۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دومین تاریخ‌سازی سروقامتان
کد خبر: ۳۳۹۵۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

دومین تاریخ‌سازی سروقامتان

تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با غلبه بر چین برای دومین بار سهمیه مسابقات المپیک را کسب کند.

دومین تاریخ‌سازی سروقامتان
 

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین؛تیم ملی والیبال کشورمان امروز موفق شد در دیدار فینال رقابت‌های انتخابی المپیک با نتیجه سه بر صفر از سد چین بگذرد و تنها سهمیه قاره کهن را برای رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و کسب کند. شاگردان ایگور کولاکوویچ در یک بازی کاملا مقتدرانه و برتر به حریف شان اجازه ندادند حتی یک ست بگیرد این اتفاق در حالی رقم خورد که چینی‌ها با تمام توان برای این مسابقات برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده بودند تا در خانه و در مقابل چشمان هزاران هوادارشان سهمیه مهمی را بدست بیاورد.

آن‌ها تا پیش از این المپیک تنها دو مرتبه جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده بودند، البته چینی‌ها عنوان‌های زیادی را یدک می‌کشند و از تیم‌های خوب قاره کهن هم محسوب می‌شوند، اما از زمانی که تیم ملی والیبال کشورمان با اقتدار در صدر آسیا ایستاده است آن‌ها دیگر هیچگاه شانس کسب مدال طلا و رسیدن به المپیک را نداشته اند. ملی پوشان چینی برای این مسابقات لیگ شان را تعطیل کرده بودند و با صرف هزینه‌های بسیار میزبانی رقابت‌های انتخابی المپیک را بر عهده گرفته بودند، اما در آخر دست خالی ماندند.

حضور بازیکنان جوان در تیم ملی ایران، چون مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور ،پوریا یلی جواد کریمی و دیگر بازیکنان نشان داد که این روز‌ها تیم ملی کشورمان پشتوانه خوب و البته با تجربه دارد که می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به کمک تیم ملی بیاید و اجازه ندهد که این اقتدار و صدرنشینی ذره‌ای کم شود.

رسیدن به المپیک کمترین خواسته مردم و جامعه والیبال از این ملی‌پوشان بود، حالا انتظار می‌رود شاگردان ایگور کولاکوویچ با توجه به سابقه درخشان و تجارب ارزنده‌ای که دارند بتوانند در رقابت‌های المپیک هم نمایش آبرومندانه داشته باشند، نباید فراموش کرد اگرچه تیم ملی والیبال ایران سال‌هاست که در صدر آسیا ایستاده و هیچ حریفی نمی‌تواند آن را شکست دهد، اما هنوز راه‌های زیادی برای تبدیل شدن به یک قدرت اصلی و مطرح والیبال جهان دارد. همین حالا تیم‌هایی هستند که سابقه بسیار درخشانی دارند و این روز‌ها را زودتر از تیم ملی کشورمان سپری کرده‌اند و مدال‌های رنگارنگ جهانی در کارنامه شان دیده می‌شود.

به طور قطع والیبال ایران این روز‌ها توانایی‌ها و پتانسیل بالایی دارد و انتظار داشتن مدال هم شاید دور از دسترس و تصور نباشد، اما به هر صورت منطقی‌تر است تا با توجه به تمامی این شرایط انتظار یک نمایش ارزنده و قابل احترام از این ملی‌پوشان در رقابت‌های  المپیک داشت.

دومین تاریخ سازی سرو قامتان در تاریخ / پتانسیل بالای والیبالیست‌ها برای نمایش اقتدار در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان

تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات انتخابی و از همان ابتدا با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه به میدان رفت، این در حالی بود که ستارگانی، چون غلامی، قائمی و غفور ملی‌پوشان را در این مسابقات همراهی نمی‌کردند و در عوض بازیکنانی، چون میرزاجانپور و شهرام محمودی به تازگی به ترکیب تیم ملی والیبال اضافه شدند.

ملی پوشان کشورمان که این روز‌ها بیشتر از همیشه در سطح جهانی می‌درخشند و در لیگ‌های مختلف جهانی توپ می‌زنند در این مسابقات موفق به کسب عنوان‌های مهم تری هم شدند، اما مهم‌تر از همه این‌ها دومین سهمیه تاریخ المپیک ما در رشته والیبال بود که در این مسابقات به دست آمد، حالا همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد ممکن است انتظار‌های مختلفی از والیبالیست‌ها وجود داشته باشد، اما معقول‌ترین و منطقی‌ترین انتظار از آن‌ها می‌تواند تنها همین نکته باشد که با یک برنامه‌ریزی درست و به کارگیری تمام نیرو‌های جوان و باتجربه در تیم ملی نمایش قابل قبول و قابل احترامی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کرد.

والیبال ایران می‌تواند در آینده بیشتر هم بدرخشد و قطعاً با استفاده از چنین روز‌ها و  شرایطی در آینده به نحو احسن استفاده کند و در مسابقات بزرگ‌تر به میدان برود، قطعاً با مسیری که در حال حاضر والیبال ایران در پیش دارد دور از انتظار نیست که از چند دوره آینده المپیک همانطور که امروز حضورشان در المپیک مورد انتظار است کسب عنوان‌های المپیک و جهانی هم از آن‌ها مورد انتظار باشد، قطعا حضور محمدرضا داورزنی در راس امور فدراسیون والیبال و نفرات زبده و کاربلد در امور مختلف والیبال نویدبخش روز‌های خوبی برای آینده این رشته است.

دومین تاریخ سازی سرو قامتان در تاریخ / پتانسیل بالای والیبالیست‌ها برای نمایش اقتدار در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان