳۵۲ و میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مکعب بود که نشان دهنده افزایش مصرف در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین یادآور شد: در سال جاری میزان مصرف گاز طبیعی در نیروگاه شهید رجایی تاکنون به میزان یک میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۴۳ متر مکعب بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین میزان مصرف گاز طبیعی نیروگاه شهید رجایی در سال ۹۷ به میزان ۲ میلیارد و ۲۷۸ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۴۲ متر مکعب بود که نشان می‌دهد امسال کاهش چشمگیری داشته است.

مفرد بوشهری بیان کرد: تعداد مراکز تولیدی و صنعتی که از ابتدای سال تا پایان آذرماه گازرسانی شدند ۱۵۴ واحد است که در مجموع اکنون ۲ هزار و ۹۱۱ واحد تولیدی و صنعتی از گاز برخوردار هستند.

۵۰۸ روستا گازرسانی شده است

وی در ادامه ابراز کرد: در بخش صنایع وضعیت گازرسانی ما به روز شده و ۳۴ میلیون مترمکعب گاز تزریق و تامین شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اذعان داشت: تمام ۲۵ شهر استان از تسهیلات گاز طبیعی برخوردارند و از مجموع حدود ۶۰۰ روستای دارای سکنه که شرایط گازرسانی را دارند تاکنون به ۵۰۸ روستا گازرسانی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به طور متوسط سالانه ۶۰ روستا در استان گازرسانی شده است، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به ۵۷۰ روستا خواهد رسید که میزان برخورداری از ۸۵ درصد کنونی به ۸۸ درصد خواهد رسید.

مفرد بوشهری با اشاره به توصیه‌های مربوط به مصرف بهینه در روزهای سرد اضافه کرد: کاهش یک درجه سانتیگراد دمای فضای داخلی خانه موجب کاهش ۶ درصدی در مصرف می‌شود.

وی در پایان گفت: رعایت نکات ساده‌ای همچون درزبندی پنجره‌های ساختمان، عایق‌بندی لوله‌ها و مخزن موتورخانه‌ها، خاموش بودن بخاری در اتاق‌هایی که استفاده نمی‌شود، عدم استفاده از شومینه به علت مصرف بالا، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین ۱۸-۲۱ سانتیگراد می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف گاز داشته باشد.

انتهای پیام/ 2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان