۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دبیر حزب ندای ایرانیان: جریان‌ها باید ‌در گام دوم انقلاب پوست‌اندازی کنند/به اصلاحات فرهنگی بیش از اصلاحات سیاسی نیازمندیم عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: اصلاح‌طلبان باید از مردم عذرخواهی کنند/افسردگی سیاسی جامعه ارمغان اصلاحات و اعتدالیون است
کد خبر: ۳۳۹۱۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲ ساعت: ۱۵:۲۱ ↗ لینک کوتاه

در مناظره سیاسی "زمستان داغ انتخابات" مطرح شد

دبیر حزب ندای ایرانیان: جریان‌ها باید ‌در گام دوم انقلاب پوست‌اندازی کنند/به اصلاحات فرهنگی بیش از اصلاحات سیاسی نیازمندیم عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: اصلاح‌طلبان باید از مردم عذرخواهی کنند/افسردگی سیاسی جامعه ارمغان اصلاحات و اعتدالیون است

دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین گفت: ما با اینکه اصلاح‌طلبی در پی قدرت باشد مخالفیم و معتقدیم به اصلاحات فرهنگی بیش از اصلاحات سیاسی نیارمندیم. پس از گذشت سال‌ها ما همچنان مشکل ملت‌سازی داریم، تقسیم افراد به اصولگرا و اصلاح‌طلب صحیح نیست و شرایط فعلی در شان مردم ایران نیست.

دبیر حزب ندای ایرانیان: جریان‌ها باید ‌در گام دوم انقلاب پوست‌اندازی کنند/به اصلاحات فرهنگی بیش از اصلاحات سیاسی نیازمندیم  عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: اصلاح‌طلبان باید از مردم عذرخواهی کنند/افسردگی سیاسی جامعه ارمغان اصلاحات و اعتدالیون است

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ جلسه مناظره با عنوان "زمستان داغ انتخابات" با حضور جواد حبیبی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قزوین و مهران قاسمی دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) امروز (دوشنبه) در سالن اجتماعات ساختمان آینده پژوهشی این دانشگاه برگزار شد.

در این برنامه جواد حبیبی اظهار کرد: چهل سال از وقوع انقلاب اسلامی می‌گذرد و جریانی که در این سال‌ها صاحب بیش‌ترین مناصب دولتی بوده و اقتصاد کشور را در دست داشتند، جریان لیبرال و اصلاح‌طلب بوده‌است. تنها در برهه‌های بسیار کوچکی فرصت برای نیروهای جهادی، ارزشی و اتقلابی فراهم شده تا کارهایی انجام دهند.

وی افزود: دوران کوتاه شهید رجایی و یا برهه‌هایی از دولت آقای احمدی نژاد را می‌توان به عنوان نمونه‌ی حضور جریان انقلابی نام برد. با وجود اینکه من از منتقدان احمدی‌نژاد هستم و قصد دفاع از او را ندارم، اما فعالیت‌های برخی وزرای آن دولت نشان داد که تفکر انقلابی و غیر اصلاح‌طلبی چطور می‌تواند کشور را جلو ببرد.

این فعال سیاسی ابراز کرد: آنچه کشور را به اینجا رسانده، امثال تفکر آقای زنگنه است که ۲۸ سال بعد از انقلاب وزیر بوده و نمونه‌ی عملکرد او و دوستانش که نماینده‌ی یک تفکر هستند را در گرانی بنزین دیدیم که اوج بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی آن‌ها را نشان داد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: آقای زنگنه زمان میرحسین موسوی، خاتمی، هاشمی و روحانی وزیر بوده و این جریان مثل اختاپوس در فضای اقتصادی و اجرایی کشور چنبره زده است، با وجود این از سویی فضاحت به بار می‌آورند و از سوی دیگر وقتی شرایط را مناسب می‌بینند ژست اپوزیسیون به خود می‌گیرند.

حبیبی اضافه کرد: این افراد زمان شهرداری قالیباف هزاران انتقاد می‌کنند، اما وقتی خود شهرداری را به دست می‌گیرند حناچی شهردار اصلاح‌طلب می‌گوید باید از خارج مدیر بیاوریم و اخیرا به دلیل عدم مدیریت برف یک سانتی‌متری، شهر تهران قفل شد. عقب‌ماندگی کشور به دلیل تفکر اصلاحات، اعتدالی و عملکرد لیبرال‌مسلک هاست که در تیم اقتصادی دولت احمدی‌نژاد هم حضور داشتند.

وی اذعان کرد: چطور می‌توانیم موشک‌هایی را بسازیم که بدون خطا به ساختمانی در سوریه اصابت کند، اما نمی‌توانیم خودروهای خوبی بسازیم. ساخت موشک سخت‌تر است یا خودرو؟ تفاوت در این دو حوزه، به تفاوت تفکر انقلابی و تفکر غرب‌گرا بازمی‌گردد.

قاسمی در ادامه این مناظره اظهار کرد: سال‌ها قبل یک چای‌ساز خریدیم که بعد از مدت کوتاهی خراب شد و فهمیدیم که بدل نسخه‌ی اصل چای‌ساز بوده است؛ به طور کلی ما در کشور دچار بدلیجات هستیم و جربان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در جای اصلی خود ایفای نقش نمی‌کنند.

وی افزود: اگر منظور شما اصلاح‌طلبی موجود است، من نیز آن را قبول ندارم و تفکر من مبتنی بر اصلاح‌طلبی تاریخی و نه اصلاح‌طلبی مبتنی بر قدرت است. وقتی به نحوی جلوی فعالیت گرفته شود که ما مجبور شویم افراد دسته پنجم را به مجلس بفرستیم و عملکرد خوبی نداشته باشند، دیگر نمی‌توان نام آن را اصلاحات گذاشت.

این فعال سیاسی تشریح کرد: ما با اینکه اصلاح‌طلبی در پی قدرت باشد مخالفیم و معتقدیم به اصلاحات فرهنگی بیش از اصلاحات سیاسی نیارمندیم. پس از گذشت سال‌ها ما همچنان مشکل ملت‌سازی داریم، تقسیم افراد به اصولگرا و اصلاح‌طلب صحیح نیست و شرایط فعلی در شان مردم ایران نیست.

دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین ادامه داد: ما نتوانستیم در حوزه‌های اجتماعی موفق عمل کنیم و اداره‌ی کشور پازل دارد. باید پاسخ دهید که اگر امروز حسن روحانی نباشد، جایگزین شما چیست؟ آیا با تغییر روحانی یا لاریجانی مشکل حل می‌شود؟ مشکل ما اشخاص نیستند.

قاسمی تصریح کرد: باید تقصیرها را میان دو جریان تقسیم کنیم، هر دو جریان، حاکمیت، دولت و مجلس باید تقصیر را تقسیم و سهم خود را بپذیرند. در جریان اصلاح‌طلبی رخنه‌هایی وجود دارد که باعث فروپاشی این جریان است و برخی افراد اصلاح‌طلبی را ابزار قدرت خود قرار داده و آن را رها نمی‌کنند. اگر این افراد را کنار بگذاریم، هم جریان اصلاح‌طلبی و هم اصولگرایی بهتر می‌شود.

در ادامه این مناظره حبیبی عنوان کرد: من انتظار داشتم که آقای قاسمی بابت حمایت از لیست امید و دولت فعلی عذرخواهی کند. اگر تفکر لیبرالی نبود، وضع کشور نیز اینگونه نبود و هرجا مدیر اتفلابی بر سر کار آمد، شاهد تحول بودیم. نمونه‌ی آن آقای رئیسی است که در مدت کوتاهی تحولاتی در آستان قدس رضوی ایجاد کردند و اکنون نیز شاهد تحولات مثبت در قوه‌ی قضائیه هستیم.

وی بیان کرد: چه کسی اقتصاد کشور را به ایجا رسانده؟ چه کسانی از دروغگوها حمایت کردند؟ دوستان شما باید معذرت‌خواهی کنند. اشرافیت و بی‌لیاقتی از سر تا پای مدیران اصلاح‌طلب می‌بارد و این را به خود آن‌ها می‌گوییم، چون پیشینه‌‌ی آن‌ها را دیده‌ایم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قزوین ادامه داد: در دولت اصلاحات هزینه‌‌های جاری هر سال بیش‌تر از سال قبل می‌شد و هزینه‌ی عمرانی جایی نداشت. در دولت نهم و دهم بودجه‌ی عمرانی ۳۲ درصد و در دولت آقای روحانی ۱۴ درصد بود، این تفاوت به این برمی‌گردد که اصلاح‌طلبان اعتقادی به بودجه‌ی عمرانی و پیشرفت کشور ندارند.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: اخلاق اشرافی‌گری را چه کسی وارد کشور کرد؟ چه کسانی مسبب این وضعیت صنعت استان قزوین شدند. شرکت آبگینه، فرنخ، نازنخ، کنتورسازی و پوشینه‌باف را چه کسانی و با چه شرایطی خصوصی کردند؟

حبیبی گفت: شما این بلا را بر سر صنعت آوردید و اگر از صحنه‌ی قدرت کنار بکشید، وضعیت کشور بهتر می‌شود. ما برای اثبات بی‌کفایتی شما نیازی به استدلال پیچیده‌ای نداریم و عملکرد شما روشن است، چرا که می‌گویند اگر می‌خواهی آبروی فرد بی‌عرضه را ببری به او مسئولیت بده. اگر ما سال ۸۸ و ۹۲ فریاد زده و با این جریان مخالفت می‌کردیم به همین دلایل بود.

قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به حبیبی اظهار کرد: جامعه‌ی ما از سیاست‌زدگی خسته شده و باید به دنبال راه‌حل‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم. تنها راه حل این است که نقاط قوت را تشویق کنیم و نسبت به ضعف‌ها برانگیختگی داشته و واکنش نشان دهیم.

وی ادامه داد: چند حرکت خوب و امیدوارانه در قوه قضائیه دیدیم، اما نباید آقای رئيسی را منجی بدانیم. تمامی آمارهای بین‌المللی می‌گویند بهترین دولت بعد انقلاب از نظر اقتصادی دولت اصلاحات بوده است، با این وجود صحبت از دولت‌های گذشته ارزشی ندارد و دوره‌ی این دو تفکر با شکل و شمایل فعلی گذشته است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: جریان‌ها در گام دوم انقلاب باید پوست‌اندازی کرده و از نو کار کنند، همه در وضعیت فعلی مقصرند و کسی نمی‌تواند خود را مبرا بداند. منظور از تفکر تاریخی اصلاح‌طلبی نیز همان است که از عصر رسول‌الله شروع شده و امام حسین (ع) هدف از قیام خود را اصلاح امت پیامبر عنوان می‌کنند.

قاسمی ابراز کرد: در ایران نیز اصلاح‌طلبی از امیرکبیر، عباس میرزا و آخوند خراسانی شروع می‌شود.همچنین تفکری که غرب را کلا نفی می‌کند صحیح نیست و باید مناسبات خود را در دنیا اصلاح کنیم و حتی 2500 سال قبل نیز حصار کشیدن دور خود صحیح نبود.

وی در پایان گفت: گام‌ دوم باید با پالایش و پیرایش جریان‌ها و حضور جوانان دو جریان پیش رود، باید با رویکرد تازه‌ای برای ساختن کشور حرکت کنیم و تنها راه حل این است که همه در کنار هم باشند، باید به جای تخریب برای یکدیگر پله شویم و دست هم را بگیریم.

حبیبی در پاسخ به این قسمت از صحبت‌های قاسمی ابراز کرد: افسردگی سیاسی جامعه ارمغان اصلاحات و اعتدالیون است، شما نمی‌توانید اکنون با ژست بی‌طرفی هر دو جریان را نقد کنید، این ژست را باید قبل از انتخابات می‌گرفتید؛ در حالی که آن زمان تمام قد از روحانی حمایت می‌کردید و اکنون هر دو تفکر را نفی می‌کنید.

وی اضافه کرد: این ژست بی‌طرفی پذیرفته نیست و به شما و دوستانتان نمی‌آید، شما برای حمایت از دولت هاشمی، روحانی و خاتمی مقصرید. اینگونه نیست که در دوران اصلاحات بهترین وضعیت اقتصادی را داشته باشیم، ضریب جینی معیاری است که هرچه به صفر نزدیک شود عدالت بیش‌تر و شکاف طبقاتی کمتر است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قزوین عنوان کرد: این ضریب در ابتدای انقلاب 0/5 بود و در سه سال به 0/4 رسید و در دولت مرحوم هاشمی و دولت اصلاحات همین رقم باقی ماند. تا اینکه در دولت‌ احمدی‌نژاد به 0/36 رسید و اکنون به 0/42 یعنی به قبل از سال 60 رسیده است.

وی در پایان گفت: صندق بین‌المللی پول می‌گوید در دولت اصلاحات ایران قدرت ۲۸ و در زمان احمدی‌نژاد قدرت 25 جهان بوده و در این دوره سه پله رشد داشته‌ایم. اگر قدرت به دست شما اصلاح‌طلبان و اعتدالیون بیفتد، از دیکتاتورها دیکتاتورترید و جریانات مخالف خود را حذف می‌کنید.
انتهای پیام/ 5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان