۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تخریب سپاه در امتداد ترور حاج قاسم سلیمانی است/ سردار حاجی‌زاده، حاج قاسم آسمان ایران است!
کد خبر: ۳۳۹۵۲۸ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

تخریب سپاه در امتداد ترور حاج قاسم سلیمانی است/ سردار حاجی‌زاده، حاج قاسم آسمان ایران است!

در شرایطی که خون سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی موجب وحدت حداکثری و مثال زدنی در بین امت اسلامی شده است، ناخن کشیدن‌های ضدانقلاب به چهره سپاه را باید نتیجه استیصال دشمنان خارجی و منافقین داخلی قلمداد کرد و با صبوری و برخورد منطقی و قانونی، سعی در آرام کردن اوضاع و رسیدن به یک آرامش نسبی در جامعه داشت.

تخریب سپاه در امتداد ترور حاج قاسم سلیمانی است/ سردار حاجی‌زاده، حاج قاسم آسمان ایران است!

صبح قزوین؛_______ محمدرضا ذاکر

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و جان باختن۱۷۶ انسان به تنهایی آن‌قدر تلخ و ناگوار بود که یک ملت را به سوگ نشاند، اما این خبر که هواپیمای اوکراینی با شلیک موشک پدافند داخلی ساقط شده است، تلخی این ضایعه را در کام مردم دوچندان کرد.

از دیروز تحلیل‌ها و اخبار مختلفی پیرامون این حادثه دردناک منتشر شده است و متاسفانه بنگاه‌های خبرپراکنی دشمن، در یک سناریوی قابل پیش بینی اقدام به تخریب نهادهای حاکمیتی و در رأس آنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده اند.

اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب از هر فرصتی برای زدن ضربه و انتقام جویی از جمهوری اسلامی بهره می‌برند مسئله تازه و نویی نیست و بعد از هر پیروزی بزرگی انتظارش را می کشیم، اما آنچه باید مورد توجه افکارعمومی قرار گیرد افشای دام رسانه ای ضدانقلاب برای کم رنگ کردن موفقیت‌ها و پیروزی‌های بی سابقه یک هفته گذشته نظام اسلامی و جبهه مقاومت است که بخشی از مردم را خواسته و ناخواسته به دام خود کشیده است.

این مسئله که هواپیمای مسافربری به‌دلیل خطای انسانی ساقط شده است، موضوعی است که می‌بایست مورد بررسی دقیق مسئولین قرار گیرد و حتما عامل یا عوامل بروز این اشتباه مرگبار مشخص و مجازات بشوند. موضوعی که صریحا در دستور رهبر معظم انقلاب و رییس قوه قضاییه هم مشهود بود. اما قطعاً مواجهه صفر و صدی با سپاه پاسداران نسخه شفابخش این بحران نخواهد بود.

یادمان نرفته است که در طول چهل سال عمر بابرکت نظام اسلامی، هرجا دولت‌ها کوتاهی کردند و یا توان و آمادگی لازم را نداشتند این سپاه بود که یک تنه و فداکارانه و بدون هیچ جشم داشتی پا در میدان جهاد گذاشت و کم کاری مسئولین را جبران کرده است.

یادمان نرفته است پیروزی‌های پی در پی در هشت سال دفاع مقدس را مدیون همین سپاهی هستیم که در شبانه روز گذشته رسانه‌های دشمن سعی کردند آن را مقابل مردم به تصویر بکشند!

فراموش نکرده ایم هر زمان ایران گرفتار بلایای طبیعی سیل و زلزله و بحران‌های سخت شد سپاه اولین نهادی بود که خالصانه پا در میدان گذاشت و تا آخر پای مردم ایستاد.

یادمان نرود که در کنار حفظ امنیت، مرزبانی، دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ امنیت که جزیی از وظایف ذاتی سپاه ای، همواره نقش سپاه در راهسازی، جاده سازی، پروژه‌های عمرانی و اقتصاد مقاومتی و اعزام اردوهای جهادی را پررنگ یافته ایم.

فراموش نکنیم که امروز بخش قابل توجهی از امنیت جامعه را مدیون سپاهی هستیم که هرآن چیز داشت برای دفع فتنه داعش و ساقط کردن ماشین جنگی تکفیری ها به کار بست و مظلومانه تهمت‌ها را به جان خرید و از نثار خون عزیزترین جوانانش مضایقه نکرد. شهدایی که اتفاقا آنها هم فرزند همین آب و خاک بودند!

یادمان نرود که امنیت روانی امروز ما و برآشفتگی سرویس‌های جاسوسی دشمن را مدیون همین سپاهی هستیم که با رصد لحظه به لحظه اقدامات دشمن و بدست گرفتن ابتکار عمل، ایران را از گردنه‌های سختی مثل فتنه 88 و 96 عبور داد و دستگیری امثال روح اله زم و عبدالمالک ریگی و جیسون رضاییان تنها بخش کوچکی از خدمات بی بدیل سپاه به جامعه ایرانی است.

در کنار همه این افتخارات و خدمات سپاه، اقدام شجاعانه و قابل تقدیر فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح صادقانه و شجاعانه ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، نقطه عطفی در کارنامه درخشان سپاه بود.

ادبیات سردار امیرعلی حاجی زاده در پذیرفتن اشتباه و قبول مسئولیت کامل این حادثه و عذرخواهی از مردم شریف و خانواده‌های بازماندگان سانحه هوایی، موضوع ساده ای نبود که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

یادمان نرفته است که در همین کشور خودمان، با رخدادهای فاجعه‌آمیز مختلفی رو‌به‌رو بوده‌ایم که برخی از مسئولان غرب گرا، نه تنها از مردم کمترین عذرخواهی نکردند بلکه با اظهارات غیرمسئولانه خود، موجی از ناامیدی را در جامعه پمپاژ کرده و چه بسا در مواردی موجب بدبینی مردم به نظام اسلامی و سلب اعتماد عمومی از حاکمیت جمهوری اسلامی شدند.

اقدام تحسین برانگیز فرمانده هوافضای سپاه را باید با رفتارهای منافق گونه و رقت بار کسانی مقایسه کرد که در جریان آتش گرفتن قطار مسافربری، مسافرین را بیمه شده خواندند و ابراز امیدواری کرد که بیمه تمام غرامت جان باختگان را می‌پردازد و هیچ جای نگرانی نیست! اما آن موقع هیچ کس علیه آن مسئول تجمع و راهپیمایی به راه نیانداخت و کسی شعار (استعفا) سر نداد!

سردار حاجی‌زاده با شجاعت و صداقت و در اوج از خودگذشتگی هیچ‌کس دیگری را متهم نمی‌کند و حتی در خطای انسانی اپراتورپدافند نیز خود را مقصر می‌داند. دوپهلو و تفرقه انگیز سخن نمی‌گوید و خیلی واضح دولت و سازمان هواپیمایی کشور را از این خطا مبرا می‌شمارد.

در کنار این موارد باید شرایط خاص کشور و آماده باش صد در صدی نیروهای پدافندی را هم درنظر گرفت. در شبی که احتمال پاسخ انتقام سخت از آمریکایی‌ها میرفته است، اگر بجای سقوط هواپیمای مسافربری فاجعه مرگ بار دیگری رخ می‌داد، باز هم همین رسانه‌ها سپاه را متهم به کم کاری و ناکارآمدی می‌کردند؟!

در شرایطی که خون سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی موجب وحدت حداکثری و مثال زدنی در بین امت اسلامی شده است، ناخن کشیدن‌های ضدانقلاب به چهره سپاه را باید نتیجه استیصال دشمنان خارجی و منافقین داخلی قلمداد کرد و با صبوری و برخورد منطقی و قانونی، سعی در آرام کردن اوضاع و رسیدن به یک آرامش نسبی در جامعه داشت.

پروژه حذف سردار حاجی زاده در امتداد ترور حاج قاسم سلیمانی‌ها و در راستای تحقق برجام موشکی است! شاید اگر خیانت در عدم پذیرش لغو پروازها نبود امروز شاهد این فاجعه نبودیم. مراقب سرمایه‌های انسانی و ملی خودمان باشیم. سردار حاجی زاده، حاج قاسم آسمان ایران است.

انتهای پیام/۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان