۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات قزوین معرفی شدند
کد خبر: ۳۳۸۹۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۶ ساعت: ۱۳:۲۲ ↗ لینک کوتاه

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات قزوین معرفی شدند

آئین معارفه اعضاء جدید هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان قزوین و جمعی از قضات برگزار شد.

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات قزوین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مراسم معارفه اعضاء جدید هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین امروز(شنبه) با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان قزوین در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد.

محمد قاسمی در این مراسم اظهار کرد: هیئت منصفه مطبوعات از بین اقشار مختلف جامعه انتخاب شده و به عنوان نماینده افکار عمومی در دادگاه حضور خواهند داشت و نقش مشاور را برای قضات ایفا می‌کنند و نظر مشورتی خود را درباره بزهکاری شخص متهم به دادگاه اعلام می‌کنند.

وی افزود: بر اساس تدبیر ریاست قوه قضاییه و مطابق با اصل ۱۶۸ قانون اساسی، مقرر است در آینده هیئت منصفه مطبوعات علاوه بر جرائم مطبوعاتی، در جرائم سیاسی هم حضور داشته باشند و این موضوع تحولی نو در نحوه فعالیت هیئت منصفه است و این هیئت بازوی مشورتی خوبی برای دادگاه‌ها در رسیدگی به جرائم هستند.


دادستان مرکز استان قزوین بیان کرد: اعضاء هیئت منصفه مطبوعات چون برآمده از بین اقشار مختلف جامعه هستند به نوعی نماینده مردم محسوب می‌شوند و این موضوع می‌بایست در چارچوب قانون و اختیارات انجام شود.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: در پرونده‌هایی که هیئت منصفه مطبوعات حضور دارند، تنش‌های کمتری را شاهدیم؛ زیرا در مواردی که پرونده با حضور این هیئت و به صورت علنی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، فرد بزهکار این اطمینان خاطر را خواهد داشت که قضاوتی عادلانه برگرفته از خرد جمعی درباره او اعمال خواهد شد.

این مقام قضایی استان افزود: نگاه دستگاه قضایی در مورد تمامی جرائم پیشگیرانه است و به همین خاطر جایگاه هیئت منصفه وابسته به تشکیل پرونده نیست و عضویت در این هیئت رسالت سنگینی است و به عنوان نماینده جامعه بايد با جلسات مستمر و هم انديشی و سازماندهی شده، اقدامات پيشگيرانه را در حوزه جرائم مطبوعاتی انجام دهند و در این راستا می‌توانند کمک‌کار خوبی برای دستگاه قضایی باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان گفت: استان قزوین از حیث جرائم مطبوعاتی جایگاه خوبی در کشور دارد و طی دو سال گذشته موضوع خاصی که منجر به تنش در استان از سوی مطبوعات شود، وجود نداشته و پرونده‌های مطروحه نیز معمولا به رضایت ختم شده و این نشان دهنده این است که جامعه مطبوعاتی استان در مسیر قانون و اخلاق حرکت می‌کند و ما نیز انتظار داریم که فصل الخطاب اهالی رسانه و مطبوعات به عنوان چشم بینای جامعه، قانون باشد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اعضاء سابق متن سوگندنامه اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین قرائت شد و آقایان حجت الاسلام مجتبی قائد امينی، محمد كريم كاظم پور، محمدحسین شفیعی ها، صفت الله صالحی، سيد محمد هادی ساعی، محمدرضا خردمند، محمد خورشيدی، حسين پور زرشكی، محمد انصاری، عليرضا وادی خيل، مجيد آهنگریان، محسن حق شناس و خانم‌ها سیده طاهره سیدی و فاطمه اشدری به مدت دو سال به عنوان 14 عضو این هیئت معرفی شدند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان