۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین مدرسه "خانوادگی" فرصتی برای ارتقای توانایی و بهبود جامعه است
کد خبر: ۳۳۹۱۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۸ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر مدرسه ادبستان شهید "دوران":

مدرسه "خانوادگی" فرصتی برای ارتقای توانایی و بهبود جامعه است

مدیر مدرسه ادبستان شهید دوران گفت: مدل مدرسه خانوادگی که مبتنی بر همکاری خانواده‌ها با مدرسه و آموزش است درکنار رشد و شکوفایی توانایی کودکان، به بهتر شدن جامعه کمک می‌کند.

مدرسه "خانوادگی" فرصتی برای ارتقای توانایی و بهبود جامعه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ زهرا شاه حسینی در کلاس مدرسه خانوادگی از کارگاه یک روزه دورهمی تربیتی بر مدار مادری که پیش از امروز(پنجشنبه) توسط مؤسسه نسیم عفاف و با همکاری کارگاه‌های چمرانی در دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه می‌تواند پایگاهی خاص باشد.

وی ادامه داد: برگزاری هیئت کودک در دانشگاه هنر، مهد باعنوان حسینیه کودک شهید چمران، دبستان پسرانه و دخترانه از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در راستای کار بزرگ آموزشی بود.

مدیر مدرسه شهید چمران ابراز کرد: خانواده‌ها با مدرسه غیر همراه هستند، بازی، حق انتخاب و آزادی، تفکر و زندگی از موارد مهمی بودند که در مهد و دبستان آن‌ها را پیگیری می‌کردیم که با اعتراض خانواده‌ها همراه بود، چراکه در نگاه آن‌ها آموزش، اجبار، حفظ و مدرک در سیستم آموزشی مطرح بود.

مدرسه یاریگر خانواده‌ها در امر تربیت فرزندان است

وی افزود: به دلیل چالش‌های موجود با کودکان و خانواده‌ها، ایده‌هایی را برای همراه کردن درنظر گرفتیم که آموزش، اردوی مادر و کودک، تفریح خانوادگی، فعالیت جهادی خانوادگی و برنامه‌های دهه فجر خانوادگی از جمله آن‌ها بود. 

این مقام مسئول عنوان کرد: همراه شدن خانواده‌ها با مدرسه نتایج مثبتی را به همراه دارد تاجایی که اردوهای خانگی با برنامه ریزی و فعالیت‌های مختلف ایجاد شد، همچنین شکل گیری هیئت، مشاوره، بازارچه، صندوق و مهدخانوادگی از نتایج همراهی خانواده‌ها است. 

وی ادامه داد: درواقع در خانه می‌توان از یک آغاز کوچک به فعالیت‌ها و برنامه‌های بزرگ رسید و سیستم آموزشی و مدل تربیتی خاصی را برای خود و اطرافیان شکل داد.

شاه حسینی گفت: مدرسه یاری‌گر خانواده‌ها در تربیت فرزندان است و درواقع باید تاثیرگذاری و تربیت اصلی به عهده خانواده‌ها باشد و خانواده‌ها نباید تصور کنند تربیت به‌طور کامل توسط مدرسه انجام می‌شود. 

وی عنوان کرد: حضور همبازی و همسالان در هنگام انجام فعالیت‌های مختلف دارای اهمیت است و از این رو اقداماتی مانند بازی، اردو، پارک و حضور در اجتماع درکنار خانواده‌ها و همکلاسی‌ها تاثیر گذار است.

عضو هیئت مدیره مدرسه شهید چمران در پایان تاکید کرد: مدل مدرسه خانوادگی درکنار رشد و شکوفایی توانایی کودکان به بهتر شدن جامعه کمک می‌کند. 

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان