۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بیشترین ساخت و ساز غیرقانونی در شهرستان تاکستان رخ داده است/ ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی بازسازی شد
کد خبر: ۳۳۹۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۵ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

بیشترین ساخت و ساز غیرقانونی در شهرستان تاکستان رخ داده است/ ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی بازسازی شد

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: یکی از نگرانی‌ها ساخت و سازهای غیرقانونی است که بیشترین ساخت و ساز غیرقانونی را در شهرستان تاکستان داریم که ۴۰تا ۴۵ هکتار در حاشیه شهر اتفاق افتاده است.

بیشترین ساخت و ساز غیرقانونی در شهرستان تاکستان رخ داده است/ ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی بازسازی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در ۵۰سال گذشته چندین زلزله در قزوین اتفاق افتاده است، اظهار کرد: در استان گسل‌های مختلفی داریم که گسل‌هایی در شمال شهر قزوین وجود دارد و ۶۰کیلومتر طول دارد و در ۷تا ۱۱ کیلومتری قزوین است که اگر فعال شود زلزله‌ای به بزرگی ۷ ریشتر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در منطقه آوج هم گسل‌هایی داریم که در گذشته باعث زلزله ۷ریشتری شده است، افزود: شرایط ویژه استان در حوزه گسل‌ها باعث شده در زمینه زلزله و بلایای طبیعی برنامه‌هایی در داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: با تمهیداتی که داشتیم نیز ۵۰درصد از واحدهای روستایی را بازسازی کردیم و در منطقه آوج ۶۵ درصد واحدها و در الموت هم ۵۶ درصد نوسازی و بازسازی شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اقداماتی که انجام شده نیز زلزله‌های اخیر تلفات کمتری داشت و در بحث آموزش و پیشگیری هم کلاس‌های مختلفی برای مردم برگزار شده است.

یکی از نقاط ضعف استان در بخش زلزله است

فرخزاد عنوان کرد: نظام مهندسی قزوین پیشرو در کشور بوده و موفق به کسب رتبه اول تا سوم در رعایت مقرارت ملی شده است که سالانه بین یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ متر مربع ساخت و ساز جدید در استان داریم.

وی با اشاره به بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده شهری گفت: یکی از نگرانی‌ها ساخت و سازهای غیرقانونی است که بیشترین ساخت و ساز غیرقانونی را در شهرستان تاکستان داریم که ۴۰تا ۴۵ هکتار در حاشیه شهر اتفاق افتاده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: جلساتی را برای کنترل و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز برگزار کردیم چراکه یکی از نقاط ضعف استان در زلزله خواهد بود.

این مقام مسئول بیان کرد: در فروردین ماه سال جاری شاهد وقوع سیل بودیم و باتوجه به سوابق خوبی که بنیاد مسکن قزوین داشت بخشی از مناطق سیل زده به استان واگذار شد که ۳۵۰۰ واحد تعمیری و ۲۵۰۰ واحد هم در حوزه ساخت و ساز بود.

فرخزاد در پایان یادآور شد: خوشبختانه آسیب جدی در جریان سیل در سطح استان پیش نیامد و امسال هم ما این تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها را داشتیم و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان