۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سیلی انتقام اول محکم و تاثیرگذار بود/ انتقام دوم برچیده شدن بساط آمریکا و صهیونیست‌ها از منطقه است
کد خبر: ۳۳۹۵۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

سیلی انتقام اول محکم و تاثیرگذار بود/ انتقام دوم برچیده شدن بساط آمریکا و صهیونیست‌ها از منطقه است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: سیلی انتقام اول محکم و تاثیرگذار بود و انتقام دوم برچیده شدن بساط آمریکا و صهیونیست‌ها از منطقه است.

سیلی انتقام اول محکم و تاثیرگذار بود/ انتقام دوم برچیده شدن بساط آمریکا و صهیونیست‌ها از منطقه است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: سیره حضرت فاطمه(س) این گونه بود که در دعاهای خود ابتدا همسایه ها را مورد توجه قرار می دادند و سپس در حق خودشان دعا می کردند و همین یک سیره اگر در زندگی ما جاری شود، تمام بدی ها از میان رفته و خوبی ها جای آن را می گیرد و شاهد تحولات بسیار عظیم در جامعه خواهیم بود.

از سیلی محکم سپاه به آمریکا قدردانی می‌کنیم

وی در ادامه با اشاره به اقدام عزتمندانه سپاه در حمله موشکی به پایگاه ارتش تروریستی آمریکا در عراق، افزود: از فرزندان انقلابی ملت، سپاه قدرتمند، مخصوصا سردار حاجی‌زاده به خاطر این سیلی محکمی که به صورت کفر و استکبار جهانی نواختند، قدردانی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: گفته می شود از 70 سال پیش تاکنون سابقه نداشته است، کشوری در مقابل غلط های آمریکایی ها، به این محکمی به آنها سیلی بزند و شاهد بودیم که سپاه قدرتمند جمهوری اسلامی پایگاه عین الاسد در عراق را مورد هدف موشک های خود قرار داد و سیلی محکمی به صورت آنها نواخته شد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: این اقدام شجاعانه سپاه حقیقتاً جای تبریک دارد و به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران، مستضعفان جهان، کشورهایی که زیر ظلم و ستم آمریکا و متحدانش قرار دارند و کشورهای مسلمان، تبریک عرض می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: چنان این سیلیِ انتقام ملت ایران، تاثیر گذاشته که گویا رئیس جمهور آمریکا زبانش لال شده است. هم رئیس جمهور و هم هیئت حاکمه آمریکا به معنای واقعی کلمه تعادل خود را از دست دادند و این رئیس جمهور همان ترامپ قبلی نیست که با تکبر خاصی در مجامع بین المللی حاضر می شد بلکه امروز دچار خفت و خواری و بدون روحیه و لرزان شده و صحبتی برای گفتن ندارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: سیلی اول انتقام ملت ایران بسیار محکم و تاثیرگذار بود البته سیلی دیگر را مردم مسلمانان و غیرمسلمانان منطقه و اروپا به مستکبران جهان و امریکا زدند و  آن احساسات پاکی بود که برای سپهبد شهید قاسم سلیمانی نشان دادند کوبندگی این سیلی کمتر از سیلی موشک باران نبود و تکمیل کننده یکدیگر بود.

وی ادامه داد: ما از نیروهای جهادی و جان برکف سپاه پاسداران تشکر و قدردانی می کنیم و بر دستان سربازان مقتدر سپاه بوسه می زنیم به واسطه این شجاعت و اقتداری که در موشک باران پایگاه های امریکایی از خود نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به خدمات ارزنده شهید گرانقدر حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران اشاره کرد و گفت: شهید والامقام حسن تهرانی مقدم از نقطه صفر شروع کرد و امروز شاهد عظمت و قدرت بسیار زیاد کشور در حوزه موشکی هستیم و این پیشرفت ها را مدیون آن عزیز هستیم.

از تصویب طرح سه فوریتی «اقدام سخت» قدردانی می‌کنیم

وی از اقدام مجلس در تصویب طرح سه فوریتی «اقدام سخت» نیز قدردانی کرد و یادآور شد: این اقدام مجلس کفاره برخی از مصوبات مجلس شد و بلافاصله مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. در این طرح تصویب شد آمریکایی هایی که در منطقه حضور دارند، همه تروریست محسوب می شوند و این یعنی از نظر قانون جمهوری اسلامی اگر آمریکایی ها منطقه را ترک نکنند، خونشان برعهده خودشان است.

طرح سه فوریتی مجلس لرزه بر اندام آمریکایی‌ها انداخت

عابدینی اظهار کرد: این قانون شامل ارتش امریکا، وزارت دفاع امریکا و نهادهای وابسته به آنها در تمام منطقه و کشورهای اسلامی می شود و این مصوبه لرزه بر اندام آنها انداخت چرا که آمریکایی ها می دانند این گونه اقدامات در نظام اسلامی صریح الاجراست و سربازان فداکار امام زمان(عج) پای کار هستند.

سردار اسماعیل قاآنی سابقه درخشانی در سپاه قدس دارد

خطیب جمعه قزوین انتصاب فرمانده جدید سپاه قدس سردار اسماعیل قاآنی را نیز تبریک گفت و تصریح کرد: سردار سرافراز حاج اسماعیل قاآنی در مشهد مقدس بزرگ شده و سابقه بیشتری از سردار شهید سلیمانی در سپاه قدس دارند. 

وی اضافه کرد: سردار قاآنی یاور، مشاور، برادر و همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و حضور این سردار سرافراز در این مسئولیت ان‌شاءالله بیشتر از گذشته روزگار مستکبران و رژیم صهیونیستی را تیره و تار خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میان ما هست و دل ها را فرماندهی می کند، خاطرنشان کرد: هر زمان به یاد سردار می افتیم، دلمان آتش می گیرد زیرا دل هایی که به آن عزیز پیوند خورده است، زمان نمی شناسد؛ همان گونه که وقتی راجع به ابوالفضل العباس(ع) سخن می گوییم دلمان می شکند.

رهبری اخلاص سردار سلیمانی را از همه چیز مهمتر می‌دانستند

امام جمعه قزوین به برخی از توصیفات رهبر معظم انقلاب درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ایشان شجاع بودند یعنی وقتی حرف از عزت اسلام به میان می آمد، به فکر جان خود نبودند و به میدان می رفتند و تأکید می کردند به دنبال شهادت هستند.

وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی همواره از مراجع، یاران، همرزمان و دوستان خود می خواستند که برایشان شهادت طلب کنند و شخصیتِ این سردار سرافراز اسلام اینگونه بود.

عابدینی با بیان اینکه رهبری فرمودند سردار سلیمانی شجاعت و تدبیر داشتند، گفت: شجاعت و تدبیر در کنار هم یعنی ایشان در کنار اقدامات شجاعانه، راه درست را انتخاب می کردند و هم مدیر و هم مدبر بودند.

 خطیب جمعه قزوین بیان کرد: رهبری می فرمایند ایشان مجاهد در راه خداست و خدای متعال می فرمایند در راه خدا، حق جهاد را ادا کنید و ما شهادت می دهیم که این مردم بزرگ حق جهاد در راه خدا را ادا کرد.

وی ابراز کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی حامی مستضعفان بود و فقط از مسلمانان حمایت نمی کرد. هر مسلمان، شیعه، سنی، ایزدی، مسیحی و هر مستضعف آسیب دیده در دنیا مورد توجه این شهید گرانقدر بود و دل های بسیاری را متوجه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: رهبری اخلاص شهید سلیمانی را از همه چیز مهمتر دانستند و فرمودند در جلساتی که فرماندهان و شخصیت ها حضور داشتند، گوشه ای می نشستند که به سختی باید ایشان را پیدا می کردیم. ایشان مد نظرش این بود که گردن مستکبران را بشکند و پرچم اسلام در جهان را برافراشته و مقاومت اسلامی پیشرفت کند و خودش را فدای این رسالت الهی کرد.

امام جمعه قزوین افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عین حال، مراقب سربازانش بود و با کمترین تلفات پیروزی های بزرگ را به دست می آورد و رهبری فرمودند این عزیز گرانقدر اربا اربا شد؛ همانند مولایش اباعبدالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع).

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ما دوگونه انتقام داریم یک مورد انتقام کوتاه مدت است مانند همین موشک بارانی که انجام گرفت. عراقی ها گفتند این سیلی ایران بر صورت امریکا بود ماهم هنوز آماده ایم که این سیلی را به صورت آنها بنوازیم. در لبنان سیدحسن نصرالله و در منطقه همه درحال اماده شدن برای انتقام هستند و همه جهان از ذلت امریکا و عظمت و اقتدار اسلام لذت می برند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این سیلی ها هرچقدر بر صورت امریکا نواخته شود انتقام موقت است و خاصیت این انتقام موقت است. امریکایی ها به خواب رفته اند و صحبت های آنها از روی توهم و خواب آلودگی است و از آنچه در دنیا می گذرد، بی خبرند. نواختن این سیلی ها امریکا را بیدار کرده تا خواب آشفته برای ملت ایران نبینند.

وی ادامه داد: انتقام نوع دوم انتقام اصلی ملت ایران است و باید همه مسلمانان در نقاط مختلف جهان و حتی غیرمسلمان همه برای برچیده شدن سیطره امریکا و وجود منحوس ظالمان صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی آماده شویم.

عابدینی با اشاره به مناسبت ۱۹ دی و قیام مردم قم اذعان کرد: در ۱۸ دی ماه سال ۵۶ در زمان شاه یک ساواکی مقاله ای را علیه امام راحل در روزنامه ای چاپ کرده و به ایشان توهین کردند. در آن زمان ما طلبه ای در حوزه قم بودیم. طلاب برای انتقام دو کار را در پیش گرفتند انتقام اول این بود که قیام و تجمعی برگزار شد که اظهارخشم علیه شاه بود و این اقدام صورت گرفته سیلی اول انتقام موقت علیه شاه و عمالش بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در همان دوران امام راحل نیز ما را رهبری می کردند و ایشان یاد دادند که فقط در مقابل آنها تظاهرات محکومیت به راه بیندازیم کافی نیست بلکه باید بساط امریکایی رژیم شاه را جمع کنیم. این کشور زورگو در ایران چه کار می کند باید بساطش جمع شود. کم کم این حرکت از سال ۵۶ به سال ۵۷ رسید و طوفانی شکل گرفت و مطالبه این بود که امریکا و شاه که در کشور حضور دارند بساط خود را جمع کرده و از این بروند و این اتفاق هم رخ داد.

وی با اشاره به این جمله که امام قیام کرد زهق الباطل شد حال اگر جهان قیام کند چه کسی خواهد آمد؟ یادآور شد: ما در انتقام دوم باید سعی کنیم همه مردم جهان به فکر انتقام و سرنگونی امریکا و حامیانش در جهان باشیم.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: بسیار امیدوارم که بزودی در بیت المقدس نماز اقامه کنیم و بسیار منتظر و امیدواریم که بزودی چیزی به نام رژیم صهیونیستی و غده سرطانی آزاردهنده بر پیکر مسلمانان جهان وجود نداشته باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به تشییع پیکر شهید سلیمانی گفت: بزرگترین تشییع جنازه ای که در تاریخ جهان اتفاق افتاده بود تشییع جنازه پیکر پاک امام راحل بود اما تشییع جنازه شهید سلیمانی ویژگی های خاصی داشت و در چندین شهر عراق، همان عراقی که توسط امریکا دچار فتنه شده بود و اختلاف و خونریزی پا گرفته بود به واسطه این شهید و همرزم گرانقدرش ابومهدی المهندس منقلب شدند و تشییع بسیار خوبی و بزرگی برای این شهید عزیز و همرزمانش برگزار شد.

 وی ادامه داد: ترور ۱۰ شهید در عراق توسط امریکا با اینکه برای ما بسیار سنگین بود اما توانست کشور عراق را به امنیت و آرامش برساند و در اکثر نقاط این کشور تشییع پیکر شهدا صورت گرفت. از سوی دیگر در شهرهای مشهد، تهران، قم و اهواز و کرمان تشییع های بسیار بزرگی برگزار شد و همه ملت ایران در حمایت از این شهدا بپا خواستند.

تجمعات مردم قزوین در بزرگداشت شهید سلیمانی باشکوه بود

عابدینی گفت: در استان قزوین جمعه گذشته پس از برگزاری نمازجمعه راهپیمایی بزرگی برگزار شد و تجمعات بزرگی در مساجد و خیابان ها و مناطق مختلف استان برای بزرگداشت این شهید برگزار کردند همچنین تجمع بزرگی روز گذشته با حضور حاج حسین یکتا برگزار شد و نمونه این تجمعات در شهرهای مختلف کشور انجام شد.

نماینده ‌ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: برگزاری همه این بزرگداشت ها و حضور خودجوش مردمی در حمایت از سردار سلیمانی نشان داد که خدای متعال دل های همه مردم را برای تحقق وعده خود و اراده پیروزی مسلمانان به حرکت درآورده است.

 وی یادآور شد: مناسبت شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر را در این ایام داریم که مرد بسیار بزرگی بود. همچنین تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام و فرار شاه ملعون از دیگر مناسبت های این ایام است.

 امام جمعه قزوین با اشاره به موشک باران پایگاه های امریکایی توسط سپاه بیان کرد: موشک باران پایگاه های امریکایی آنها را دچار وحشت کرده است و امارهای دروغین از حضور سربازان خود در این پایگاه ها می دهند. اما فرماندهان ما می گویند ما قصد نداشتیم در این انتقام و حمله آنها را بکشیم بلکه هدفمان این بود ماشین نظامی امریکا را فلج کرده و به آنها ثابت کنیم که شما آن چیزی که نشان می دهید نیستید و اقتدار پوشالی دارید و خیلی زیبا می توان به شما سیلی زد و امیدواریم مثل فرار شاه بزودی شاهد فرار امریکایی ها از کل منطقه باشیم.

 از مسئول بنیان ازدواج در نماز جمعه قزوین تجلیل شد

عابدینی در ادامه از خیّر قزوینی آقای میرزایی نیز قدردانی کرد و گفت: جا دارد از آقای میرزایی خیّر ارزشمند، عزیز و مخلص قزوینی که رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی خود از ایشان به خاطر اقداماتشان در بنیان ازدواج تجلیل کردند، قدردانی کنیم.

 خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در تجلیل خود از آقای میرزایی، این اقدامات را تشویق کردند و تأکید کردند که مردم از چنین اقداماتی حمایت کنند و همه مشارکت داشته باشند.

 وی گفت: می گوییم ازدواج برای جوانان مهم است و باید تلاش کنیم تا با مشارکت در موسسه بنیان ازدواج قزوین، وسایل ازدواج جوانان را فراهم آوریم. آقای میرزایی تجربه های بسیار زیادی در بازار و تجارت دارند و می توانستند این تجربیات را برای مال اندوزی استفاده کنند اما این تجربه ها و عمرش را وقف کرد تا امر ازدواج را برای جوانان تسهیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به کمک های موسسه بنیان ازدواج به مناطق سیل زده اشاره کرد و بیان کرد: وقتی سیل در لرسان پیش آمد، تعداد زیادی جهیزیه با همت این عزیز و مشارکت مردم به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد و این اقدام بنای بسیار خوبی است.

 امام جمعه قزوین تأکید کرد: از وقتی رهبری این را فرمودند، کسانی که نیازمند جهیزیه هستند، به ایشان بیشتر مراجعه می کنند و باید تلاش کنیم تا کمک های مردمی بیشتری به این موسسه صورت بگیرد تا پاسخگوی نیازهای مردم باشند تا ان شاءالله قزوین پایگاه کمک به ازدواج جوانان شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان