۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین گفت‌وگو با کودک در انتقال مفاهیم دینی نقش اساسی دارد/ مسائل اعتقادی را باید با جذابیت منتقل کرد
کد خبر: ۳۳۹۱۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۸ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر ادبستان پسرانه "حمزه دوران":

گفت‌وگو با کودک در انتقال مفاهیم دینی نقش اساسی دارد/ مسائل اعتقادی را باید با جذابیت منتقل کرد

مدیر ادبستان پسرانه حمزه دوران گفت: صحبت و گفت‌وگو با کودک درباره اعمال و مسائل دینی و آموزش تدریجی در انتقال و پذیرش مفاهیم دینی کمک می‌کند و با این عمل جدیت این امور به فرد منتقل می‌شود.

گفت‌وگو با کودک در انتقال مفاهیم دینی نقش اساسی دارد/ مسائل اعتقادی را باید با جذابیت منتقل کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام احمد رضا علایی در کارگاه کودک مؤمن از دوره یک روزه دورهمی تربیتی بر مدار مادری که عصر امروز(پنجشنبه) توسط مؤسسه نسیم عفاف و با مشارکت اداره کل امور اجتماعی استانداریدر دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش مفاهیم دینی باید به‌طور تدریجی صورت گیرد، چراکه آموزش یک باره دشوار است و همچنین آموزش تدریجی به پذیرش و نهادینه شدن کمک می‌کند. 

وی ادامه داد: سه تا شش سالگی اوج رشد مغز است و آموزش در این سنین دارای اهمیت است و پوشش اسلامی و دینی در این دوره می‌تواند به‌طور تدریجی استفاده شود تا هنگام رسیدن به سن تکلیف براحتی نوع پوشش را رعایت کند.

مدیر ادبستان پسرانه حمزه دوران ابراز کرد: اذان گفتن از جمله مواردی‌ است که به دلیل عبارات، جایگاه و آهنگ برای کودکان جذابیت و دارد و تمرین آن امور دینی را برای او مطلوب می‌کند.

وی افزود: امروز امور دینی برای کودکان مطلوبیت ندارد، اما با عمل کردن به اعمال دینی به شیوه زیبا و مرتب و همچنین حضور در مکان‌های دینی همچون مسجد می‌تواند جذابیت را برای کودکان ایجاد کند.

کودکان از اخلاقیات و رفتار والدین الگو می‌گیرند

این مقام مسئول عنوان کرد: صحبت و گفت‌وگو با کودک درباره اعمال و مسائل دینی در انتقال و پذیرش مفاهیم دینی کمک می‌کند و با این عمل جدیت این امور به فرد منتقل می‌شود. 

وی ادامه داد: از سنین سه تا هفت سال بدلیل درک از محیط، حس‌ها، تصاویر و امور مختلف در کودک تاثیر می‌گذارد از این رو نشان دادن خوبی‌ها در این دوره ضرورت دارد، سن هفت تا ۹ سال نیز زمان عادت کردن و بالای ۹سال نیز سن جدی گرفتن امور بوده و اعتقادات را باور می‌کنند.

علایی اذعان کرد: دین و نماز همچون غذاست و باید در آموزش به این نکات توجه ویژه داشت تا کودک با میزان اهمیت آن آشنا شود.

وی عنوان کرد: مرزبندی و برچسب گذاشتن برای دوری از امور ناپسند اثر معکوس داشته و کودک را نسبت به این امور حساس می‌کند.

مدیر ادبستان پسرانه حمزه دوران در پایان بیان کرد: کودک از روحیات و اخلاق والدین الگو می‌گیرد و از این رو نوع رفتار و اخلاق دارای اهمیت است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان