۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عاملان فتنه ۸۸ آتش‌بیار مشکلات و معضلات اقتصادی امروز کشور هستند/ دشمن با آشوبگری به‌دنبال نابودی خط جریان مقاومت در منطقه است
کد خبر: ۳۳۹۳۲۰ نویسنده: مرتضی امیری نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۹ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

عاملان فتنه ۸۸ آتش‌بیار مشکلات و معضلات اقتصادی امروز کشور هستند/ دشمن با آشوبگری به‌دنبال نابودی خط جریان مقاومت در منطقه است

کارشناس سیاسی گفت: مسببین فتنه ۸۸که منجر به تحریم و مشکلات اقتصادی شد، آتش بیار مسائل سال ۹۸بودند و با دستکش مخملی پیش آمده و اهداف اقتصادی و معیشت مردم را نشانه گرفته بودند.

عاملان فتنه ۸۸ آتش‌بیار مشکلات و معضلات اقتصادی امروز کشور هستند/ دشمن با آشوبگری به‌دنبال نابودی خط جریان مقاومت در منطقه است

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره تاثیرات اقتصادی و افزایش تحریم‌ها با وقوع فتنه سال 88 اظهار کرد: پس از وقوع فتنه 88 با توجه به اینکه فشارها و تیرهای دشمن از بیرون به خطا رفته بود؛ آنها به دنبال استفاده از ظرفیت داخلی و سرمایه گذاری در داخل کشور بود بنابراین فتنه هشت ماه به طول انجامید و خسارات آن نیز هشت برابر جنگ تحمیلی محاسبه شد.

وی ادامه داد: پس از وقوع فتنه برای فشار علیه کشور از مسائل اقتصادی و تحریم شدیدالحن به‌عنوان نوعی تنبیه خاموش استفاده شد تا با این اقدام بصیرت مردم را مورد اهانت و تخریب قرار دهند که بعدها اسناد آن نیز به دست آمد.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اعمال تحریم‌های شدید به‌عنوان مولود فتنه در سال 88 گفت: پس از فتنه شاهد صدور قطع‌نامه‌ای که شدیدالحن‌ترین مورد در شورای عالی امنیت به شمار می‌آید بودیم و درواقع از آنجایی که هزینه‌های میلیاردی برای استفاده از پیاده نظام‌های داخلی در راستای تحقق اهداف عوامل خارجی محقق نشد تیرشان به خطا رفت تحریم‌هایی را اعمال کردند.

هدف فتنه ۹۸؛ احیای داعش و ساقط کردن ایران اسلامی است

وی ابراز کرد: اکنون نیز دشمنان جنگی پنج لایه را علیه ایران اسلامی تحمیل کرده‌اند که دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی، سایبری، مردمی و روانی بوده و درواقع ترکیبی از تمام فتنه‌ها و توطئه‌های 40ساله علیه نظام و تنفس مصنوعی به فتنه‌هاست.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: باتوجه به موضوع فتنه شناسی ما هر 10سال یک بار شاهد فتنه در کشورمان هستیم که شامل سال 68 با عنوان ماجرای مرحوم منتظری، سال 78 با عنوان کوی دانشگاه، سال 88 و در نهایت سال 98 می‌شود و با اینکه مورد اخیر ظرف مدت دو روز جمع شد اما خسارت آن برابر با 15هزار میلیارد دلار تخمین زده شده است.

وی تصریح کرد: در واقع فتنه 98 به طور ویژه اقتصادی و معیشتی است و قشر متوسط به پایین و شهرستان‌ها را نیز دربرگرفت؛ این درحالی‌ است که فتنه 88 بیشتر جنبه سیاسی و روشنفکری داشت و اقشار متوسط به بالا را درگیر کرد.

امیری نژاد اذعان کرد: همان مسببین فتنه سال 88 آتش بیار مسائل و مشکلات سال 98 بودند و با دستکش مخملی پیش آمدند و اهداف اقتصادی و معیشت مردم را نشانه گرفته بودند و حتی بیانیه‌ای هم که صادر کردند به نفع و حمایت از فتنه و اغتشاشات بود.

وی در پایان گفت: هدف فتنه 98 ساقط شدن جمهوری اسلامی و پس زدن اسلام ناب و احیای داعش و اقداماتی در سه کشور لبنان، عراق و ایران بود، درواقع این فعالیت‌ها درصدد اجرای پروژه نمرود با هدف فضای مجازی و پرکردن خلاهای رسانه‌ای و عنکبوت با هدف بی‌ثبات سازی در داخل به شمار می‌رفت که در سال 95 توسط امریکا  عربستان طراحی شده بود.   

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان