۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین القای ناامیدی به مردم از طریق رسانه جزو اهداف دشمن است/ قلم ما باید آگاهی‌بخش باشد
کد خبر: ۳۳۹۵۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

معاون صدای رسانه ملی:

القای ناامیدی به مردم از طریق رسانه جزو اهداف دشمن است/ قلم ما باید آگاهی‌بخش باشد

معاون صدای رسانه ملی گفت: ایجاد یأس و ناامیدی در مردم نکته‌ای است که دشمن بر آن تکیه می‌کند و در این راستا از طرح سوال و ایجاد شبهه بهره می‌برد، در این بین کار رسانه تامل و توجه به همین نکته دشمن است.

القای ناامیدی به مردم از طریق رسانه جزو اهداف دشمن است/ قلم ما باید آگاهی‌بخش باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حمید شاه آبادی در اختتامیه جشنواره ابوذر قزوین که پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه خود را برای ورود به کارزار واقعی آماده کرده‌اند که در آن باید اندیشه‌ها ما را برای داشتن حرف کمک کند.

وی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم در بین اولویت‌های اصحاب رسانه به یک نکته مهم اشاره کنیم، موردی است که دشمنان بر آن مانور می‌دهند که آن انتقام از ملت است.

معاون صدای رسانه ملی ابراز کرد: درواقع دشمن به دنبال این است که تصویری که از ایران در دنیا ساخته شده که تصویر یک نسل و توجه به انسانیت و تبیین درست هدف انسان از خلقت است؛ را از بین ببرد.

وی افزود: مردم با استقلال ایستاده و نوعی اندیشه و زندگی را برای خود برگزیده‌اند که در آن نگاه مبارزه با استکبار و آزادی طلبی است و این مفاهیم برآمده از دین است.

این مقام مسئول عنوان کرد: ایجاد یأس و ناامیدی در مردم نکته‌ای است که دشمن بر آن تکیه می‌کند و در این راستا از طرح سوال و ایجاد شبهه بهره می‌برد، در این بین کار رسانه تامل و توجه به همین نکته دشمن است.

وی ادامه داد: برخلاف حوزه فیلم و تلویزیون که اساسا شکل گیری آن ناسالم بود مطبوعات با نگاه ناسالم شکل نگرفتند، در حوزه فیلم و سینما بستر ابتذال به مرور زمان گسترش پیدا کرد اما امروز درگاه انتشار ما محدود به تلویزیون و فیلم نبوده و عرصه‌ای وسیع است.

باید در رسانه آگاهی بخشی داشته باشیم

شاه آبادی گفت: تولیدکنندگان محتوا باید بدانند سربازان جبهه رسانه هستند و نقطه عزیمت ما مبتنی بر آگاهی است و سرگرمی همراه با غفلت نیست، نگاه مادی به رسانه پیکره‌ای از رسانه می‌سازد که انسان را از دین، هدفمندی و استکبار ستیزی دور می‌کند، از این رو کسانی که قلم به دست می‌گیرند باید بدانند از چه منظری به موضوع توجه می‌کنند.

وی افزود: ما باید ببینیم سینمای امروز ما به چه سمت و سویی حرکت کرده و اگر ژانر طنز پراستقبال است به چه شیوه‌ای بوده، درواقع ما می‌توانیم به نقد بپردازیم.

معاون صدای رسانه ملی بیان کرد: درواقع موضوع برای ما و دشمن واحد بوده و هدف هر دو نیز مشخص است و مایوس کردن در کمترین حالت بی تفاوتی را ایجاد می‌کند اما قلم ما حتی درحالی که پیکره غم بر کشور افتاده می‌تواند آگاهی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در حادثه اخیر برخی سعی می‌کنند تاخیر 48 ساعته در بیان علت سقوط هواپیما را به بدبینی و عدم صداقت مسئولین مربوط کنند و درمقابل قلم ما می‌تواند آگاهی بخش باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: یکی از درگاه‌های انتشار رادیو و تلویزیون است، اما در دنیایی که تعدد درگاه‌های انتشار وجود دارد به تنهایی نقطه ضعف یا قدرت نیست و محتوا و کلام است که دارای اهمیت است.

وی در پایان گفت: اگر معنا و محتوا به درستی انتخاب شده باشد در حجم انبوه داده‌ها این ماندگاری و تاثیر وجود خواهد داشت و اگر محتوا ارزشمند نباشد راه به جایی نمی‌برد، درواقع جدای از نوع درگاه انتشار پیام، محتوای آن دارای اهمیت است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان