۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مردمی‌ترین حماسه/ نهم دی؛ بازگشت به اصول انقلاب بود
کد خبر: ۳۳۹۲۹۹ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۹ ساعت: ۱۰:۲۵ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز:

مردمی‌ترین حماسه/ نهم دی؛ بازگشت به اصول انقلاب بود

در طول ۴۰سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی، در همه صحنه‌هایی که انقلاب و ایران اسلامی نیاز به پشتوانه اجتماعی داشته است، مردم بصیر ایران اسلامی کریمانه به میدان آمده‌ و مایه ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب شده‌اند.

مردمی‌ترین حماسه/ نهم دی؛ بازگشت به اصول انقلاب بود
صبح قزوین؛________ محمدرضا ذاکر.
 
حداقل در تاریخ معاصر، انقلاب‌های متعددی با اهداف و اشکال مختلفی در جای جای جهان رخ داده است ولی دیر یا زود شاهد زوال و ازهم گسیختگی در ارکان انقلاب و یا دچار دگردیسی و استحاله در گفتمان قالب انقلاب شده اند.
 
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از آن جهت که پس از گذشت چهار دهه، علی‌رغم فشار بی نظیر و دشمنی‌های آشکار دشمنان اسلام، توانسته است همچنان بر آرمان‌های روزهای نخست انقلاب پافشاری کند و هر روز بالنده‌تر از روز قبل در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای ایفای نقش کند و همچنان بزرگترین چالش نظام استکباری باشد، به الگویی بی‌بدیل برای همه آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان عالم بدل شده است.
 
این وجه غیرقابل انکار انقلاب کافی است تا همه اندیشکده‌های اسلام شناسی و ایران شناسی غرب و آمریکا به‌دنبال راه حلی برای فروکش کردن آتش تند انقلاب ایران و جلوگیری از گسترش و نفوذ روز افزون انقلاب اسلامی ایران باشند.
 
در این بین، «مردم» به‌عنوان سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی و یکی از سه رکن اساسی بقای انقلاب، همواره مورد توجه بدخواهان و دشمنان قسم خورده انقلاب بوده و است. لذا از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب تاکنون، کانون‌های فکری دشمن، بدنبال راه حلی برای ایجاد فاصله بین این سرمایه اجتماعی و حکومت اسلامی بوده‌اند.
 
بی‌تردید همین سرمایه اجتماعی، مهمترین پشتوانه انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی است؛ چراکه در طول 40سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی، در همه صحنه‌هایی که انقلاب و ایران اسلامی نیاز به پشتوانه اجتماعی داشته است، مردم بصیر ایران اسلامی کریمانه به میدان آمده‌اند و مایه ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب شده‌اند.
 
ایام حوادث هولناک فتنه 88، بی‌شک یکی از بزنگاه‌ها و تاریخ سازترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است. بکارگرفتن تمام توان ضدانقلاب در جهت تغییر خواست و انتخاب مردم، آن هم با چاشنی خشونت و کشتار و برهم زدن امنیت عمومی و سلب آسایش مردم چیزی نبود که بتوان بدون اتکا به پشتوانه مردمی خنثی شود.
 
جریان اشرافیت قدرت‌گرا و تمامیت‌خواه، با استخدام جریان‌های روشنفکری غربگرا و عناصری از نیروهای باسابقه انقلابی که دچار استحاله معرفتی شده بودند، بازیگری در داخل کشور برای اجرای انقلاب رنگی و انجام یک کودتای مخملی در ایران را برعهده گرفت.
 
رفتارشناسی جریان فتنه و علل بروز آن، نشان می‌دهد که دشمنان خارجی و نوکران داخلی آنها، از سال‌ها قبل به مقدمه‌سازی برای ایجاد تردید در دل مردم نسبت به سلامت انتخابات روی آوردند و دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بهانه‌ای شد برای کلید زدن پروژه براندازی انقلاب! غافل از اینکه چندی بعد، همین مردم به بزرگترین مانع سرراه فتنه‌گران بدل می‌شوند.
 
رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای در تشریح اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف طول تاریخ انقلاب، از قبل از پیروزی تا به امروز اینگونه فرمودند: «هنر اصلی امام خمینی(ره)، وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجایی که مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند تمام مشکلات و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین می‌رود! آن معجزه‌گری که همه مردم را بسیج کرده، به صحنه می‌آورد و با وجود همه سختی‌ها آنان را در صحنه نگه می‌دارد، ایمان قلبی و دینی است چرا که بر اساس ایمان دینی، شما در هر شرایطی پیروز خواهید بود و شکست معنایی ندارد».
 
رهبر انقلاب اسلامی، حماسه نهم دی را از این منظر کاملاً شبیه صدر اسلام و همچنین روزهای پیروزی انقلاب می‌دانند و حضور مردم را براساس وظیفه دینی تلقی می‌کنند که برخلاف تبلیغات فتنه‌گران، ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دینی برخوردار است.
مردم، در حوادث فتنه 88، شاهد بودند که اصل نظام و آنچه که تا امروز برای بقای آن هزینه‌های بزرگی شده در معرض تعرض است؛ فلذا فارغ از رنگ بندی‌های سیاسی معمول، طومار فتنه گران را پیچیده و خواب براندازان و سلطنت طلبان و برخی دولت‌های مرتجع منطقه را پریشان کردند.
 
دشمنان این انقلاب برای اینکه مردم ایران و تعصبات ملی و مذهبی آنان را به خوبی نمی‌شناختند وارد عرصه براندازی نظام شدند و چون مردم این سرزمین ایمان به خدایشان در تمام تاریخ مثال زدنی بود با عنایت حضرت حق بصیرتشان روز به روز بیشتر شد و حضورشان در عرصه حمایت از ولایت و هدف‌های انقلاب در جامعه گسترش یافت تا اینکه واقعه دردناک اهانت به عاشورای حسینی پیش آمد و فتنه گران نادانسته کفن جریان فتنه را به دست مردم دادند. 
 
مردمی که در آن روزها به مدد توکل به خداوند متعال و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و به برکت خون شهدای امنیت، به بصیرت کافی رسیده بودند و عبور از خط قرمزهایغیرقابل معامله ایشان سبب شد تا حماسه بزرگ و بی نظیر 9 دی 88 در تاریخ برای همیشه ثبت گردد.
انتهای پیام/۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان