۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کاهش ۲۷درصدی حوادث جاده‌ای در قزوین
کد خبر: ۳۳۹۰۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۰ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راه استان خبر داد

کاهش ۲۷درصدی حوادث جاده‌ای در قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: علی‌رغم افزایش ۲۵میلیونی تردد در سطح راه‌های استان در بحث تصادفات فوتی، جعلی و خسارتی نسبت به سال گذشته ۲۷درصد کاهش حوادث جاده‌ای را داشتیم.

کاهش ۲۷درصدی حوادث جاده‌ای در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ نصرالله بیگلری در رزمایش ترافیکی آغاز طرح زمستانی که ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور دستگاه‌های امدادی در قرارگاه پلیس راه استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: قزوین یکی از استان‌های پرترافیک کشور است که در مجاورت هشت استان و محل تردد ۱۲ استان قرار دارد.

وی افزود: در حالت عادی بیش از ۲هزار دستگاه اتوبوس، ۵هزار دستگاه تریلر ترانزیت و ۴۰۰ تا ۵۰۰خودروی سبک روزانه در محورهای استان در حال تردد است که در تعطیلات پایان شهریور و تعطیلات نوروز به یک میلیون و ۲۰۰تردد می‌رسد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جاده‌های استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در سال ۸۵ تردد ۷میلیون خودرو و بیش از ۲۸هزار کشته در جاده‌ها داشتیم که باتوجه به اقدامات انجام شده این میزان در سال جاری به ۱۶هزار نفر در کشور و در قزوین به ۲۷۳نفر رسید.

استان قزوین از لحاظ تردد رتبه سوم را در سطح کشور دارد

بیگلری با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری ۲۰۴کشته داشتیم، بیان کرد: در کل کشور نسبت به سال ۸۵ با ۷۵ درصد کاهش حوادث جاده‌ای مواجه بودیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: علی‌رغم افزایش ۲۵میلیونی تردد در سطح راه‌های استان در بحث تصادفات فوتی، جعلی و خسارتی نسبت به سال گذشته ۲۷درصد کاهش حوادث جاده‌ای را داشتیم.

وی ابراز کرد: با توجه به مشکلات عدیده و اجتماعی که در سطح کشور وجود دارد، نجات جان یک نفر هم بااهمیت است؛ چراکه با فوت یک سرپرست خانوار چند نفر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

بیگلری اذعان داشت: روزانه ۶۵ نفر در سطح کشور در اثر حوادث حمل و نقل و جاده‌ای فوت می‌کنند و چون این میزان در هر استان یک الی ۲ نفر است چشمگیر نیست؛ لذا تمام دستگاه‌ها باید تلاش کنند که در جهت کاهش تصادفات گام بردارند.

رئیس پلیس راه استان قزوین در پایان گفت: باتوجه به اینکه استان قزوین از لحاظ تردد رتبه سوم را در سطح کشور دارد، اگر به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم می‌تواند در کاهش حوادث جاده‌ای و حمل و نقل تاثیر فراوانی داشته باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان