۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سیلی سخت مقدمه‌ای برای اخراج امریکا از منطقه بود/ شهادت سردار سلیمانی منشا وحدت ملی شد
کد خبر: ۳۳۹۵۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

سیلی سخت مقدمه‌ای برای اخراج امریکا از منطقه بود/ شهادت سردار سلیمانی منشا وحدت ملی شد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: همانگونه که با وقوع انقلاب اسلامی، امریکایی‌ها از ایران اخراج شدند با شهادت حاج قاسم سلیمانی، به مدد الهی بزودی امریکایی‌ها نیز از منطقه اخراج خواهند شد.

سیلی سخت مقدمه‌ای برای اخراج امریکا از منطقه بود/ شهادت سردار سلیمانی منشا وحدت ملی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ الیاس نادران شب گذشته در مراسم گرامیداشت سردار شهید سپهبد سلیمانی که در مسجد ولایت قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مسئله و موضوعی که حاج قاسم را به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تبدیل کرد اطاعت از ولی فقیه و ولایت بدون تظاهر بود.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه ریزی 30 ساله دشمن برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام را از بین برد و باعث اتحاد و وحدت ملی بین مردم و اقشار و جناح‌های مختلف شد به گونه ای که برای بزرگداشت شهادت حاج قاسم همه به میدان آمدند.

نماینده اسبق مجلس ادامه داد: همانگونه که با وقوع انقلاب اسلامی، امریکایی‌ها از ایران اخراج شدند با شهادت حاج قاسم سلیمانی، به مدد الهی بزودی امریکایی‌ها نیز از منطقه اخراج خواهند شد.

وی اضافه کرد: هرکس نیز در راستای بیرون راندن امریکایی‌ها وظیفه ای دارد که باید انجام دهد، نظامیان، اطلاعاتی‌ها، دولتی‌ها و همه اقشار مختلف در جامعه اسلامی ما؛ هرکس در این پازل چیده شده و صحنه ای که ترسیم شده باید نقش خود را بداند و به آن عمل کند.

نادران عنوان کرد: وظیفه عمومی ما این است که گوشمان به بیانات و اوامر رهبر معظم انقلاب باشد و وظیفه ذاتی ما این است که تلاش کنیم اقتصاد ملی و ظرفیت‌های کشور به نقطه ای برسد که دشمن اجازه رجزخوانی پیدا نکند. در این میان توجه به تولیدات داخلی و حمایت از آن و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی که سال‌هاست بر زمین مانده، دو اصل بسیار مهم است.

وی بیان کرد: 15 سال پیش خطابم به دولتی‌ها این بود که به جای این که چشمتان به بیگانه و خارج از کشور باشد تا مشکلاتمان را حل کنند از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنید؛ اما تا به امروز متاسفانه این موضوع ادامه پیدا کرده و شاهد افسارگسیختگی در حوزه اقتصاد و نابسامانی وضعیت معیشتی در کشور هستیم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با حضور دولت وقت به آقای زنگنه وزیر نفت گفتم؛ 14 مرکز پژوهشی فنی با یکدیگر متحد شدند که تمام نیازهای فنی صنعت نفت را برآورده کنند، ظرفیت جوانان را نابود نکنید و محصولاتشان را بخرید اما دولتمردان با بی توجهی این 14 مرکز را متلاشی کردند؛ در صورتی که اگر تحقیقات آنها به نتیجه می‌رسید، امروز پالایشگاه‌های مختلفی در نقطه به نقطه کشور وجود داشت و نیازی به فروش نفت خام نیز نبود.

اگر به اقتصاد مقاومتی عمل می‌کردیم دشمن نمی‌توانست ضربه‌ای به این ملت وارد سازد

وی یادآور شد: سال‌ها پیش با ورود تعدادی سانتریفیوژ از پاکستان و تلاش دانشمندان هسته ای ما در حالی که هیچ کشوری قطعه ای از این تجهیزات را در اختیار ما قرار نمی‌داد و با مهندسی معکوس کردن سانتریفیوژها و صنایع موشکی امروز توانسته ایم به چنین قدرتی برسیم که امریکایی‌ها توان مقابله با ما را نداشته باشند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: کشوری که با اتکا به جوانانش می‌تواند سانتریفیوژ بسازد حتما توان ساخت موتور ماشین و هواپیما را نیز دارد، پیچیدگی ساخت موشک و سانتریفیوژ سخت تر از موتور ماشین و هواپیما نیست. پس آنچه در این میان باید جدی گرفته شود اعتماد و اعتقاد به جوانان است.

وی اذعان کرد: در دوره‌ای به اتفاق جمعی از دوستان برای بازدید از سایت نطنز که رفته بودیم متوسط سن دانشمندان ما 26 سال بود، یعنی جوانانی با این سن توانسته اند دانشمندان هسته ای ما باشند و بهترین تجهیزات هسته ای کشور را بسازند و زمینه توسعه و پیشرفت حوزه هسته ای را افزایش دهند.

نادران گفت: در صنایع مختلفی در کشور که مستقل از دولت‌ها تصمیم گیری صورت گرفته است همچون صنایع موشکی، نانو و هسته ای پیشرفت چشمگیری را شاهد هستیم زیرا با اعتماد به نیروی جوانی زمینه رشد کشور فراهم شد؛ اما متاسفانه در حوزه‌های دیگر که دولتی وارد شدیم با اعتماد به مدیریت غربی و بیرون راندن جوانان، بسیار ضعیف عمل کردیم و امروز این مشکلات دامن گیر کشور شده است.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد کشور اگر به اقتصاد مقاومتی عمل می‌کردیم دشمن نمی‌توانست ضربه ای به این ملت وارد سازد و همچون صنایع موشکی حرفی برای گفتن داشتیم. رییس جمهور، وزرای دولت و نمایندگان مجلس اگر راهی را اشتباه رفتند باید اصلاح کنند و خاضعانه اشتباه خود را قبول کرده و به مردم اعلام کنند باید جلوی بی‌اعتمادی مردم به عملکرد دولت و مجلس گرفته شود.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: ما در حوزه اقتصاد، جوانان تحصیل کرده و بااستعدادی و توانمندی داریم که می‌توانند ما را به نقطه فوق العاده ای در اقتصاد کشور برسانند بنابراین باتکیه به بیانیه گام دوم انقلاب همه وظیفه داریم که جوانان را به میدان آورده و زمینه تولید و اقتصادی پویا را فراهم کنیم.

انتهای پیام/۴۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان