۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۷۰ نفر کشته در سطح راه‌های استان
کد خبر: ۳۳۹۰۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۰ ساعت: ۱۳:۹ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی قزوین خبر داد

۲۷۰ نفر کشته در سطح راه‌های استان

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: میزان ۲۷۰نفر کشته در طول یک سال در سطح راه‌های استان عدد زیادی است چراکه این عامل می‌تواند خانواده‌ها را متاثر از آثار بلندمدت آن کند.

۲۷۰ نفر کشته در سطح راه‌های استان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار مهدی حاجیان در رزمایش ترافیکی آغاز طرح زمستانه که ظهر امروز(چهارشنبه) همزمان با سراسر کشور در قرارگاه پلیس راه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه این زیرساخت در استان قزوین وجود دارد که به عنوان یکی از مراکز استانی نمونه ترافیکی معرفی شود و این کار نیازمند انجام اقدامات پژوهشی است.

وی افزود: در حوزه اتوبان و آزادراه‌ها یک استاندارد بین‌المللی وجود دارد که متاسفانه ما علی رغم تلاش‌های فراوان با آن فاصله داریم.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: میزان ۲۷۰نفر کشته در طول یک سال در سطح راه‌های استان عدد زیادی است چراکه این عامل می‌تواند خانواده‌ها را متاثر از آثار بلندمدت کند.

وی ابراز کرد: باید تلاش کنیم که در سطح حمل و نقل و کاهش موضوعات ترافیکی به دنبال راه حل باشیم و بنگریم که با سطح استاندارد بین‌المللی چقدر فاصله داریم.

حاجیان ادامه داد: باید استانداردهای لازم در خصوص شناسایی مناطق حادثه خیز را رعایت و از ظرفیت سیستم‌های هشداردهنده استفاده کنیم و در جاهایی که ترافیک ایجاد می‌شود و مردم دچار بحران می‌شوند از سیستم‌های اطلاع رسانی استفاده کنیم که نیازمند انجام کارهای پژوهشی است.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: هرچه از سیستم‌های هوشمند استفاده شود علاوه بر کاهش نیروی انسانی تاثیرات بالقوه‌تری در کاهش حوادث حمل و نقل جاده‌ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری فوت یک نفر هم در زمینه جاده و موضوعات ترافیکی بالا است و کشته شدن ۶۵ نفر در یک روز برای کشور فاجعه است لذا همه بابد پاسخگو باشیم و در این زمینه تلاش کنیم.

حاجیان ابراز کرد: بعد از هر تصادف روزانه باید علت آن بررسی و ریشه یابی شود چراکه حفظ جان انسان دارای اهمیت بالایی است؛ بررسی چرایی حوادث، نیازمند این است که این موضوع در دستور کار دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان قرار گیرد تا با پیش‌بینی موجب اقدامات پیش دستانه شویم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان