۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آبیک در آستانه بحران جدی آب قرار دارد/ اختلافات بانکی شرکت‌های ‌آپاداناسرام، کنتورسازی و برلیان را دچار بحران کرده است
کد خبر: ۳۳۹۱۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۸ ساعت: ۱۳:۲۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

آبیک در آستانه بحران جدی آب قرار دارد/ اختلافات بانکی شرکت‌های ‌آپاداناسرام، کنتورسازی و برلیان را دچار بحران کرده است

استاندار قزوین گفت: در بحث آب شرب در برخی نقاط استان به بحران رسیدیم و آبیک امروز در آستانه یک بحران جدی است که باید فکری برای آن اندیشید که بحث انتقال آب سالم به شهر آبیک سرعت پیدا کند.

آبیک در آستانه بحران جدی آب قرار دارد/ اختلافات بانکی شرکت‌های ‌آپاداناسرام، کنتورسازی و برلیان را دچار بحران کرده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی‌پور ظهر امروز(پنج‌شنبه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: قزوین از نگاه بیرونی یک استان برخوردار با ظرفیت‌های بسیار بالا و اقتصاد پویا و به نوعی یک استان سرمایه‌دار به نظر می‌رسد؛ اما در درون همه اینها به نوعی مانند سراب است و نه پول و سرمایه و نه نگاه واقع گرایانه‌ای به استان وجود دارد.

وی افزود: البته استان قزوین دارای ظرفیت‌های بالایی است و دارای ظرفیت بی‌بدیلی در حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری است که همه اینها ثروتی است که می‌تواند به مردم استان و اقتصاد ملی کمک کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: نوع برخورد و رفتاری که در حوزه صنعتی در این استان شکل گرفته خیلی مناسب وضعیت و شرایط استان نیست؛ زیرا صنایعی وارد استان شده و در آن سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که قطعا در افق با بحران و مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: باید ظرفیت‌ها موجود در استان به اقتصاد ملی و بومی ما کمک کند و در این راستا باید سند آمایش را واقعی‌تر کنیم و دنبال صنایعی برویم که در افق ۱۰۰سال آینده استان را دچار مسئله نسازد.

جمالی‌پور بیان کرد: شرایط اقلیمی و شرایط آب و هوایی بر توسعه هر استانی موثر است و نقش اول را در توسعه منطقه و استان ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: ما باید به دنبال فرصت‌های جدیدی باشیم که کمتر از آب مصرف کند و به نوعی بتواند با محیط زیست و اقلیم استان هماهنگ کند؛ لذا سند آمایش صنعتی استان را مبتنی بر اقلیم استان طراحی کرده‌ایم.

استاندار قزوین گفت: در زمینه کشاورزی باید کارهای جدی انجام شود و باید با استفاده از تجارب جهانی، این حوزه را مدیریت کرده و صنایع کشاورزی را در این مسیر هدایت کنیم.

در زمینه تخت بیمارستانی با چالش مواجهیم

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های ما استفاده از آبیاری نوین در حوزه کشاورزی است بر این اساس شهرک گلخانه‌ای مدرن در تاکستان طراحی کردیم و امیدواریم بتوانیم از آب استفاده بهینه در حوزه کشاورزی داشته باشیم؛ زیرا اکنون نزدیک به 90درصد آب کشور در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود؛ اما بازده اقتصادی پایینی دارد یعنی ما از آب که مایه حیات است بهره مناسب در حوزه اقتصاد نمی‌بریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: ظرفیت گردشگری و تاریخی استان در کمک به اقتصاد استانی و ملی بسیار مهم است همچنین گردشگری طبیعی استان بسیار پرجاذبه است و می‌تواند درآمدهای سرشاری برای کشور و استان رقم بزند که متاسفانه در این حوزه در گذشته برنامه ریزی‌ نشده است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که قزوین را از یک استان گذری به مقصد گردشگری و اقامتی تبدیل کنیم و طرح‌هایی هم برای تحقق این هدف در دستور کار داریم.

استاندار قزوین بیان کرد: در استان در بحث آب شرب در برخی نقاط دچار بحران شده است و آبیک در آستانه یک بحران جدی است که باید فکری برای آن اندیشید که بحث انتقال آب شرب سالم به شهر آبیک سرعت پیدا کند؛ لذا آب شرب آبیک باید با اولویت در دولت پیگیری شود.

وی عنوان کرد: خط قرمز ما وعده‌های رئیس جمهور است اگر ما نتوانیم به این وعده‌ها عمل کنیم حتما تبعات اجتماعی بدی خواهد داشت و نگاه مردم به همه ما منفی خواهد شد و همه باید متعهد باشند که این قول‌ها حتما انجام شود.

جمالی‌پور تصریح کرد: در خصوص مترو که مصوبه دولت است و ما هم دنبال قطار سریع السیر هستیم پیشنهاد می‌کنیم پایانه غرب تهران به استان قزوین و در کنار راه آهن مستقر شود و با دوخطه شدن راه آهن قزوین به تهران و ریل باس می‌توان مسیر تهران را به ۴۵ دقیقه رساند که این امر در کنار کاهش آلودگی و ترافیک به نوعی به اقتصاد استان قزوین کمک می‌کند.

وی عنوان کرد:  سه واحد صنعتی بحرانی در استان داریم که شامل کنتورسازی، آپاداناسرام و شرکت برلیان است که میلیاردها تومان سرمایه گذاری شده و یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌هاست که متاسفانه در اختلاف بانک تجارت و سرمایه‌گذار نزدیک به 15 سال است که متوقف شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: ما در زمینه تخت بیمارستانی هم با چالش مواجهه هستیم و بیمارستان ۷۰۰تختخوابی اکنون کمتر از ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حتما یکی از بحران و چالش‌های استان در سال‌های آتی بحث درمان است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان