۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رسانه باید امید و اعتماد را به جامعه برگرداند
کد خبر: ۳۳۹۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون صدای رسانه ملی:

رسانه باید امید و اعتماد را به جامعه برگرداند

معاون صدای رسانه ملی گفت: یک حادثه‌ای در این عظمت و آن هم در زمانی که کشور در فضای صددرصد جنگی قرار گرفته مملو از نکات امنیتی است بنابراین وظیفه رسانه عمومی این است که امید و اعتماد را به جامعه برگرداند.

رسانه باید امید و اعتماد را به جامعه برگرداند

حمید شاه آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری و هجمه علیه سپاه پاسداران اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این هجمه‌ها عقده گشایی عده‌ای است که منتظر نقطه ضعفی از سوی مخاطب هستند که در دهه گذشته به ویژه از فتنه ۸۸ تا به حال هر روز سرافکنده‌تر شده‌اند و امروز بستری برای تخلیه عقده‌های خود پیدا کردند.

وی افزود: خطای انسانی در هر جایی ممکن است رخ دهد و اطلاع‌رسانی مستلزم داشتن اطلاعات اولیه برای انتقال است که خوشبختانه در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی نیز در یک بازه زمانی دو سه روزه این کارها انجام گرفت.

معاون صدای رسانه ملی بیان کرد: ضمن تسلیت ویژه به خانواده‌های عزادار که بخش مهمی از غم ملت ایران امروز به خاطر این حادثه دلخراش است اما فرصت طلبی افراد برای حمله به سپاه پاسداران چیزی است که مردم قطعا در روزهای آینده پاسخ آن را خواهند داد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: مردم اعتماد خودشان را به کسانی که چهار دهه آسمان ایران را برای آن‌ها امن نگهداشتند را با خطای یک نفر نیروی انسانی معاوضه نخواهند کرد.

آموزش سواد رسانه‌ای نیازمند برنامه‌ریزی‌های متعدد است

شاه‌آبادی تصریح کرد: گرد و غبارهایی که عناصر فرصت طلب در این بازه زمانی به وجود می‌آورند به زودی فروکش خواهد کرد و زمستان به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به وظیفه رسانه‌ها بیان کرد: تنویر افکار عمومی کار رسانه‌ها است و این تنویر افکار عمومی به معنای تحلیل‌های بدون اطلاعات نیست چراکه رسانه حق ندارد پیش داوری‌ها و گمانه زنی‌هایی را براساس داده‌هایی داشته باشد که هنوز تایید نشده است.

معاون صدای رسانه ملی عنوان کرد: یک حادثه‌ای در این عظمت و آن هم در زمانی که کشور در فضای صددرصد جنگی قرار گرفته مملو از نکات امنیتی است بنابراین وظیفه رسانه عمومی این است که امید و اعتماد را به جامعه برگرداند.

این مقام مسئول ادامه داد: اینکه رسانه به واسطه تاخیر در اطلاعات و دادن اطلاعاتی مغایر با آن چیزی که انجام گرفته در معرض برخی آسیب‌ها قرار گرفته نیز باید به درستی برای مردم تبیین شود چراکه مردم ما آگاه و روشن هستند و طبیعتا خواهند پذیرفت که حادثه‌هایی که اتفاق می‌افتد نیازمند زمان برای بررسی است.

شاه‌آبادی ابراز کرد: ما در رسانه باید مردم را برای شنیدن اخبار مطمئن آماده کنیم و به آن‌ها این اطمینان را بدهیم که چون نظام به طور کامل مهمترین ویژگی حکمرانی عادلانه در کشور را رفتار صادقانه با مردم دانسته و بر این اساس به آن پایبند است بنابراین باید مهلت بررسی‌های لازم را به دستگاه‌های ذی‌ربط بدهند.

وی بیان کرد: رسانه باید مردم را در این دوران انتظار برای صبر و تحمل قانع کند تا نتایج اصلی و واقعی این حادثه و ابعاد مختلف آن شکافته شود.

معاون صدای رسانه ملی در پایان گفت: آموزش سواد رسانه‌ای طبیعتا نیازمند برنامه‌ریزی‌های متعدد است اما آن چیزی که وجود دارد این است که همه کسانی که در عرصه‌های رسانه‌ای هستند و ما در رادیو و همه بخش‌های مختلف باید در این زمینه‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان