۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین مرکز مشاوره حوزه باید به پناهگاه مردم تبدیل شود/ برگزاری کارگاه‌های تخصصی در مدارس علمیه
کد خبر: ۳۳۹۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

مرکز مشاوره حوزه باید به پناهگاه مردم تبدیل شود/ برگزاری کارگاه‌های تخصصی در مدارس علمیه

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در مدارس علمیه گفت: برای طلاب جوان، کارگاه‌های تخصصی پیش از ازدواج و همسرداری در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود.

مرکز مشاوره حوزه باید به پناهگاه مردم تبدیل شود/ برگزاری کارگاه‌های تخصصی در مدارس علمیه

حجت الاسلام سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: به دنبال ارتقای کیفی مرکز مشاوره در حد استانداردهای یک مرکز مشاوره هستیم و مشاورین که سرمایه‌های اصلی حوزه هستند پس از ارزیابی، رتبه‌بندی شدند.

وی افزود: دوره‌های تکمیلی را جهت بالا بردن سطح علمی اساتید مشاوره تعریف کردیم تا بتوانیم در مدارس حوزه علمیه و مراکز مشاوره به تناسب استعدادها و توانمندی از آنها استفاده کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به تازه تاسیس بودن مرکز مشاوره افزود: در این مرکز از مشاورین ارشد استان استفاده می‌شود تا یک دوره کارورزی برای مشاوران تازه کار باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده استاد حجت‌الاسلام شاکری از قم جهت بررسی عملکرد مشاوران این مرکز هر دو هفته یکبار میهمان ما در قزوین هستند و کارگاه‌هایی را جهت بالا بردن سطح تجربه اساتید برگزار می‌کنند.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی پیش از ازدواج و همسرداری برای طلاب جوان

مسئول بخش مشاوره مرکز پاسخگویی به پرسش‌های دینی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های مرکز مشاوره، سطح‌بندی و برنامه‎ریزی مشاورین مدارس علمیه است که شش مدرسه برای این امر برنامه‌ریزی شده و در آن مشاورین تخصصی و با تجربه همه روزه جهت مشاوره به طلاب در مباحث مختلف حضور دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در مدارس علمیه بیان کرد: برای طلاب جوان کارگاه‌های تخصصی پیش از ازدواج و همسرداری در مدارس علمیه استان با محوریت مرکز مشاوره و با بهره‌مندی از اساتید همین مرکز برگزار می‌کنیم.

موسوی با بیان اینکه تمامی کارها و فعالیت‌های مرکز مشاوره به صورت سیستمی ثبت سابقه می‌شود؛ ابراز کرد: این سابقه می‌تواند در اختیار آیندگان قرار بگیرد تا فعالیت این مرکز را در آینده به راحتی ادامه دهند و اطلاعات به روز در اختیارشان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: هدف مرکز مشاوره ایجاد پناهگاهی امن برای طلاب و خانواده‌های آنها و همچنین توده مردم است؛ چراکه حوزه علمیه باید برای مردم پناهگاهی شود تا پیش از آنکه به دادگاه‌ها مراجعه کنند، به این مرکز مشاوره حوزه برای رفع مشکلات مراجعه کرده و گرفتاری‌ها به جای دیگری کشیده نشود.

این مقام مسئول عنوان کرد: بعضی افراد توان مالی پرداخت هزینه مشاوره را ندارند که در این مرکز با کمک خیرین مباحث مالی تامین می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین بیان کرد: باید مرکز مشاوره حوزه علمیه در سطح شهر معرفی و بین آحاد مردم شناخته شود و برای معرفی بهتر مرکز کارگارهای آموزشی برای توده مردم با بسته‌های دقیق آموزشی برای مباحث پیش از ازدواج، همسرداری و تربیت فرزند آماده شده تا کارهای زیر ساختی انجام شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه حوزه علمیه قزوین با قوه قضائیه استان ابراز کرد: با ثبت‌نام اساتید مرکز مشاوره در سامانه تصمیم دادگستری در آینده نزدیک برای کاهش اختلافات و دعاوی موجود در قوه قضاییه پرونده‌ها به مرکز مشاوره ارجاع داده می‌شود تا نتیجه بهتری داشته باشیم و این تفاهم‌نامه گام بسیار موثری در پیشبرد اهداف مرکز مشاوره است.

وی در پایان گفت: ما از خیرین و افراد موثر جامعه دعوت می‌کنیم مرکز مشاوره حوزه علمیه را در مسائل مالی کمک کنند تا بتوانیم به افرادی که بضاعت مالی ندارند خدمات بهتر و بیشتری ارائه دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان