۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پشت پرده عدم شناخت زاکانی از شهر قم
کد خبر: ۳۳۸۹۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۷ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

این کاندیدا چرا از دقیقه اول تخریب شد؟

پشت پرده عدم شناخت زاکانی از شهر قم

بعید هم نیست که اصلاح‌طلبان و اعتدالیون جزییاتی از برنامه احتمالی دکتر زاکانی برای کمک به تحول و افزایش وزن فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شهر قم در سطح ملی و بین المللی نیز خبر داشته باشند و از الان برای کم اثر کردن آن برنامه و یا شنیده نشدن آن در حال طراحی باشند.

پشت پرده عدم شناخت زاکانی از شهر قم
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا، در دروغی آشکار گفته است؛ زاکانی عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حتی یک محله قم را هم نمی‌تواند نام ببرد! این مطلب دروغ نیز از لحظه خبرسازی تاکنون به صورت هماهنگ و منظم در رسانه‌های اصلاح‌طلب و دولتی بازنشر شده است.

البته این حجم از دروغ‌پردازی عجیب و عملیات روانی آنهم از همان دقایق اول ثبت نام یک کاندیدا برای اهل فن معانی بسیاری دارد. هر چند دلیل ترس اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری زاکانی در مجلس مشخص‌تر از آن است که نیازی به توضیح داشته باشد. جریان فتنه، اصلاحات و اعتدالیون دولتی از حضور مجدد افرادی همانند او در مجلس واهمه دارند و اینکه امثال او بخشی از ترکیب اداره مجلس آینده هم باشند، کابوسی سهمگین‌تر است.

خبرهای دقیقی نیز وجود دارد که می‌گوید اصلاح طلبان و جریان اعتدالی حاضر است که کرسی‌های خاصی را واگذار و معامله کند ولی فردی مانند زاکانی به مجلس نرسد. همان اخباری که هشدار می‌دهد که زاکانی بیرون مجلس هم خطرناک است چه برسد به آنکه دوباره پایش به نهاد نظارت و قانون‌گذاری باز شود. برای درک بیشتر موضوع کافیست اسامی از افراد بلند بالا در دولت‌ها، دستگاه‌های امنیتی و نهاد قضایی و حتی درون مجلس را فهرست کرد که در بیست سال اخیر گلویشان توسط زاکانی به علت فسادی سیاسی و یا اقتصادی فشرده شده است.

این حجم از تخریب معنای دقیق‌تری هم دارد، معنای که می‌گوید، جریان انقلابی در قم با حمایت و پافشاری برای کاندیداتوری زاکانی در پایتخت معنوی کشور، به هدف زده و قبل از انتخابات کل جریان غربگرا و اصلاح‌طلب را در کشور منفعل و کارشان را به بی‌شرافتی رسانه‌ای کشانده است. طبیعی است که هیچ اولویتی اینک بالاتر از متوقف کردن دومینو و تخریب اتفاقات «قم» در سپهر انتخاباتی کشور برای جریان اصلاحات و اعتدال وجود ندارد.

ضمن اینکه بعید هم نیست که اصلاح‌طلبان و اعتدالیون جزییاتی از برنامه احتمالی دکتر زاکانی برای کمک به تحول و افزایش وزن فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شهر قم در سطح ملی و بین المللی نیز خبر داشته باشند و از الان برای کم اثر کردن آن برنامه و یا شنیده نشدن آن در حال طراحی باشند. همان برنامه‌های جالبی که این روزها در در یک واحد کوچک آپارتمانی شخصی در یکی از مجتمع‌های طلبه‌نشین منطقه پردیسان قم با حضور و مشورت نخبگان این شهر در حال جمع‌بندی نهایی و بزودی به مردم نیز ارائه خواهد شد.

 سوال اساسی اما این است که با نماینده شدن زاکانی چه حادثه و تحولی برای قم و قمی‌ها قرار است، اتفاق بیافتد که بیش از همه جریان اصلاحات و اعتدال – متهمین اصلی وضع موجود مملکت- از آن نگران هستند؟! این نگرانی نیز نشان می‌دهد که تخریب زاکانی هم همه صورت مساله نیست، هدف بزرگتر جلوگیری از تحول بزرگتر در «قم» و سرایت آن به دیگر نقاط کشور است.

اما تعجب برانگیز است که این نسبت دروغ برای عدم شناخت شهر مقدس «قم» را برای کسی می‌گویند که از اول دهه 70 تاکنون در آن شهر نمازش کامل است و حتی او چندی دروس طلبگی را نیز بنا به علاقه شخصی در آن فرآگرفته است. جالبتر آنکه دکتر زاکانی دورانی اصلی فرآگیری علم پزشکی را نیز در قم گذرانده و در آن زندگی کرده است.

روزهای آینده البته حجم تخریب‌ها، دروغ‌ها و آدرس‌های غلط بیشتر خواهد شد ولی ناگفته‌ها و حقایق شنیدنی نیز درباره علیرضا زاکانی و دیدگاه‌ها و برنامه‌های او درباره «قم و آینده آن» وجود دارد که قطعا بخش‌های مهم آن را همرزمان قمی‌اش، جوانان، دانشجویان و طلاب انقلابی به مردم شهر اطلاع خواهند داد.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان