۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آغاز توقیف تورهای غیرمجاز با همکاری اماکن و وزارت میراث فرهنگی/ سفرهای غیرمجاز لغو می‌شود
کد خبر: ۳۳۹۳۶۵ نویسنده: علی اصغر میرزا علی محمدی‌ها تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قزوین اعلام کرد

آغاز توقیف تورهای غیرمجاز با همکاری اماکن و وزارت میراث فرهنگی/ سفرهای غیرمجاز لغو می‌شود

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین گفت: انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین با همکاری اداره کل اماکن و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تورهای فاقد مجوز برخورد کرده و این اخطارها از صرف هشدار فراتر رفته و سفرهای غیر مجاز لغو می‌شوند.

آغاز توقیف تورهای غیرمجاز با همکاری اماکن و وزارت میراث فرهنگی/ سفرهای غیرمجاز لغو می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در خرداد ماه سال جاری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین از طریق مصاحبه با صبح قزوین به کلیه افراد حقیقی و حقوقی که اقدام به برگزاری تور بصورت غیرمجاز دارند، اخطار نهایی داد و اعلام کرد که درصورت مشاهده هرگونه تخلف طبق ضوابط و قوانین با قاطعیت تمام برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی اشاره کرد که افراد حقیقی و حقوقی فاقد مجوز بند "ب" از وزارت مربوطه حق برگزاری تور به‌صورت خودسرانه و غیرمجاز را ندارند.

به گفته این مسئول بیمه کردن مسافران، داشتن لیدر تور مجاز و باتجربه، دارا بودن کلیه امکانات رفاهی برای مسافر در اتوبوس‌ها، محل اقامت مناسب و رعایت شئونات اسلامی از مواردی هستند که دفاتر خدمات مسافرتی ملزم به رعایت آن هستند.

در پی این هشدارها و نظارت‌ها، ساعت 7صبح امروز (پنجشنبه) تور گردشگری غیرمجازی که لز قزوین به مقصد قشم درحرکت بود توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین، اماکن و بازرس وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قزوین توقیف شد.

 این تور فاقد مجوزهای لازم، لیدر تور و بیمه بوده و به همین دلیل توقیف شد؛ همچنین پس از این سایر تورهای غیرمجاز نیز توسط انجمن صنفی رصد شده و با هرگونه فعالیت غیرمجاز به طور جدی برخورد خواهد شد.

برای پیگیری این موضوع و اطلاع از جزئیات با رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین گفت‌وگو کردیم.

آغاز عملی برخورد قاطع با تورهای غیرمجاز

علی اصغر میرزا علی محمدی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ دراین باره اظهار کرد: از خردادماه تاکنون بسیاری از برگزارکنندگان تورهای گردشگری غیرمجاز از طرف بازرس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان به‌صورت شفاهی، حضوری و تلفنی اخطار دریافت کرده اند اما برای رفع مشکلات و نواقص هیچ گونه ترتیب اثری نداده‌ بودند. 

وی ادامه داد: از امروز برخورد قاطع و قانونی با این تورها عملیاتی می‌شود و با همکاری اداره کل اماکن با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری این تورها ممانعت می‌شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین تاکید کرد: درواقع با اختیاری که دادستان در اختیار اماکن و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار داده برخورد از صرف اخطار فراتر رفته و ماشین تورهای فاقد مجوز از دفاتر مجاز، لیدر تور و بیمه متوقف شده و اعزام‌ها لغو می‌شود.

وی افزود: از تمام مردم استان خواهش داریم جهت سفر حتما از طریق 48دفتر مجاز تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند اقدام کرده و پیش از سفر حتما مجوزهای لازم را مشاهده و به طور دقیق قرارداد ببندند تا در صورت بروز مشکل از طریق انجمن صنفی قابل پیگیری باشد.

این مقام مسئول درباره تبلیغات تورهای گردشگری در فضای مجازی گفت: شاهد تبلیغات زیادی در فضای مجازی هستیم که برخی از آن‌ها دارای مجوز و برخی نیز فاقد شرایط لازم هستند و باید از طرف نهادهای مربوطه از این نوع فعالیت‌های غیرمجاز جلوگیری شود، درواقع در فضای مجازی نیز باید تبلیغات با نام آژانس مسافرتی و تلفن رسمی دفتر همراه باشد.

نظارت دقیق بر تمام سفرهای زمینی، ریلی و هوایی

وی ادامه داد: درمواردی که افراد از طریق فضای مجازی نسبت به ثبت نام اقدام می‌کنند باید مجوزها و قرارداد را از آن طریق مشاهده کرده و مبلغ سفر را صرفا به حساب رسمی آژانس یا مدیرعامل آژانس واریز کنند.

میرزا علی محمدی‌ها تاکید کرد: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد مجوز از وزارت مربوطه به‌عنوان دفتر غیرمجاز به شمار می‌آیند و حتی کانون‌ها و ادارات نیز برای اعزام افراد باید به دفاتر مجاز مراجعه کرده و مراحل برگزاری تور و مسافرت را از طریق آن‌ها پیگیری کنند.

وی افزود: دفاتر مجاز ملزم به استفاده از لیدرتور و بیمه هستند و لیدر نماینده دفتر در مسافرت به شمار می‌آید.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین درباره نظارت‌ها ابراز کرد: نظارت‌ها تمام سفرهای زمینی، ریلی و هوایی را شامل می‌شود و افراد حقیقی و حقوقی فاقد مجوز، اجازه فروش بلیط و برگزاری تور به شکل موارد فوق را ندارند.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه گاهی در تورهای غیرمجاز شاهد مشکلات اخلاقی و رفتارهای دور از شئونات اسلامی هستیم اقدام به سفر از طریق درگاه‌های مجاز اهمیت می‌یابد و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین از تمام هم استانی‌ها خواهشمند است جهت رفاه حال خود و امنیت در سفر فقط و فقط از طریق دفاتر مجاز و با رؤیت مجوز اقدام به مسافرت کنند.  

وی در پایان گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان میراث فرهنگی به آدرسhttp://www.qchto.ir/ و در قسمت معاونت گردشگری و دفاتر گردشگری بصورت به روز از لیست و آدرس دفاتر مجاز اطلاع پیدا کنند و درصورت مشاهد موارد غیرمجاز و بروز مشکل در سفر با دفتر انجمن صنفی با شماره 33249172 تماس بگیرند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان