۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نمازجمعه مِنهای سیاست؛ یعنی سنگر فتح شده!/ هجمه‌ی معنادار رسانه‌ای علیه افشاگری و حق‌طلبی یک تریبون
کد خبر: ۳۳۹۱۹۰ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۳ ساعت: ۸:۱۴ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز:

نمازجمعه مِنهای سیاست؛ یعنی سنگر فتح شده!/ هجمه‌ی معنادار رسانه‌ای علیه افشاگری و حق‌طلبی یک تریبون

اظهارات جمعه گذشته حضرت آیت الله عابدینی، در راستای روشنگری و بیان خصوصیات نماینده در طراز انقلاب اسلامی و افشاگری درباره جنگ قدرت برای به‌دست آوردن کرسی نمایندگی مجلس، موجب شد تا برخی رسانه‌های برخط و مکتوب استان مبادرت به تخریب شخص امام جمعه نمایند و بار دیگر سنگر نمازجمعه را متهم به سیاسی کاری و دفع دوستداران اسلام و انقلاب کنند!

نمازجمعه مِنهای سیاست؛ یعنی سنگر فتح شده!/ هجمه‌ی معنادار رسانه‌ای علیه افشاگری و حق‌طلبی یک تریبون

صبح قزوین؛________ محمدرضا ذاکر.

یکی از پیامدهای انقلاب اسلامی، احیای نماز عبادی_سیاسی جمعه، با همان مختصات مورد انتظار جامعه اسلامی است.

پس از پیروزی انقلاب، نمازجمعه به مثابه سنگری محکم و قابل اتکا برای بازخوانی افکار انقلابی و مرکزی برای جهت دهی منطقی و واقعی به نیازهای سیاسی و اجتماعی مردم تلقی شده است و بنای کلی روش و سیره ائمه محترم جمعه کشور بر مدار منطق، عدالت، شجاعت و مطالبه گری توأم با مدارا استوار بوده است.

به‌دلیل همین خصوصیات، همواره تریبون نمازجمعه و ائمه محترم جمعه آماج حملات و انتقادات و تهمت‌های برخی گروه‌ها و جریان‌های خاص سیاسی در کشور بوده است. گروه‌هایی که بقای و سوءاستفاده از مسئولیت‌های افراد منتسب به خود را در بی‌خبری جامعه از فعالیت‌های ناصواب و مغایر با قانون اساسی و ارزش‌های اسلام و انقلاب و خاموش بودن تریبون نمازجمعه می‌بینند.

ضدانقلاب به‌دنبال خاموشی تریبون نمازجمعه است

هجمه سنگین رسانه‌ای علیه نماینده شجاع ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب قزوین هم از همین جنس است! اظهارات و موضع گیری‌های شفاف و انقلابی آیت الله عابدینی پیرامون موضوعات و معضلات مهم قزوین از جمله انتقاد به انتصابات فرمایشی و نیز مطالبه مستمر رسیدگی به پرونده‌های خاص قضایی از جمله پروژه داغ و قابل توجه ویژه خواری در منطقه هفت سنگان قزوین و افشاگری زیاده خواهی «خان زاده‌ها» و «هیچ کاره‌ها» را می‌توان نقطه عطف این سال‌های میعادگاه نمازجمعه قزوین دانست.

اظهارات جمعه گذشته حضرت آیت الله عابدینی، در راستای روشنگری و بیان خصوصیات نماینده در طراز انقلاب اسلامی و افشاگری درباره جنگ قدرت برای به‌دست آوردن کرسی نمایندگی مجلس، موجب شد تا برخی رسانه‌های برخط و مکتوب استان مبادرت به تخریب شخص امام جمعه نمایند و بار دیگر سنگر نمازجمعه را متهم به سیاسی کاری و دفع دوستداران اسلام و انقلاب کنند!

شروع ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر ماهیت برخی افراد و جریان‌های سیاسی استان قزوین که همواره به‌دنبال اعمال قدرت و توهم مدیریت در سایه بوده‌اند را بیش از پیش برای مردم بصیر قزوین روشن کرد.

افرادی که برای قدرت طلبی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند! حتی اگر سن قانونی ثبت‌نام مانع حضورشان باشد با رسوایی تمام مبادرت به تغییر سن قانونی خود کرده تا توفیق خدمتگذاری از آنها سلب نشود!

روزنامه جمهوری اسلامی، علاوه بر تخریب آشکار جایگاه نمازجمعه و تلاش برای مخدوش کردن ماهیت و فلسفه نمازجمعه، اقدامات پوپولیستی و فریبکارانه و تسهیل غیرقانونی بودجه برای پروژه‌های عمرانی قزوین توسط فرد مزبور را اقدامی مردمی و در جهت رشد و شکوفایی قزوین می‌داند و آن را تبلیغ هم می‌کند.

این روزنامه در یادداشتی یکطرفه و انتقادی به شخص امام جمعه قزوین ضمن تائید اقدامات غیرقانونی این افراد، ایشان را پرطرفدار، خدوم و حامی منافع مردم برمی‌شمارد و با وقاحت توصیه می‌کند که شخص امام جمعه قزوین هم برای کسب محبوبیت و جایگاه مردمی! لاجرم باید نسبت به تغییر نگاه و ایجاد قرابت با باند قدرت و ثروت قزوین اقدام نماید! نکته ای که اتفاقاً در دیدار ائمه محترم جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب مورد نقد معظم له قرار گرفت.

سیاسی بودن، فلسفه وجودی نمازجمعه است

در دیدار بیست و هشتم تیر امسال، توصیه امام خامنه‌ای به ائمه جمعه سراسر کشور «مردمی بودن» بود. رهبر انقلاب امامان جمعه را از «نزدیکی به صاحبان ثروت و قدرت» برحذر داشتند، و آن را موجب دوری نمازجمعه از مردم عنوان فرمودند.

«نودولت‌ها» اصطلاح جدیدی بود که رهبر معظم انقلاب برای اولین بار آن را به کار برده و در تشریح آن فرمودند: «نودولت‌ها با نزدیک کردن خود به شما در جهت کسب حاشیه‌ی امن برای خود می‌گردند»؛ بنابراین باید مراقب آنها بود.

بر کسی پوشیده نیست که زیاده خواهی و پاگرفتن باندهای قدرت و ثروت و دولت‌های در سایه به نفع مردم و انقلاب نخواهد بود. لذا این انتظار زیادی نیست که در شرایط بحران اقتصادی ناشی از ضعف برنامه ریزی دولت و مجلس و تشدید تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا و کوچک‌تر شدن سفره معیشتی مردم، ائمه محترم جمعه بی توجه به تخریب‌ها و تهدیدهای عده‌ای شناسنامه دار و معلوم الحال، کماکان در کنار مردم بمانند و بلندگوهای مصلی نمازجمعه همچنان در جهت دفاع از طبقه مستضعف و افشای زیاده خواهی‌های خائنین به اسلام و انقلاب روشن باشد.
انتهای پیام/۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان