۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زلزله در آبیک خسارت و تلفاتی نداشت
کد خبر: ۳۳۹۵۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ساعت: ۸:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان:

زلزله در آبیک خسارت و تلفاتی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: زمین لرزه ۳.۲ ریشتری در حد فاصل هشتگرد و آبیک رخ داد که خوشبختانه این زمین لرزه خسارت و تلفاتی نداشت.

زلزله در آبیک خسارت و تلفاتی نداشت

قدرت‌اله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وقوع زمین لرزه اظهار کرد: زمین لرزه 3.2 ریشتری در ساعت 20:28 در حد فاصل هشتگرد و آبیک رخ داد که خوشبختانه این زمین لرزه خسارت و تلفاتی نداشت.

وی افزود: نکته بسیار حائز اهمیت این است که رخداد زلزله در این ناحیه از استان بسیار کم‌سابقه بوده و این می‌تواند زنگ خطری برای مردم و مسئولان استان باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین دارای دو زون گسله در شمال و جنوب است که زون جنوبی فعال بوده و حرکات مداوم آن در حال پایش و ثبت است؛ ولی زون شمالی که فعالیت بسیار کمی داشته، اخیرا حرکاتی هر چند کوچک از خود نشان می‌دهد که می‌تواند هشداری برای مردم و مسئولان باشد.

مهدیخانی بیان کرد: علاوه بر آمادگی دستگاه‌ها، رعایت اصول ساخت‌وساز و ایمن‌سازی، می‌بایست آموزش عمومی روش‌های برخورد با زلزله با جدیت بیشتری انجام گیرد.

وی در پایان گفت: اداره‌کل مدیریت بحران استان، آموزش بانوان در سطح استان، دانشجویان، کارمندان برخی ادارات و دانش‌آموزان سطح استان را در کارنامه آموزشی خود دارد و آموزش‌های گسترده‌تر نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان