۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مجاهدت، شجاعت و حضور همه‌جانبه سردار سلیمانی در سطح بین‌الملل بی‌نظیر بود/ ترور کور فرمانده سپاه قدس، آبروی امریکا را در جهان بُرد
کد خبر: ۳۳۹۳۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نویسنده و پژوهشگر کشوری:

مجاهدت، شجاعت و حضور همه‌جانبه سردار سلیمانی در سطح بین‌الملل بی‌نظیر بود/ ترور کور فرمانده سپاه قدس، آبروی امریکا را در جهان بُرد

نویسنده و پژوهشگر کشوری گفت: ترور کور و برخلاف موازین، قواعد و قوانین معمول جهانی سردار سلیمانی، حقانیت ایران در مسائل مختلف را ثابت کرده و آبروی امریکا را در جهان بُرد.

مجاهدت، شجاعت و حضور همه‌جانبه سردار سلیمانی در سطح بین‌الملل بی‌نظیر بود/ ترور کور فرمانده سپاه قدس، آبروی امریکا را در جهان بُرد

حمیدرضا سبحانی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به اقدام تروریستی دشمن در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی در ناخودآگاه اجتماعی ما ایرانیان با هر ذائقه و سلیقه‌ و با هر گویش و پوششی که داریم یک اسطوره بوده و با این نوعِ شهادت و پرکشیدنش برای همیشه به عنوان یک اسطوره هم خواهد ماند.

وی افزود: به نظر من این شهید بزرگوار را به لحاظ ابعاد هنری و فرهنگی می‌توان دست مایه قرار داد و ایشان به عنوان یک اسطوره در سپهر تاریخی این مملکت جاودانه خواهد شد.

نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس استان قزوین تصریح کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی با توجه به مسئولیت‌ها و تاثیرگذاری که داشت پیش‌بینی می‌شد؛ مجاهدت، شجاعت و حضور همه جانبه سردار سلیمانی در سطح بین المللی بسیار بی‌نظیر بود، فرمانده‌ای که با آن درجه از کارایی، سابقه و موقعیتی که داشت برای اینکه بتواند به وظایف خود بهتر عمل کند در همه شرایطی حضور داشت.

ترور سردار سلیمانی نشانه خوی وحشی‌گری امریکا است

وی عنوان کرد: باتوجه به اتفاقاتی که در کشور در ماه‌های اخیر رخ داد و انشقاق و اختلاف‌های جناح‌های مختلف داخلی، آمریکا دچار یک خطای استراتژیک شد و تصور می‌کرد شرایط کشور ما به گونه‌ای است که می‌تواند با ترور سردار سلیمانی، به شکل سخت افزاری نیز به کشور ما آسیب وارد کند.

سبحانی‌نژاد بیان کرد: به نظر من به رغم اینکه همه ما از شهادت سردار سلیمانی ناراحت هستیم چراکه یک اسطوره و انسان باصلابت و باافتخار کشور را از دست دادیم؛ اما تصور می‌کنم این قضیه به وحدت بیشتر گروه‌ها و آحاد مختلف جامعه با سلایق‎های اجتماعی و سیاسی متفاوت منجر شود.

وی ابراز کرد: ترور کور و برخلاف موازین، قواعد و قوانین معمول جهانی سردار سلیمانی، حقانیت ایران در مسائل مختلف را ثابت کرده و آبروی امریکا را در جهان بُرد؛ چنانچه سازمان ملل نیز در این باره واکنش نشان داد.

این نویسنده و پژوهشگر عنوان کرد: خدمات سردار سلیمانی در دوره مبارزه با داعش و بیرون راندن داعشیان و جلوگیری از سقوط بغداد بر همگان آشکار است؛ لذا این اقدام جنایتکارانه دشمن بار دیگر خوی وحشی‌گری و بی‌منطق بودن امریکا را نشان داد و انگیزه مردم ایران و عراق را برای مبارزه با دشمنان تقویت کرد.

وی بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی این حجت را برای ما مردم ایران و عراق تمام کرد که با امریکا جز با زبان زور به شکل دیگری نمی‌شود صحبت کرد.

ترور سردار سلیمانی، حقانیت ایران در مسائل مختلف را ثابت کرد

وی ابراز کرد: صلابت، همت، پشتکار و صلح دوستی سردار سلیمانی از ویژگی‌های آن شهید بزرگوار بود و کسانیکه از نزدیک سردار را همراهی و با او همکاری می‌کردند واقعا شیفته او می‌شدند به طوریکه حتی افرادی با پوشش و گویش‌های متفاوت هم عاشق سردار سلیمانی بودند که در فضای مجازی این امر کاملا مشهود است.

این نویسنده بیان کرد: تبعات این اتفاق نه فقط ایران که منطقه را در نیز برمی‌گیرد و همچنین سردار سلیمانی در قلوب مردم منطقه و به ویژه کشورهای عراق، سوریه، لیبی، ایران، افغانستان و حتی کشورهای تحت سلطه شیخ‌نشینان عرب مثل بحرین، اردن و مصر به عنوان یک اسطوره و انسانی که بسیار برحق بوده است؛ باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: در مسائل سیاسی مردم باید به مقام معظم رهبری و مسئولان نظام اعتماد داشته و هر تصمیمی که آنها با حلم، بردباری، تدبیر و دوراندیشی‌ اتخاذ می‌کنند، انجام دهند.

سبحانی‌نژاد در پایان گفت: ما شاگرد مکتب ابا عبدالله حسین(ع) هستیم که می‌فرمایند "هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة"، لذا به نظرم وقتی سرداری با این عظمت و خیرخواهی و انسان دوستی اینگونه بیرحمانه ترور شده و به شهادت می‌رسد واقعا برای ما ذلت است که بخواهیم از این قضیه به سادگی چشم پوشی کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان