۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین گلوگاه‌های تخلف در شهرداری شناسایی شود
کد خبر: ۳۳۹۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۵ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

گلوگاه‌های تخلف در شهرداری شناسایی شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت:باید گلوگاه‌های تخلف در شهرداری قزوین شناسایی شود تا در جهت رفع آن‌ها تصمیم‌گیری و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

گلوگاه‌های تخلف در شهرداری شناسایی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محسن حق‌شناس عضو پارلمان محلی قزوین در جلسه علنی شورا با دستور کار بررسی گزارش حسابرسی شهرداری قزوین در سال ۹۶، اظهار کرد: تصویب بودجه شهرداری قزوین به معنای ریل گذاری است و هیچ وقت به معنای تفویض نیست؛ بنابراین شورای شهر باید هنگام دریافت وام در زمان شهردار سابق جدی تر عمل می‌کرد و حداقل از شهردار وقت سوال می‌شد که روش باز پرداخت این تسهیلات چیست؟.

وی افزود: در حال حاضر بدهی‌های شهرداری به بانک شهر از ۲۴۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که هزینه سبد خانوار را افزایش داده است که این حق الناس است و باید در محضر خدا پاسخگو باشیم.

حق شناس خواستار بررسی و بازنگری دقیق این ردیف از حسابرسی و گزارش حسابرس در خصوص تسهیلات دریافتی شهرداری از بانک شهر شد و گفت: نباید از این ردیف گزارش حسابرسی به سادگی عبور کنیم.

حق شناس همچنین خواستار ارائه اطلاعات و دسترسی کمیسیون مالی و اقتصادی شورا به اطلاعات شد و افزود: حسابرسان، گزارش‌های حسابرسی شهرداری قزوین را هر ساله ارائه می‌دهند و اشتباهات گذشته مسئولان شهرداری را متذکر می‌شوند؛ ولی هیچ اقدامی در جهت رفع آن‌ها انجام نمی‌شود و شاهد تکرار آنها هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: گزارش‌های حسابرسی را باید جدی گرفت و تمامی موضوعات آن را به دقت بررسی کرد.

حق شناس با تاکید بر اینکه شورای شهر نباید اختیار کامل فروش زمین و املاک را به شهرداری واگذار کند؛ افزود: اگر ۱۰۰ درصد اختیار فروش زمین به شهرداری واگذار شود و هیچ مجوزی هم از شورا اخذ نکند، شاهد این خواهیم بود که افرادی زمین خریده و مبلغ آن را پرداخت کرده‌اند؛ اما همچنان به دنبال دریافت سند از شهرداری هستند.

وی در ادامه با اشاره به بررسی درآمد شهرداری طی سالهای ۹۰تا ۹۶ و سال۹۷ اظهار داشت: با بررسی این موضوع مشخص شد، در سال های ۹۰ تا ۹۶ از مجموع دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان استفاده کرده ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: درآمد بودجه از محل جرایم کمیسیون ماده صد، طی این شش سال ۳۰۵ میلیارد تومان معادل ۱۳درصد کل بودجه و درسال ۹۷ این رقم معادل ۲۲ درصد کل بودجه است.

وی با ذکر این سوال که چه اتفاقی افتاده است که با وجود افزایش درآمد از پروژه‌ها عقب هستیم؟، پیشنهاد کرد: یک بار دیگر هرینه‌های جاری ۶ ساله و سال ۹۷ شهرداری را بررسی کرده و جداگانه حساب شود.

حق شناس تصریح کرد: می توان با شناسایی گلوگاه‌ها و مدیریت آنها کسری‌ها را مشخص کرد؛ چراکه ارزش کار حسابرسی و نظارت مالی شورا به این است که این موارد را مدیریت کنیم و فشار را از روی مردم برداریم.

وی با بیان این مطلب که نباید شهر را ارزان فروخت، تاکید کرد: باید اختیارات شهرداری در برخی امور محدود شود تا شاهد ساماندهی املاک و قراردادها باشیم.

به گفته حق شناس، در ۶ سال مذکور ۱۳۴ میلیارد تومان وام دریافت شده است که ۵ درصد کل۶ سال است؛ ولی درآمد امسال از ماده صد، ۲۲ درصد کل است که ۵ درصد آن را جبران می کند به عبارتی می‌توانستیم شهر را بدون وام مدیریت كنيم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان