۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین اولین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۳۹۲۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۶ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

اولین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه در قزوین برگزار شد

مدیر فرهنگسرای شهید رجایی قزوین گفت: اولین دوره مسابقات استانی محاسبات ذهنی با چرتکه در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد.

اولین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه در قزوین برگزار شد

زیبا لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به برگزاری اولین دوره برگزاری مسابقات چرتکه در قزوین اظهار کرد: آموزش چرتکه در درس ریاضی باعث افزایش خلاقیت و خود‌کارآمدی دانش‌آموزان می‌شود؛ با آموزش چرتکه می‌توان مهارت‌ها و توانایی‌های خلاقیت در ریاضی را افزایش داد.

وی افزود: چرتکه در واقع به منظور تسهیل یادگیری، وارد فرایند آموزشی شده که مورد استقبال دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفته است.

مدیر فرهنگسرای شهید رجایی قزوین تاکید کرد: محاسبه با چرتکه باعث فعال شدن نیم کره راست و چپ مغز، افزایش سرعت در محاسبات و در نهایت بالا رفتن قدرت تمرکز در دانش‌آموزان می‌شود.

وی بیان کرد: روز گذشته اولین دوره مسابقات استانی در رده سنی ۷ تا ۱۲ سال در قزوین برگزار شد که شرکت کنندگان در زمان تعیین شده باید سوالات ذهنی را با چرتکه حساب کنند و برترین‌ها پس از گزینش به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

لطفی در پایان گفت: مسابقه شهرستان‌ها برگزار شده و ١٠٠نفر انتخاب شدند که این تعداد در مسابقات استانی شرکت کردند و از این میان ٢٠نفر براي مسابقه كشوري انتخاب شده و در نهایت پنج نفر براي مسابقه جهاني برگزیده می‌شوند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان