۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین داوطلبان احراز صلاحیت نشده نباید از مسیر قانون خارج شوند
کد خبر: ۳۳۹۵۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

داوطلبان احراز صلاحیت نشده نباید از مسیر قانون خارج شوند

دادستان قزوین گفت: داوطلبان احراز صلاحیت نشده از مسیر قانون خارج نشوند و در چهارچوب‌های قانونی مطالبات خود برای تایید صلاحیت را پیگیری کنند.

داوطلبان احراز صلاحیت نشده نباید از مسیر قانون خارج شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد قاسمی در سومین نشست کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات که در دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهادت سردار رشید انقلاب سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و تشییع پیکر مبارک ایشان که با حضور میلیونی مردم فهیم کشور برگزار شد، نشان از درک عمیق جامعه از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های 40 ساله این سرباز وطن برای دفاع از اسلام و میهن داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تا روز شهادتش به دست آمریکای جنایت پیشه، دست از خدمتگزاری صادقانه برای اعتلای ایران اسلامی و تظلم خواهی کشورهای اسلامی از چنگال اشغالگران برنداشت و امروز تلاش‌های خستگی ناپذیر این شهید راه خدا، اسلام و وطن باید الگوی همه مسئولان باشد و می‎‌بایست راه شهید حاج قاسم سلیمانی را با تمام توان ادامه دهیم و خدایی ناکرده به گونه‌ای عمل نکنیم که مدیون خون پاک سلیمانی‌ها باشیم.

دادستان قزوین با بیان اینکه نباید از رصد فضای مجازی غافل شویم، تاکید کرد: غفلت از رصد و مدیریت فضای مجازی بدون شک افزایش هجمه دشمن را به همراه خواهد داشت، به همین خاطر با نزدیک‌تر شدن به ایام انتخابات باید رصد دقیق‌تری نسبت به فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی توسط دستگاه‌های عضو این کارگروه صورت گیرد.

فضای مجازی نیازمند آسیب شناسی جدی است

قاسمی در ادامه بیان کرد: دشمن در ایام منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت‌ها برای القاء باورهای شوم خود، خدشه دار کردن خدمات و ناکارآمد جلوه دادن نظام استفاده می‌کند و به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در انتخابات است و در این شرایط ضروری است ما نیز بر اساس اصل پیشگیری از ظرفیت فضای مجازی به خوبی برای بیان دستاوردها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقابله با هجمه‌های دشمن بهره‌مند شویم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین گفت: فضای مجازی نیازمند آسیب شناسی جدی است و دستگاه‌های متولی باید با هم‌افزایی این آسیب‌ها را احصاء کرده تا با برنامه ریزی صحیح و دقیق، فضای مجازی مدیریت شود تا از این فضا به عنوان یک فرصت برای بیان ارزش‌ها، دستاوردها و خدمات نظام استفاده شود و دستگاه‌های متولی باید محتوای مناسب در این خصوص را تهیه و منتشر کنند.

این مقام قضایی استان اظهار کرد: هم اکنون در فضای انتخابات، بحث صلاحیت‌ها مطرح است که انتظار این است، داوطلبان احراز صلاحیت نشده از مسیر قانون خارج نشوند و در چهارچوب‌های قانونی مطالبات خود برای تایید صلاحیت را پیگیری کنند، چرا که دشمن با سوءاستفاده از این فضا به دنبال ایجاد ناامنی و بی‌نظمی در سطح جامعه است.

 قاسمی در پایان بیان کرد: باید از امنیتی کردن فضای انتخابات پرهیز کنیم، زیرا در این شرایط از اهداف موردنظر دور خواهیم شد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که شرایط را برای برگزاری یک انتخابات امن و در فضایی کاملا آرام و بدون تنش و حضور حداکثری مردم فراهم کنیم که این امر نیازمند مشارکت و عزم جدی همه دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان