۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین جامعه برای پیشرفت به نخبگان و دانشجویان چشم دوخته است
کد خبر: ۳۳۸۹۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۸ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی:

جامعه برای پیشرفت به نخبگان و دانشجویان چشم دوخته است

عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: دانشجویان مدیران و معماران آینده ایران بوده و جامعه برای پیشرفت به نخبگان و دانشجویان چشم دوخته است.

جامعه برای پیشرفت به نخبگان و دانشجویان چشم دوخته است

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ دکتر مقصود فراستخواه در مراسم روز دانشجو که در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از پس مشکلات سرزمینمان بربیایم نیاز به کنش داریم؛ چراکه جامعه ایران در موقعیت حساس و نگران‌کننده قرار دارد.

وی افزود: در جامعه ایران تغییر‌های فرهنگی مهمی اتفاق افتاده، جهان زندگی ایرانی در حال تغییر است و همین‌طور زیست جهان هم مدام در تغییر است.

عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: سیستم‌های ما با زیست جهان است ولی ساختارهای ما نمی‌توانند همراهی و همزبانی رضایت‌بخشی با جهان زندگی ایرانی داشته باشند.

فراستخواه با بیان اینکه هویت و فرهنگ جامعه خود را در گذشته مدیون دانشمندان هستیم، گفت: جهان زندگی ایرانی پویاست و محتوای جامعه ایرانی در حال تغییر است.

وی ادامه داد: ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، ابن سینا و دانشمندان بسیاری نیز سرمایه کشور هستند که به جامعه ما هویت بخشیدند؛ امروز کمتر نخبگانی هستند که به فکر منابع ایرانی باشند، جامعه برای پیشرفت به نخبگان و دانشجویان چشم دوخته است.

عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تصریح کرد: دانشجویان امروز جمعیت فراگیری را در جامعه تشکیل داده‌اند و مدیران و معماران آینده ایران هستند.

فراستخواه عنوان‌ کرد: دانشجویان ایرانی دارای چند ویژگی هستند که یکی‌ از ویژگی آنها، امروز تنوع قومی در دانشگاه‌ها است که می‌توانند معرف همه زبان‌ها و سبک فرهنگ‌ها باشند.

انتهای‌ پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان