۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آلودگی شهر آبیک زنگ خطر و هشداری جدی است/ از حوزه کارگری خبرهای خوبی نمی‌شنویم
کد خبر: ۳۳۹۳۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

آلودگی شهر آبیک زنگ خطر و هشداری جدی است/ از حوزه کارگری خبرهای خوبی نمی‌شنویم

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به مشکلات حوزه کارگری در استان گفت:  متاسفانه ما از حوزه کارگری خبرهای خوبی نمی‌شنویم و شاهد به هم ریختگی و حقوق‌های معوق و تعدیل نیروها هستیم.

آلودگی شهر آبیک زنگ خطر و هشداری جدی است/ از حوزه کارگری خبرهای خوبی نمی‌شنویم

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به بحث آلودگی هوا در شهر آبیک اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته، آبیک یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور بود که این یک زنگ خطر و هشدار جدی است.

وی افزود: درخواست دارم که در شورای تامین استان، جلسه‌ای برای این موضوع تشکیل شود تا در جهت کاهش و یا جلوگیری از روند افزایش آلودگی هوا در این شهرستان راهکاری اندیشیده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: محیط زیست مسئله مطرحی در استان است به ویژه موضوع پسماندها که البته اقدامات خوب انجام شده اما کماکان محیط زیست استان قزوین با بی‌تدبیری، هر روز که می‌گذرد آسیب‌های بیشتری می‌‌بیند.

وی تصریح کرد: بحث محیط زیست فقط مربوط به یک دستگاه و یا یک سازمان نیست بلکه وظیفه همه است که موضوع محیط زیست را جدی گرفته و پیگیری کنند.

محیط زیست استان با بی‌تدبیری آسیب‌های بیشتری می‌‌بیند

زرآبادی عنوان کرد: در مورد موضوع آبرسانی از سد طالقان، در چند هفته گذشته بازدیدی با حضور مسئولان کشوری از این سد داشتیم که با پیمانکار پروژه صحبت کرده و قول‌هایی داده شد.

وی ادامه داد: پیمانکار این پروژه نیز متعهد شد تا تیرماه در صورت عملی شدن قول‌ها کار را تحویل دهد، اما متاسفانه هنوز اقدامی در این راستا انجام نشده، لذا لازم است موضوع با اولویت در دستور کار استان قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه کارگری در استان بیان کرد:  متاسفانه ما از حوزه کارگری خبرهای خوبی نمی‌شنویم و شاهد به هم ریختگی و حقوق‌های معوق و تعدیل نیروها هستیم.

وی ادامه داد: در این وضعیت معیشتی، شرایط کارگران مطلوب نیست و ما انتظار داشتیم که آقای شریعتمداری نسبت به این موضوعات، اهتمام بیشتری داشته باشند و تصمیماتشان در مسیر بهبود وضعیت کارگری استان باشد.

مدیران پیشنهادات خود را به نمایندگان استان منتقل کنند

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: مجلس دهم در حوزه ورزش اقدام خوبی با تخصیص ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به حساب ورزش انجام داد و انتظار داشتیم که تحولی در وزارت ورزش رخ دهد.

وی ابراز کرد: متاسفانه از نظر عملکردی در وزارت ورزش اما و اگرهایی وجود دارد و متاسفانه در برخی از فدراسیون‌ها به دلیل بی‌تدبیری، نمی‌توانیم قهرمانان را برای شرکت در مسابقات اعزام کنیم.

وی در ادامه گفت: این نکته بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه یکی از جاهایی که می‌توانیم پرچم کشور را با افتخار در جهان به اهتزاز درآوریم در حوزه ورزش است که امیدواریم با پیگیری مسئولان کشوری اتفاقات خوشی در فدراسیون‌ها و ورزش کشور رخ دهد.

زرآبادی تصریح کرد: فصل بودجه است و بودجه سال ۹۹ در کمیسیون تلقین بررسی می‌شود، مدیران استان حتما پیشنهادات خود را به نمایندگان استان منتقل کنند و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها از همین حالا اولویت‌ها را مشخص کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: سال پیش رو از نظر بودجه‌ای ممکن است بودجه خیلی گسترده‌ای برای دستگاه‌ها نداشته باشیم؛ لذا لازم است از هم اکنون برنامه‌ریزی شده و اولویت‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان