۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین لاریجانی و عارف پیام انتخابات مجلس را زود دریافت کردند/ وعده‌گاه باقی اصلاح طلبان؛ جمعه، دوم اسفند!
کد خبر: ۳۳۸۹۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۹ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

امیدواری مردم به یک مجلس قوی و کارآمد؛

لاریجانی و عارف پیام انتخابات مجلس را زود دریافت کردند/ وعده‌گاه باقی اصلاح طلبان؛ جمعه، دوم اسفند!

سلفی بگیران و افرادی که با توئیت‌های جنجالی و غیر موثق همواره فضای جامعه را ملتهب کرده‌اند و باعث نارضایتی افکارعمومی شده اند قطعا میوه اعمال خود را در انتخابات مجلس آتی مجلس خواهند چید.

لاریجانی و عارف پیام انتخابات مجلس را زود دریافت کردند/ وعده‌گاه باقی اصلاح طلبان؛ جمعه، دوم اسفند!
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قروین؛پس از پایان ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شد که برخی از نمایندگانی که چهره شناخته شده‌ای هم هستند از حضور در انتخابات آینده امتناع و ثبت نام نکرده اند. در این لیست افراد سرشناس و جنجالی دیده می شوند که نام هر یک از آنها اتفاقات و مباحث زیادی را در چهار سال اخیر در مجلس دهم رقم زده است. 

از جمله این افراد «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی بود. ائتلاف نیروهای انقلاب بدون نام وی در شهر قم لیست سه نفره خود را بست. 

همچنین از چهره های سرشناس مجلس می توان به «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید اشاره کرد که ابتدا مطرح شد که از شهر زادگاهش یعنی یزد قرار است در این دوره انتخابات شرکت کند اما وی در انتها مطرح کرد که قصد دارد فعالیت سیاسی خود را خارج از مجلس ادامه دهد. کاظم جلالی دیگر نماینده حامی دولت در این وزن بود. 

«پروانه سلحشوری» و «سید فاطمه حسینی» زنان حاشیه دار فراکسیون امید هم از جمله نمایندگانی بودند که برای انتخابات آینده مجلس ثبت نام نکردند.  به نظر می رسد که این افراد پیام انتخابات آینده را به خوبی درک کرده اند که حتی از حضور در ساختمان وزارت کشور به عنوان داوطلب خودداری کرده اند. 

آنچه شرایط امروز درباره اصلاح طلبان و نمایندگانی که با دولت همراهی تام و تمام داشته‌اند، به طور مشترک صدق می کند، ریزش آرای شدید و ضعف اعتباری آنان برای حضور در انتخابات است. نمایندگانی چون «پروانه سلحشوری» و «سید فاطمه حسینی» که به جز جاروجنجال های منفی چندان عملکرد قابل قبولی ندارند به خوبی با شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور به این نتیجه پی برده اند که جایگاهی میان مردم ندارند.

به هر لحاظ هر یک از این نمایندگان به بهانه ای در انتخابات آتی مجلس حضور نیافت. اما برخی از نمایندگان فراکسیون امید برای انتخابات آتی مجلس ثبت نام کرده اند. این افراد نیز بنابر آنچه که خود اعلام کرده اند با چهره ای شرمسار و ناامید از شرایط کشور در این انتخابات حضور می یابند.

در همین رابطه، «محمد علی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس در روزنامه ابتکار که مدیریت آنرا بر عهده دارد نوشت: «می‏دانم که معلمان چه فشار معیشتی را تحمل می‏‏کنند. می‏دانم که به‏خاطر همه اینها باید سرم پایین باشد و عرق شرم کنم. باری؛ اکنون نیز هرچند از چهره‏های غمبار و ناامید مردم خجالت می‏کشم که خیابان‏ها را تا وزارت کشور طی کنم، اما به امید گشایش در زندگی مردم این راه را دوباره با توکل به حضرت باری‏تعالی می‏روم. دوباره به انتخابات می‏آیم اما با عرق شرم از انباشت مشکلات و این وجهِ تراژیکِ سیاست‏ورزی در عصر کنونی است!»

به نظر می رسد باقی اصلاح طلبان از جمله سلفی بگیران مجلس دهم نیز پیام انتخابات را اگرچه دیر اما در همان روز انتخابات درک خواهند کرد. 

سلفی بگیران و افرادی که با توئیت‌های جنجالی و غیر موثق همواره فضای جامعه را ملتهب کرده‌اند و باعث نارضایتی افکارعمومی شده اند قطعا میوه اعمال خود را در انتخابات مجلس آتی مجلس خواهند چید. 

اگرچه این افراد به خوبی از همین امروز درک و دریافتی از فضای سیاسی اجتماعی کشور دارند و می دانند که اصلاح طلبان به شدت در سال های اخیر به سبب بی عملی و عملکرد ضعیف این جناح چه در مجلس و چه در شورای شهر و چه در حمایت از دولت های روحانی با ریزش آرای شدید روبرو شده است اما با فرض بر اینکه جامعه با آلزایمر سیاسی روبرو می شود و با فضاسازی و جنجال سازی در بحبوحه انتخابات مردم عملکرد آنان را فراموش می کنند، به انتخابات امید بسته اند. موضوعی که مصطفی تاج زاده در قبال این سئوال که آیا با همه ریزشها به انتخابات آینده امید دارند، به آن اشاره کرد و گفت در بحبوحه انتخابات همه چیز روشن می شود.

از سوی دیگر بسیاری از مشکلاتی که امروز در فضای سیاسی و اقتصادی کشور بوجود آمده است در ضعف عملکردی مجلس دهم نهفته و در ادامه این روند مضمحل کننده تاثیرگذار بوده است. مردم نیز به دنبال مجلسی قوی هستند که بتواند در مقابل این مشکلات قد علم کند و به جای انفعال سیاسی و پس گرفتن آرا در دقیقه 90به طور مستحکم از حق موکلان خود دفاع کنند. بنابراین طبیعی است که بسیاری از افرادی که در مجلس دهم حضور داشتند و عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته اند، در اینده هم نمی توانند یک مجلس قوی بسازند و مردم هم به خوبی از این موضوع آگاه هستند و آنرا در رای دهی خود اعمال می کنند.

آنچه امروز در کشور مهم است و از سوی برخی از کاندیداهای مجلس از همین ابتدا مطرح می شود ساختن یک مجلس قوی برای اداره و نظارت قوی بر دولت و امور اجرایی کشور است. درواقع ساختارسازی درست است که میتواند شرایط امروزی را تغییر دهد. بنابراین امید مردم به مجلسی قوی برای مدیریت صحیح کشور و تصحیح خطاهای دولتمردان در این شرایط حساس اقتصادی و اجتماعی است.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان