۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۸۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به مراتع اختصاص دارد
کد خبر: ۳۳۸۹۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۴ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرآب و خاک جهاد کشاورزی استان:

۸۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به مراتع اختصاص دارد

مدیرآب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۸۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به مراتع اختصاص دارد؛ گفت: همچنین بیش از ۲۹هزار هکتار از اراضی کشاورزی، جنگل است.

۸۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به مراتع اختصاص دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نشست تخصصی روز جهانی خاک پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

احمد مستخدمی در این مراسم اظهار کرد: مدیریت بهره‌برداری در حفظ خاک موثر است و این مهم در نهایت کشاورزی پایدار را رقم خواهد زد.

وی افزود: شعار امسال روز جهانی خاک با عنوان "جلوگیری از فرسایش خاک برای حفظ آینده است" نامگذاری شده که این بحث در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و مسائل زیست محیطی اهمیت بسیاری دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: منابع طبیعی، آب، خاک، هوا و منابع خاک باید به درستی مدیریت شود؛ چراکه مراتع و جنگلها جزو حافظین اصلی جلوگیری فرسایش خاک محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: همه محصولات کشاورزی در بستر خاک تولید دارند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به خاک شود.

مستخدمی با بیان اینکه بیش از ۸۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به مراتع اختصاص دارد؛ اضافه کرد: همچنین بیش از ۲۹هزار هکتار از اراضی کشاورزی، جنگل است.

تحقیقات نوین متناسب با وضعیت اقلیمی کشور باشد

در ادامه این مراسم بابک قرالی اظهار کرد: تحقیقات مطالعاتی نوین در بخش کشاورزی متناسب با وضعیت اقلیمی کشور باشد لذا اطلاعات و دانش‌های جدید را باید وارد سیستم خاک‌شناسی کرد.

وی عنوان کرد: مطالعات تحقیقاتی باید به سمتی حرکت کند که مختص کشورمان و بومی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین تصریح کرد: تاکنون اطلاعات خوبی در زمینه شوره‌زار و پوشش‌های خاک در استان انجام شده است.

وی بیان کرد: هجمه‌های زیادی بخش کشاورزی را تهدید می‌کند بنابراین لازم است کارهای مطالعات نوین در بخش کشاورزی انجام شود.

گفتنی است؛ رونمایی از کتاب تخصصی خاک نوشته دکتر ترکاشوند عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و همچنین تجلیل از خادمان خاک در استان از دیگر برنامه‌های این همایش یک روزه بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان