۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بدون هیچ ملاحظه‌ای به مطالبات مردم قزوین در پرونده رسیدگی می‌کنیم/ به مطالبه دانشجویان پاسخ می‌دهیم، این خواسته آقای رئیسی است
کد خبر: ۳۳۹۰۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۷ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پاسخ به گلایه‌های دانشجوی قزوینی در موضوع هفت‌سنگان:

بدون هیچ ملاحظه‌ای به مطالبات مردم قزوین در پرونده رسیدگی می‌کنیم/ به مطالبه دانشجویان پاسخ می‌دهیم، این خواسته آقای رئیسی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ما بهترین دادرسی را برای شما مردم قزوین انجام می‌دهیم و به قضات و مسئولین دستگاه قضا اعتماد داریم، درواقع در بهترین شرایط با رعایت قوانین و بدون هیچ ملاحظه‌ای به پرونده رسیدگی کرده و رای صادر می‌کنیم.

بدون هیچ ملاحظه‌ای به مطالبات مردم قزوین در پرونده رسیدگی می‌کنیم/ به مطالبه دانشجویان پاسخ می‌دهیم، این خواسته آقای رئیسی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد باقر الفت در نخستین همایش ملی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی که ظهر امروز(چهارشنبه) در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: قزوین استانی سیاسی و دارای قضات خوب است و مردم در مسیر رسیدن به حقوق از آن بهره برده‌اند.  

وی ادامه داد: هنوز به مفهوم واحدی در سرمایه اجتماعی نرسیده‌ایم و باید عمل کردن رفتارها و روابط اجتماعی به‌صورت منسجم و هماهنگ صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ابراز کرد: انسجام و داشتن قانون در جامعه دارای اهمیت است و انسان‌ها ترجیح می‌دهند در جامعه فاقد انسجام و سرمایه اجتماعی حضور پیدا نکنند. 

وی افزود: روابط اجتماعی و انسجام در یک جامعه براساس قرار داد تنظیم می‌شود که هر جامعه میثاق و توافق خاص خود را دارد که مبنای جامعه ما نیز قانون اساسی است که در آن به دین اشاره شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در جامعه ما روابط مختلف بر مبنای احکام دینی بنا شده است و سرمایه اجتماعی بر این موضوع توجه دارد.

وی ادامه داد: نحوه افزایش و ارتقای سرمایه اجتماعی دارای اهمیت است و برای این کار باید از آموزه‌های دینی حفظ و صیانت کنیم.   

الفت گفت: سرمایه اجتماعی موتور پیشران توسعه است و با تغییر مبنای سرمایه اجتماعی در کشور ما اعتقادات و باورها خدشه دار می‌شود و سلیقه‌ای عمل کردن به ترک این باورها منتهی می‌شود. 

برای پرونده قزوین بهترین دادرسی را بدون رعایت ملاحظات خواهیم داشت

وی افزود: حفظ سرمایه عمومی بر عهده دستگاه‌ها و نهادهایی است که ارتقا و حفظ فرهنگ عمومی و باورها و اعتقادات مردم را در اختیار دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: دانشجویان پرشور، حساس، مطالبه‌گر آگاه و عاقل هستند و مطالبه‌گری از جانب آیت الله رئیسی نیز مطرح شده و از این رو مطالبه‌گری دانشجویان مشکلی ندارد و به آن پاسخ می‌دهیم. 

وی ادامه داد: ما باید دموکراسی را تمرین کنیم و قواعد و ضوابط را رعایت کنیم، اتفاقاتی که در قزوین روی داده حساسیت را برانگیخته و باید توجه داشت که قوه قضائیه نباید با معامله‌ای که صورت گرفته یکی انگاشته شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: چند نفر از قضات دادگستری در این معامله بودند همانطور که گروه‌های دیگر نیز حضور داشتند، از این رو حفظ نهادها و یکی ندانستن آن با فساد صورت گرفته دارای اهمیت است.

وی افزود: عمل به‌عنوان یک افشاگر و مطالبه‌گر در جهت مقابله با فساد باید براساس عدل و ارائه اسناد باشد و درصورت نفی نهاد اصل مطالبه‌گری زیر سوال می‌رود.

الفت بیان کرد: ما افشاگران فساد را تشویق می‌کنیم و تحت تعقیب قرار نمی‌دهیم اما رعایت ضوابط در این راستا دارای اهمیت بالایی است.

وی افزود: در هیچ جای دنیا محاکمات تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد و تحت تاثیر قرار دادن قاضی با جوسازی شایسته نیست و باید اجازه داد قاضی در فضایی آرام رای صادر کند و پس از آن اجازه نقد آن را داریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کرد: درواقع افشاگری فساد و مطالبه‌گری باید همراه با ارائه سند و رعایت ضوابط باشد.

وی ادامه داد: ما بهترین دادرسی را برای شما مردم قزوین انجام می‌دهیم و به قضات و مسئولین دستگاه قضا اعتماد داریم، درواقع در بهترین شرایط با رعایت قوانین و بدون هیچ ملاحظه‌ای به پرونده رسیدگی کرده و رای صادر می‌کنیم. 

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان