۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین نوع آزادی در کودکان باید متناسب با سن و شرایط آنها تعریف شود
کد خبر: ۳۳۹۱۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۸ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول واحد پژوهشی ادبستان دخترانه شهید چمران:

نوع آزادی در کودکان باید متناسب با سن و شرایط آنها تعریف شود

مسئول واحد پژوهشی ادبستان دخترانه شهید چمران گفت: آزاد گذاشتن کودکان ممکن است در ابتدا با چالش مواجه شود اما در طول زمان نتیجه‌ای مثبت و همراهی و مسئولیت پذیری آن‌ها در موارد و فعالیت‌های مختلف را به همراه دارد، البته نوع آزادی باید متناسب با سن فرزند باشد

نوع آزادی در کودکان باید متناسب با سن و شرایط آنها تعریف شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محدثه میرزا جعفر در کارگاه یک روزه دورهمی تربیتی بر مدار مادری که ظهر امروز(پنجشنبه) توسط مؤسسه نسیم عفاف و با مشارکت اداره کل امور اجتماعی استانداری در دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آگاهی از نوع برخورد با آزادی و استقلال کودکان و محدوده‌های آزادی برای آن‌ها دارای اهمیت است.  

وی ادامه داد: آزادگذاشتن کودکان ممکن است در ابتدا با چالش مواجه شود اما در طول زمان نتیجه‌ای مثبت و همراهی و مسئولیت پذیری آن‌ها در موارد و فعالیت‌های مختلف را به همراه دارد. 

 مسئول واحد پژوهشی ادبستان دخترانه شهید چمران ابراز کرد: در کودکان زیر هفت سال باتوجه به سن، موقعیت و موارد مختلف مدل خاص آزادی مطرح است و طبق آموزه‌های دینی باید اجازه داد کودک به اندازه کافی آزاد بوده و فطرت واکنش‌های خود را داشته باشد.

وی افزود: آزادی در فرزندان زیر دوسال نیز وجود دارد و باید با نوع شناخت کودک این اجازه را برای او فراهم کرد که البته اعمال آزادی در این سن بسیار سخت است. 

بازی‌های دسته جمعی برای خانواده‌های چندفرزندی ضروری است

این مسئول عنوان کرد: باتوجه به اهمیت آزادی برخورد شدید با کودک نفی می‌شود و نباید به دلیل سلامت جسمی روح کودک را آسیب زد و صرف کردن وقت کافی و لازم برای فرزند به کاهش رفتارهای ناهنجار کمک می‌کند. 

وی ادامه داد: اختصاص چند ساعت در طول هفته برای خود مادر به بهبود کیفیت رفتار با کودک کمک می‌کند، درواقع لازم است مادر ساعاتی را برای خود و تنهایی خود صرف کند.

میرزا جعفر با اشاره به مدیریت فضای خانواده‌های چند فرزندی گفت: بازی‌های دست جمعی و خانوادگی برای خانواده‌های دارای چند فرزند از اهمیت برخوردار است و باید در این زمان‌ها تمام فرزندان را در فضای بازی قرار داد و از حساس کردن آن‌ها نسبت به هم خودداری کرد. 

وی تاکید کرد: آزادی نیاز هر کودک است که با آن سروکار داریم اما این نیاز در هر سنی شکل‌ها و جلوه‌های مختلفی دارد و باید نوع آزادی متناسب با سن باشد. 

 مسئول واحد پژوهشی ادبستان دخترانه شهید چمران بیان کرد: ثبت تجربه‌های مثبت و متفاوت توسط مادر نیز به درک و داشتن احساس بهتر کمک می‌کند. 

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان