۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین امنیت صرفا دولت و پلیس محور نیست/ سرمایه اجتماعی را باید از دوران کودکی جذب کرد
کد خبر: ۳۳۹۰۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۷ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مشاور فرماندهی نیروی انتظامی کشور:

امنیت صرفا دولت و پلیس محور نیست/ سرمایه اجتماعی را باید از دوران کودکی جذب کرد

مشاور فرماندهی نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه سرمایه اجتماعی مهم‌ترین سرمایه است؛ گفت: امنیت صرفا دولت و پلیس محور نیست و پایه آن در حضور و مشارکت مردم است.

امنیت صرفا دولت و پلیس محور نیست/ سرمایه اجتماعی را باید از دوران کودکی جذب کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سعید منتظر المهدی در نخستین همایش ملی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی که ظهر امروز(چهارشنبه) در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: افزایش جرم ارتباطی با اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی دارد و این مورد با رشد و بالندگی اعضای جامعه ارتباط دارد.

وی ادامه داد: با قرار گرفتن در دنیای امروز ادبیات مامور معذور به مامور مسئول و پلیس تک بعدی به پلیس چند وجهی تبدیل شده است.

مشاور فرماندهی نیروی انتظامی کشور ابراز کرد: در بیشتر دانشکده‌های نظامی و انتظامی ابتدا علوم شناختی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی افزود: سرمایه اجتماعی مهم‌ترین سرمایه است و باید در روزهای آرامش این سرمایه‌ها را جذب کرد، مرزبانان نیروی انتظامی در این عرصه برای تامین امنیت کشور در تلاش هستند اما امنیت صرفا دولت و پلیس محور نیست و پایه آن در حضور و مشارکت مردم است.

این مقام مسئول عنوان کرد: از گذشته تاکنون بالاترین سرمایه اجتماعی در دست پیامبر اکرم(ص) قرار داشت، چرا که به تشویق باور داشته و روش‌های جذب را اعمال می‌کردند.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه اجتماعی و در دست گرفتن سرمایه‌های اجتماعی دیگران دارای اهمیت است و باید روش‌های جذب سرمایه اجتماعی را آموخت که نگاه گرم و مهربانی از جمله آن‌هاست.

منتظرالمهدی گفت: بیشتر مشکلات ما به سبب عدم فرصت گفتمان در خانواده‌ها و جامعه است، گوش کردن فعال دارای اهمیت است و سرمایه اجتماعی را باید از سنین کودکی جذب کرد.

وی افزود: تربیت درست و کنترل خشم و هیجانات کودک و هوش هیجانی دارای اهمیت است که باید در سرمایه اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. 

مشاور فرماندهی نیروی انتظامی کشور بیان کرد: به علت عدم شناخت هیجانات خود و دیگران بسیاری از اتفاقات رخ می‌دهد و ما وظیفه داریم هیجانات خود و دیگران را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: مقبولیت، محبوبیت و منزلت داشتن بالاترین سرمایه اجتماعی را در اختیار قرار می‌دهد و باید در تمام اقشار وجود داشته باشد که تاثیر سخنان رهبر معظم انقلاب در جریان بنزین از آن جمله است.

این مقام مسئول اذعان کرد: آموزش می‌تواند در ضمیر ناخودآگاه تاثیر گذار باشد که استفاده از هنر هفتم که جنبه آموزشی دارد در این راستا دارای اهمیت است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان