۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کنگره "شعر افق" با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۹۴۱۳ نویسنده: علی جلیلوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" استان:

کنگره "شعر افق" با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در قزوین برگزار می‌شود

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" استان قزوین گفت: باتوجه به نقش مهم شعر در انتقال مفاهیم مختلف، کنگره شعر افق با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در بهمن ماه برای شاعران قزوینی برگزار می‌شود.

کنگره "شعر افق" با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در قزوین برگزار می‌شود

علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره برگزاری کنگره شعر افق اظهار کرد: پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، هر فرد در جایگاه‌ها و سمت‌های مختلف، وظایفی برعهده دارد تا به آرمان‌های تنظیم شده برسد.

وی ادامه داد: شعرا در انتقال مفاهیم نقش مهمی ایفا می‌کنند و بر همین مبنا کنگره شعر افق با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفت تا شاهد حضور بیانیه گام دوم در شعر شعرا بوده و با این روش به ترویج آن بپردازیم.

دبیر مجمع شعرای آئینی استان قزوین با بیان موضوعات کنگره ابراز کرد: امید به آینده؛ جوان، محور پیشرفت؛ جایگاه عدالت در نظام اسلامی؛ مهدویت و تمدن اسلامی؛ عظمت ایران بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی؛ معنویت و اخلاق؛ خانواده و سبک زندگی اسلامی و استکبار ستیزی موضوعات این کنگره هستند.

وی در ادامه با اشاره به مهلت و نحوه ارسال آثار به جشنواره عنوان کرد: تمام شاعران استان قزوین بدون محدودیت سنی و تعداد آثار، می‌توانند اشعار خود در قالب‌های مختلف را تا 18بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، این مهلت قابل تمدید نیست و اختتامیه در 27بهمن ماه برگزار می‌شود.

دبیر کنگره شعر افق اعلام کرد: علاقمندان می‌توانند اشعار خود را از طریق شبکه‌های مجازی در پیام رسان‌های ایتا، واتساپ و بله به شماره 09369693713 و از طریق حضوری با مراجعه به آدرس قزوین، خیابان بوعلی غربی، کوچه نوبهار، کوچه شهید روضه خوان، پلاک 4/6، دفتر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین ارسال کنند.

 

وی درباره جوایز این جشنواره گفت: داوری این کنگره را اساتید مطرح قم انجام داده و نفر اول هفت میلیون ریال، نفر دوم پنج میلیون ریال، نفر سوم چهار میلیون ریال و نفرات چهارم تا هفتم هر کدام یک و نیم میلیون ریال جایزه دریافت می‌کنند.

جلیلوند با اشاره به کنگره قبلی برگزار شده در استان ابراز کرد: در کنگره قبلی که با عنوان "چله‌ی آفتاب" برگزار شد استقبال بسیار گسترده‌ای صورت گرفت و حدود 120اثر ارسال شد که از نظر داوران از سطح خوبی برخوردار بود و بانوان بیشترین آثار را ارسال کرده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود از این کنگره نیز استقبال خوبی صورت گیرد و با این اقدام می‌توانیم به نوع خود در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب ایفای نقش کنیم.

دبیر کنگره شعر افق در پایان گفت: امیدوارم با اتفاقات و رویداد عظیمی همچون شهادت سردار جبهه مقاومت سپهبد سلیمانی که با شهادتشان روح دوباره‌ای به جریان انقلاب و فرهنگ شهادت بخشیدند استقبال از این کنگره که با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود، بی سابقه باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان