۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین مهارت‌های کارآفرینی و اقتصادی باید از دوران کودکی در خانواده‌ها آموزش داده شود
کد خبر: ۳۳۹۱۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۸ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول آموزش مدرسه پسرانه حمزه دوران:

مهارت‌های کارآفرینی و اقتصادی باید از دوران کودکی در خانواده‌ها آموزش داده شود

مسئول آموزش مدرسه پسرانه حمزه دوران گفت: در روشی که مبتنی بر فعالیت عملی و بازی‌ است آموزش از فکر و ایده آغاز می‌شود، کودک طی انجام فعالیت به آموزش و کارآفرینی می‌رسد.

مهارت‌های کارآفرینی و اقتصادی باید از دوران کودکی در خانواده‌ها آموزش داده شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ کلاس کودک کارآفرین و دوره یک روزه دورهمی تربیتی بر مدار مادری عصر امروز(پنجشنبه) توسط مؤسسه نسیم عفاف با مشارکت اداره کل امور اجتماعی استانداری در دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد.

در ابتدای این کلاس ابزار ساده‌ای همچون بطری، چسب، قیچی و پاستیل در اختیار مادران قرار گرفته و 10دقیقه صرف ایده پردازی و 10دقیقه نیز صرف ساخت یک طرح خلاقانه شد.

پس از آن یکی از افراد به نمایندگی از گروه آثار ساخته شده خود را معرفی کرده و در ادامه به مبادله کالاهای تولید شده پرداختند.

سید صادق رضوی در این کلاس اظهار کرد: ایجاد کارآفرینی در کودک از جنبه‌های مختلف مدنظر است و در دوران ابتدایی زندگی کنجکاوی، خوشحالی و جسارت منجر به خلاقیت می‌شود، اما در دوران مدرسه این میل کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: سهم بیکاری افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در سال 94 به 41/5درصد رسیده بود که در سال‌های جاری این آمار افزایش یافته است.

مسئول آموزش مدرسه پسرانه حمزه دوران ابراز کرد: کار با ابزار ساده و ارائه وسایل قابل عرضه در آموزش دارای اهمیت است و طی تجربه‌ای با همکاری کودکان به تولید هواپیمای کارتونی و پس از آن راه اندازی بازارچه رسیدیم.

وی افزود: در این روش که مبتنی بر فعالیت عملی و بازی‌ است آموزش از فکر و ایده آغاز می‌شود، کودک طی یادداشت و به خاطر سپاری دستورالعمل‌ها خواندن و نوشتن و حین خرید، تعامل اجتماعی و مشاهده آموزش داده می‌شود. 

این مربی کودک عنوان کرد: تمرین دانشمندی با مشاهده و آزمایش، مهربانی، تمرین محاسبه و ریاضی، فهم سود و زیان، نظم و بهداشت، هنر و خلاقیت از جمله مواری هستند که در این شیوه آموزشی آموخته می‌شود.

وی ادامه داد: تاکید بر جنبه‌های مختلف شخصیتی از جمله تلاش و کوشش، صبر، خلاقیت و جسارت، تعاملات اجتماعی، منظم بودن و ادب و احترام باید مورد توجه قرار گیرد. 

رضوی در پایان گفت: ارتقای مهارت‌های ارتباطی، حل مسأله، ساخت و ساز و استفاده از ابزار و مهارت‌های اقتصادی باید در آموزش مدنظر قرار گیرد و این موارد و آموزش‌ها پیش از هر چیز در خانه و کنار خانواده قابل تحقق است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان