۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین هنر، بهترین ابزار برای بهره‌گیری از مفاهیم قرآن است/ نمایشگاه قرآن اختتامیه یک جشنواره با مراحل متعدد فرهنگی است
کد خبر: ۳۳۹۳۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ساعت: ۷:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در قزوین:

هنر، بهترین ابزار برای بهره‌گیری از مفاهیم قرآن است/ نمایشگاه قرآن اختتامیه یک جشنواره با مراحل متعدد فرهنگی است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی جریان سازی‌های فکری، فرهنگی و هنری برای بهره بردن از قرآن کریم هستیم و در این راستا هنر را بهترین ابزار می‌دانیم.

هنر، بهترین ابزار برای بهره‌گیری از مفاهیم قرآن است/ نمایشگاه قرآن اختتامیه یک جشنواره با مراحل متعدد فرهنگی است

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت صبح قزوین؛ عبدالهادی فقهی زاده در آئین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین که شب گذشته در مسجد جامع امام حسن عسگری(ع) برگزار شد، اظهار کرد: قزوین شهر سخت کوشی و پاکیزه‌ترین هنر یعنی خوشنویسی و شهر شهید رجایی و ابوترابی‌ است که تمام ایرانیان به این افراد می‌بالند.

وی ادامه داد: قرآن کریم سرچشمه زندگی‌ است و در آن حتی یک خطاب به یک مرده وجود ندارد و از این نظر کتاب زندگی و برای زندگی و سرچشمه معنای زندگی به شمار می‌آید که با آن می‌توان زیست و تنفس کرد و به دوردست‌ها پر کشید.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد ابراز کرد: قرآن صرفا کتاب اندیشه و اعتقاد نیست بلکه کتاب اخلاق انسانی و آموزه‌های ناب تربیتی‌ است که باید آن را آویزه گوش کرد و نغمه‌هایش را در سجده در گوش زمین زمزمه‌ها خواند تا آسمان بشنود و ما را آسمانی کند.

به‌دنبال جریان‌سازی‌های فکری و فرهنگی هستیم

وی عنوان کرد: در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد در پی جریان سازی‌های فکری، فرهنگی و هنری برای بهره بردن از قرآن کریم هستیم و در این راستا هنر را بهترین ابزار می‌دانیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: نمایشگاه قرآن آغاز یک جشنواره نیست بلکه اختتامیه یک جشنواره با مراحل متعدد است که در رشته‌ها و شاخه‌های گوناگون فرهنگی و هنری در طول دو سال پیشین برگزار شده و انرژی‌های مختلفی را به خود جذب کرده است.

وی افزود: در این زمان همه هنرمندان و دوستداران قرآن کریم تمام تلاش خود را برای ارائه ارادتشان در ساحت قرآن به کار برده‌اند و کودکان، نوجوانان دانش دوست و هنردوست در این زمینه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

فقهی زاده در پایان گفت: حوزه‌های علمیه به مثابه هادیان علمی و فرهنگی نقش ایفا می‌کنند و دانشگاهیان و اهالی فکر و هنر نیز در این زمینه مؤثر هستند و جذب همکاری خالصانه تمام ادارات کل و مؤسسات فرهنگی و غیرفرهنگی استان در برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی و هماهنگ کردن آن‌ها در راستای یک هدف شایسته تقدیر است.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان