۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین دوره‌های تربیتی و آموزشی کودکان به همت موسسه "نسیم عفاف" برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۹۱۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

عضو هئیت مدیره موسسه "نسیم عفاف":

دوره‌های تربیتی و آموزشی کودکان به همت موسسه "نسیم عفاف" برگزار می‌شود

عضو هئیت مدیره موسسه "نسیم عفاف" گفت: موسسه نسیم عفاف از سال ۹۲درحال فعالیت است و تاکنون چندین دوره برنامه‌های مهارتی برگزار کرده که آموزش زوجین جوان، دوره‌های تربیتی و آموزشی کودکان و اجرای طرح مطلع مهر از جمله آن‌ها است.

دوره‌های تربیتی و آموزشی کودکان به همت موسسه "نسیم عفاف" برگزار می‌شود

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت یادگیری مهارت فرزندپروری اظهار کرد: برگزاری دوره‌های تربیتی به دنبال تربیت کودکانی مومن، مستقل و کارآفرین است، امروز صرف داشتن دانش و آگاهی به معنای خوشبختی انسان‌ها نیست و لازم است آگاهی به مهارت تبدیل شود.

وی ادامه داد: آمار آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش از جمله طلاق، اعتیاد، عدم تمایل به ازدواج یا طلاق عاطفی لزوم توجه به مهارت آموزی کودک از پایه را نشان می‌دهد، و نیز مستقل بودن کودک در کیفیت زندگی آینده او تاثیر گذار است.

عضو هئیت مدیره موسسه نسیم عفاف ابراز کرد: آموزش مهارت‌های مختلف کاربردی به کودک او را در جنبه‌های مختلف زندگی آینده‌اش به فردی موفق و با اعتماد به نفس تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به فرهنگ موجود در جامعه اذعان کرد: هر جامعه از فرهنگ و عرف مخصوص به خود برخوردار است و ایران اسلامی نیز دارای سبک زندگی شیعی و فرهنگ اسلامی و ایرانی غنی و پرآوازه و معروف به نجابت و اخلاق است.

ضرورت یادگیری مهارت‌های زندگی 

این کارشناس تربیتی افزود: باید پایه‌های شخصیتی و تربیتی کودکان را در فرهنگ کشور خود جست‌وجو کرد، الگوبرداری و پیروی از فرهنگ غربی که در آن خانواده و ازدواج از معنا و مفهوم زیادی برخوردار نیست می‌تواند به شکست، تزلزل و سست شدن استحکام خانواده‌ها منجر شود.

وی عنوان کرد: در دنیا به این موضوع پی برده‌اند که توجه و ارزش قائل شدن به تشکیل خانواده و حمایت از بنیان خانواده و تربیت اثر بخش در راستای تحکیم خوشبختی افراد دارای اهمیت است.

محمد بیگی ادامه داد: باتوجه به اینکه در برخی نقاط دنیا تشکیل خانواده کمتر صورت می‌گیرد و حتی در مواردی آمار طلاق به بالای 50درصد می‌رسد، توجه به نظام خانواده را جزء برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: در قرآن از بنیان خانواده به‌عنوان مودت و رحمت و عامل آرامش زوجین با یکدیگر مطرح شده، درواقع برخوداری از فرهنگ غنی تشکیل خانواده و فرزند پروری ما را از نیاز به ترویج فرهنگ غربی بی‌نیاز می‌کند.

محمدبیگی با بیان پیشینه برگزاری کارگاه‌های تربیتی و آموزشی ابراز کرد: موسسه نسیم عفاف از سال 92درحال فعالیت است و چندین دوره برنامه‌های مهارتی برگزار کرده که آموزش زوجین جوان، اجرای طرح مطلع مهر، آموزش ویژه ضمن عقد، تدوین محتواهای اصول تربیت جنسی کودکان و پیش قدم بودن در برگزاری کارگاه های اموزشی اصول تربیت جنسی کودکان در استان و کشور از جمله آن‌ها هستند.

وی در پایان گفت: خانواده‌ها و مادران از دوره‌ها و کارگاه‌های تربیت فرزند استقبال خوبی داشتند و ای کاش در آموزش رسمی کشور ما نیز مهارت‌های همسرداری و فرزند پروری در پایه‌های تحصیلی به‌صورت جدی‌تر و در قالب طرح دروس متعدد اواخر دبیرستان دانشگاهی تدریس می‌شد؛ چرا که مهارت‌های زندگی واجب‌ترین مهارتی‌ست که هر فرد باید دارا باشد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان