۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعلام نتایج تائید صلاحیت‌ها به داوطلبان/ مهلت اعتراض تا پنج روز فراهم است
کد خبر: ۳۳۹۵۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۵:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین خبر داد

اعلام نتایج تائید صلاحیت‌ها به داوطلبان/ مهلت اعتراض تا پنج روز فراهم است

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: اسامی افراد تایید صلاحیت شده کاندیداهای مجلس یازدهم به فرمانداری‌های سه حوزه انتخابیه اعلام شده و افراد در صورت عدم تایید و احراز صلاحیت تا پنج روز مهلت اعتراض دارند.

اعلام نتایج تائید صلاحیت‌ها به داوطلبان/ مهلت اعتراض تا پنج روز فراهم است

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: اسامی افراد تایید صلاحیت شده کاندیداهای مجلس یازدهم به فرمانداری‌های سه حوزه حوزه انتخابیه بوئین زهرا، تاکستان و قزوین، آبیک و البرز ابلاغ و نتایج به داوطلبین اعلام شده است.

وی ادامه داد: براساس استنباط جدید، افرادی که تایید یا احراز صلاحیت نشده‌اند تا پنج روز مهلت دارند شکایات خود را به هیئت‌های نظارت استان و یا شورای نگهبان اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ابراز کرد: افراد تایید صلاحیت شده صرفا یک هفته پیش از یکم اسفندماه می‌توانند به طور رسمی تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند و پیش از آن هرگونه تبلیغات گروهی و غیره خلاف مقررات بوده و ازطریق دستگاه‌های نظارتی قابل پیگیری‌ست.

وی افزود: تخلفات انتخاباتی کاندیداها از طریق ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و هیئت‌های بازرسی بررسی شده و در بررسی صلاحیت‌ها در مرحله بعدی تاثیرگذار خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان چگونگی گزارش تخلفات انتخاباتی عنوان کرد: افراد و رسانه‌ها درصورت مشاهده تخلفات می‌توانند موارد را برای بررسی به هیئت‌های بازرسی مستقر در فرمانداری شهرستان‌ها و یا ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مستقر در دادگستری‌های شهرستان‌ها اعلام کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور در انتخابات مجلس یازدهم گفت: امیدواریم شاهد انتخابات پرشور با حضور حداکثری باشیم.

امکان بررسی مجدد تا پیش از 22بهمن وجود دارد

در ادامه محمدتقی صفری ابراز کرد: 228 نامزد برای حوزه‌های انتخابیه قزوین ثبت نام کرده‌اند که نسبت به دور گذشته 25درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع 228 ثبت نامی فقط دو مورد تخلف ثبت نامی وجود داشت که در زمان ثبت نام اقدام به تبلیغ کرده بودند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین عنوان کرد: تا آخر روز بیست و یکم، مهلت هیئت نظارت به پایان رسیده و نتایج از طریق فرمانداری‌ها به کاندیداها اعلام شده است.

وی افزود: پس از ابلاغ، نامزدها 5 روز فرصت اعلام شکایت به دفاتر نظارت و بازرسی در استان و یا ورزشگاه تختی در تهران را دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: شورای نگهبان طبق قانون از مراجع چهارگانه استعلام کرده و درصورت داشتن سند مؤثر، آماده دریافت این اسناد است و نظر نهایی از مجموع آن‌ها، اعلام می‌شود.

وی گفت: تا پیش از 22 بهمن که زمان اعلام قطعی کاندیداهاست، هر سندی علیه نامزدها پیدا شود، شورای نگهبان به لحاظ قانونی امکان بررسی مجدد را دارد.

گفتنی‌ است؛ در مهلت هفت روزه ثبت نام در مجموع 224 نفر در استان داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم شدند که 134 نفر از آن‌ها در حوزه قزوین، آبیک و البرز، 51نفر در حوزه بوئین زهرا و آوج و 39 نفر از حوزه تاکستان بودند.

198نفر از ثبت نامی‌ها معادل 88/4 آقا و 26 نفر معادل 11/6 درصد خانم بودند.

انتهای پیام/6006       

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان