۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تحقیق و پژوهش لازمه رونق تولید است/ رشد دانشگاه امام‌خمینی(ره) قزوین در فعالیت‌های پژوهشی
کد خبر: ۳۳۸۸۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۳ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

تحقیق و پژوهش لازمه رونق تولید است/ رشد دانشگاه امام‌خمینی(ره) قزوین در فعالیت‌های پژوهشی

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین با اشاره به رشد دانشگاه در زمینه‌ فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی گفت: امسال سال رونق تولید است و این مهم با تحقیق و پژوهش میسر می‌شود.

تحقیق و پژوهش لازمه رونق تولید است/ رشد دانشگاه امام‌خمینی(ره) قزوین در فعالیت‌های پژوهشی

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده‌ی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) به همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه در سالن مرکزی برگزار شد.

این برنامه به منظور قدردانی و ترغیب اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه به انجام پژوهش‌های مفید و کاربردی، تقدیر از یکسال فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در دانشگاه و ایجاد انگیزه از طریق رقابت بین همکاران دانشگاهی، انتخاب پژوهشگران برگزیده بر اساس شیوه‌نامه‌ی "انتخاب پژوهشگران برگزیده در دانشگاه" برگزار شد.

در این مراسم سید ابوالحسن نائینی اظهار ‌کرد: در سال یک هفته به نام پژوهش نامگذاری شده است، اما در واقع هر روز ما روز پژوهش است.

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشی در طی سال صورت می‌گیرد و این روز صرفا برای تجلیل از پژوهشگران در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین عنوان کرد: به افرادی که با تحقیقات، پژوهش‌ها و راهنمایی دانشجویان در دوره‌ی دکترا و ارشد موجب شکوفایی‌هایی از طریق همین دانشجویان می‌شوند تبریک می‌گوییم و از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: رشد دانشگاه در زمینه‌ی پژوهشی و تحقیقی بسیار زیاد است و جهش زیادی وجود داشته، طوری که شاخص مقالات ما از ۰/۵۷ به عدد سه رسیده و این دستاورد بزرگی است.

نائینی تشریح کرد: امسال سال رونق تولید است و این مهم میسر نمی‌شود مگر با پژوهش، همچنین اشتغال و توسعه پایدار محقق نمی‌باید مگر اینکه فعالیت‌‌های دانش‌بنیان انجام شود.

وی در پایان گفت: امروز خوشبختانه رشد دانشگاه شروع شده و باید به آن شتاب داد، هرچند کمبودها زیاد است و از پژوهشگران تشکر می‌کنیم که با وجود همین کمبودها کار خود را به پیش می‌برند.

گفتنی است؛ در این مراسم از جایگاه علمی مرحوم دکتر محمدحسین شاعری عضو هیئت علمی گروه مهندسی مواد به عنوان پژوهشگر برتر افتخاری سال ۹۸ تجلیل شد.

در پایان مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل شد و این پژوهشگران دقایقی نظرات خود را مطرح کردند.
انتخاب پیام/ ۵۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان