۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین ترویج سبک جدید همسریابی در تنها روزنامه رسمی استان قزوین!/ فرهنگی که قربانی منافع مادی می‌شود
کد خبر: ۳۳۹۲۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۷ ساعت: ۱۴:۳۲ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از حواشی انتشار یک آگهی!

ترویج سبک جدید همسریابی در تنها روزنامه رسمی استان قزوین!/ فرهنگی که قربانی منافع مادی می‌شود

انتشار آگهی درخواست ازدواج در روزنامه‌ی ولایت، انتقاداتی را در فضای مجازی از سوی دلسوزان حوزه فرهنگ در پی داشته و این تلقی را ایجاد می‌کند که انتشار چنین آگهی‌هایی خلاف شان و جایگاه بانوان جامعه است.

ترویج سبک جدید همسریابی در تنها روزنامه رسمی استان قزوین!/ فرهنگی که قربانی منافع مادی می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ انتشار آگهی درخواست ازدواج در تنها روزنامه‌ی رسمی استان قزوین یعنی روزنامه "ولایت"؛ سوالات و انتقاداتی را طی روزهای گذشته ایجاد کرده است.

ماجرا از این قرار بود در صفحه‌ی نخست روزنامه‌ی ولایت که تنها روزنامه‌ی رسمی استان قزوین است، یک آگهی منتشر شده با متن « به بانویی مهربان جهت ازدواج نیازمندم. نوع مذهب و میزان تحصیلات و همینطور ایرانی یا غیرایرانی بودنش اصلا برایم مهم نیست، فقط خنده‌رو باشد و همین طور سن زیر 47 سال» در انتهای آگهی نیز شماره تلفن این فرد درج شده است.

اگرچه امروزه روش‌های متفاوتی و تازه‌ای برای همسریابی باب شده است، اما درج آگهی در یک روزنامه‌ رسمی پدیده‌ای است که کمتر با آن مواجه بوده‌ایم و حتی مواجه شدن با این آگهی در وهله‌ی اول لبخند را لب‌های انسان می‌نشاند و نمی‌توان آن را جدی گرفت.

انتشار این آگهی در روزنامه‌ی ولایت انتقاداتی را در فضای مجازی از سوی دلسوزان حوزه فرهنگ در پی داشته است و این تلقی را ایجاد می‌کند که انتشار چنین آگهی‌هایی خلاف شان و جایگاه بانوان جامعه است، از سوی دیگر ممکن است ارتباطی بر این اساس و تنها با یک آگهی و بدون بیان معیارهای لازم برقرار شود که منجر به آسیب‌های فراوانی در جامعه شود.

برای اطلاع درباره‌ی این موضوع و گرفتن پاسخ سوالاتمان به سراغ سیدعبدالعظیم موسوی مدیرمسئول روزنامه‌ی ولایت رفتیم.

وی درباره‌ی انتشار این آگهی اظهار کرد: فردی به دفتر روزنامه‌ی ما مراجعه کرده و درخواست درج این آگهی را داد، ما نیز آن را منتشر کردیم.

وی افزود: از نظر ما اگر انتشار این آگهی به ازدواج فردی کمک کند، می‌تواند اقدام مثبتی باشد. اگر این فرد در شرایطی باشد که خانواده‌اش نتوانند برای یافتن همسر مناسب به او کمک کنند، ما با درج این آگهی می‌توانیم به او کمک کنیم.

مدیرمسئول روزنامه‌ی ولایت درباره‌ی اینکه این آگهی خلاف عرف است، عنوان کرد: این کار خلاف شرع نیست، اگر هم خلاف عرف باشد می‌توان این عرف را تغییر داد و از این طریق به ترویج ازدواج کمک کرد.

به موسوی گفتیم این آگهی خلاف شان بانوان است و می‌تواند توهین تلقی شود، وی در پاسخ گفت: قبل از درج این آگهی از بانوانی که در محل کار ما حضور داشتند، پرسیدیم که آیا آن را توهین تلقی می‌کنند و دیدیم آن‌ها این تلقی را ندارند و ما قصد توهین با بانوان را نداشتیم.

نکته‌ی دیگری که درباره‌ی این آگهی وجود دارد، سوءاستفاده‌‌ی برخی افراد از آن و شماره‌ی درج شده است. این شماره‌ی درج شده می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

مدیرمسئول روزنامه‌ی ولایت در پاسخ به این سوال در پایان عنوان کرد: این قبیل افرادی که سلامت اخلاقی نداشته باشند، همه جا هستند و وجود این افراد دلیلی بر نادرستی انتشار این آگهی نیست.

حال نگاهی به انتشار این آگهی خارج از عرف و شان در تنها روزنامه رسمی استان قزوین نشان می‌دهد که هنوز ما با مسیرهای ترویج فرهنگ و کمک به رفع مشکلات اجتماعی آشنا نیستیم و گاهی دغدغه مسائل مالی عاملی می‌شود که اصل قضیه فرهنگ تاراج شود.

چگونه ممکن است همکاران روزنامه ولایت با این فرد مراجعه کننده به گفته خودش به طور کامل دوساعت مصاحبه کرده باشند اما به عنوان یک خبرنگار حرفه‌ای این نکته را مورد غفلت قرار داده باشند که ملاک‌های مدنظر این آقا که از طریق روزنامه رسمی آنها درحال انتشار است با فرهنگ دینی و اسلامی و حتی اخلاقی ما همخوانی ندارد؟!

جای خالی اظهارنظر متولیان فرهنگی استان قزوین در این خصوص به خوبی احساس می‌شود.

انتهای پیام/۵۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان