۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین ولایت‌فقیه در جامعه ما یک سرمایه اجتماعی است/ به عملکرد دولتمردان منتقدیم
کد خبر: ۳۳۹۲۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۸ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

ولایت‌فقیه در جامعه ما یک سرمایه اجتماعی است/ به عملکرد دولتمردان منتقدیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امروز ولایت فقیه در جامعه ما یک سرمایه اجتماعی بزرگ محسوب می‌شود چراکه از جنس باور و رهرو ائمه و جانشین امام زمان(عج) است.

ولایت‌فقیه در جامعه ما یک سرمایه اجتماعی است/ به عملکرد دولتمردان منتقدیم

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: دانشمندان بر قدرت اجتماعی در برابر قدرت سیاسی تاکید می‌کنند و براساس الگوی علمی قدرت اجتماعی دارای سه پایه اصلی مردم، باورهای جامعه و رهبر است که براساس باورها و ارزش‌های هر جامعه تعیین می‌شود.

وی افزود: ظلم‌ستیزی بر مبنای راه حسینی و اعتقاد به ظهور دو اندیشه مهم در جامعه ما است که سایر باورها در ذیل این دو باور قرار می‌گیرد و تکیه‌گاه تمامی این باورها سرمایه‌های اجتماعی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: حتی رهبر هم یک سرمایه اجتماعی است؛ امروز ولایت فقیه در جامعه ما یک سرمایه اجتماعی بزرگ محسوب می‌شود چراکه از جنس باور و رهرو ائمه و جانشین امام زمان(عج) است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ولایت فقیه پیوند ناگسستنی با باورهای ما دارد، تصریح کرد: یکی از مهمترین عناصری که می‌توانند در تقویت سرمایه اجتماعی نقش آفرینی کنند، شعرا و مادحین هستند.

نعمت‌اللهی ادامه داد: شاعران، مداحان و هیئت‌داران تقویت‌کنندگان سرمایه‌های اجتماعی هستند و باید در این مسیر بسیار مراقب باشند؛ چراکه نقش برجسته‌ای دارند و مخاطبین باید صحیح و درست هدایت شوند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حاصل قدرت اجتماعی است و در حماسه ۹ دی هم همین اتفاق افتاد؛ همچنین اغتشاشات اخیر که از خارج هدایت می‌شد توسط سرمایه‌های اجتماعی و حضور مردم در صحنه خنثی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: ما به دولتمردان انتقاد شدید داریم و مردم مطالبه دارند اما همه ما موظفیم در این فرایند قدرت اجتماعی نقش آفرینی کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: در این برهه که دشمنان قدرت اجتماعی و باورها را هدف قرار داده‌اند باید هوشمندانه عمل کنیم و همه در این فرایند مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان