۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اقتدار و امنیت امروز کشور به برکت خون شهداست/ دانشجویان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند
کد خبر: ۳۳۸۹۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۵ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

اقتدار و امنیت امروز کشور به برکت خون شهداست/ دانشجویان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت:‌ اقتدار، استقلال و امنیت سه رکن اصلی است که به برکت خون شهدا و رهبری عالمانه امام راحل و مقام عظمای ولایت به ارمغان رسیده است.

اقتدار و امنیت امروز کشور به برکت خون شهداست/ دانشجویان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ محمد امیری‌مقدم در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برگزار شد،‌ جنبش دانشجویان را در شکل‌گیری انقلاب اسلامی مؤثر دانست و اظهار کرد: شهدای دانشجو با هدیه کردن خون خود سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی، امنیت و استقلال کشور داشتند.

وی افزود: سال ۱۳۲۰ وقتی که متفقین در زمان جنگ جهانی دوم تصمیم گرفتند وارد ایران شده و شاه و فرزند بی‌کفایت او را جانشین وی کنند، ارتش وقت کوچک‌ترین واکنشی نشان نداد که بعد از دو سال سران سه کشور آمریکا، انگلیس و شوروی مجدداً تصمیم گرفتند هفت آذرماه کنفرانس معروف به کنفرانس تهران را برگزار کرده و بدون اطلاع شاه وقت وارد کشور شده و حتی اجازه ملاقات شاه را نیز ندادند تا مشخص شود شاه کشور و دولت وقت هیچ اختیاری از خود نداشته و به‌صورت آشکار، کشور در سلطه و حیات خلوت بیگانگان به شمار می‌رفت.

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: با مقایسه ایران امروز با ایران آن زمان مشخص می‌شود اقتدار، استقلال و امنیت سه رکن اصلی است که به برکت خون شهدا و رهبری عالمانه امام راحل و مقام عظمای ولایت به ارمغان رسیده و احدی بدون اذن و اجازه سران نظام حتی نمی‌تواند از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به حریم کشور وارد شود.

امیری‌مقدم عنوان کرد:‌ امروز همه ما از دانشجویان گرفته تا دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم، باید حافظ و میراث‌دار خون شهدا باشیم و نگذاریم هیچ‌کس قصد تعرض و خیال باطل درباره کشور داشته باشد و برای سربلندی و اقتدار آن شبانه‌روز کوشش نماییم تا کشور را به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.

نقش کلیدی دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی

در ادامه مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان نیز با بیان اینکه امروز بنده نه به‌عنوان رئیس بلکه به‌عنوان یک دانشجو بین شما حاضر شده و افتخار می‌کنم که نام دانشجو را برای خود انتخاب کرده‌ام،‌ گفت: ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجویی که خون خود را در راستای پیروزی انقلاب اسلامی و اعتلای این نظام هدیه کردند، نامگذاری شده است.

رضا شعبان‌نژاد اضافه کرد: شما دانشجویان باید با آگاهی کامل از فداکاری‌های دانشجویان و نقش کلیدی آنها در پیروزی انقلاب اسلامی، بهتر و بیشتر قدردان جایگاه و شأن و منزلت خود شده و با درس خواندن و کسب مدارج بالای علمی در حفظ نظام و اقتدار آن در عرصه‌های مختلف تلاش کرده و اجازه ندهید خون همسنگرانتان پایمال شود.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه اگر شما رئیس واحد تاکستان بودید چه اقداماتی برای ارج نهادن به مقام دانشجو انجام می‌دادید خواستار اخذ نظرات و خواسته‌های دانشجویان درباره وضعیت واحد شد که دانشجویان مطالبات خود را بیان کردند.

حسین قدمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان نیز درباره شأن دانشجویی و ارتباط خوب استاد و دانشجو در بالا رفتن سطح علمی و آموزشی مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دانشجویان ممتاز و برگزیده در رشته‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان