۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین «جان کری» شنبه آینده به رام‌الله و تل‌آویو سفر می‌کند
کد خبر: ۳۳۹۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

«جان کری» شنبه آینده به رام‌الله و تل‌آویو سفر می‌کند

منابع دیپلماتیک غربی اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا شنبه آینده به سرزمین اشغالی و از آنجا نیز به رام‌الله سفر می‌کند.

«جان کری» شنبه آینده به رام‌الله و تل‌آویو سفر می‌کند
به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاری سما، «جان کری» شنبه آینده به تل‌آویو و رام‌الله سفر می‌کند و تلاش‌های وی بر ازسرگیری توافقات صورت گرفته با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و آمادگی برای برگزاری نشست چهارجانبه در امان متمرکز خواهد بود.
منابع دیپلماتیک گفتند که تحولات اخیر از جمله شهادت «ابوحمدیه» اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی هرگز مانعی بر سر راه روند سازش نخواهد بود به خصوص اینکه کمیته مرکزی جنبش فتح دیروز بیانیه‌ای صادر و بر اعطای فرصت به تلاش‌های بین‌المللی به منظور ازسرگیری روند سازش تاکید کرد.
روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در این باره نوشت که کری در این سفر نشست‌هایی با طرف فلسطینی در رام‌الله و نیز طرف اسرائیلی در قدس برگزار خواهد کرد.
این روزنامه پیش‌بینی کرد که وزیر خارجه آمریکا وقت را تلف نکرده و پس از گذشت سه هفته از زمان سفر وی به همراه اوباما به سرزمین اشغالی، بار دیگر به فلسطین اشغالی سفر می‌کند و در دیدار با مسئولان فلسطینی و اسرائیلی تعدادی از طرح‌ها جهت پیشرفت در روند سازش در منطقه را بررسی خواهد کرد.
بر اساس این گزارش آمریکا تا کنون هیچ طرح مشخصی را درباره روند سازش اتخاذ نکرده است اما با این حال کری برای پر کردن شکاف بین دو طرف و زمینه‌سازی به منظور بازگشت به مذاکرات طی ماه‌های آینده تلاش کرده و سعی خواهد کرد دو طرف را برای اجرای برخی طرح‌ها جهت اعتمادسازی و نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر، هدایت نماید.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان