۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تاملی بر حواشی بازنشر مواضع حضرت آیت الله عابدینی در برنامه "ثریا"
کد خبر: ۳۳۸۸۶۲ نویسنده: مهدی چابک تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۲ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

جفا به عدالت طلبی؛

تاملی بر حواشی بازنشر مواضع حضرت آیت الله عابدینی در برنامه "ثریا"

مقارن با سکوت معنادار مدیر ارشد اجرایی و استاندار تازه وارد قزوین، مواضع انقلابی حضرت آیت الله عابدینی در مواجهه با فساد و ویژه‌خواری برای دلسوزان انقلاب و عدالت‌طلبان خوشایند بوده و بارقه‌ای از امید در دل‌ها به جهت گشایش فصلی نوین در مبارزه و مقابله با بی‌عدالتی در سطح استان ایجاد نموده است.

تاملی بر حواشی بازنشر مواضع حضرت آیت الله عابدینی در برنامه "ثریا"

صبح قزوین؛_________ مهدی چابک.

مقارن با سکوت معنادار مدیر ارشد اجرایی و استاندار تازه وارد قزوین، مواضع انقلابی حضرت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مواجهه با فساد و ویژه خواری برای دلسوزان انقلاب و عدالت طلبان خوشایند بوده و بارقه‌ای از امید در دل‌ها به جهت گشایش فصلی نوین در مبارزه و مقابله با بی عدالتی در سطح استان ایجاد نموده است.

سطح مطلوب میزان انتشار و بازتاب این مواضع در سطح ملی نیز نشان از عقلانیت و منطق حاکم بر این روش مبارزه با فساد بوده و عملگرایی ایشان در ساده زیستی و مواجهه با ویژه خواری و ارتباط تنگاتنگ با بدنه جامعه و مردم، نفوذ کلام ایشان را در امر مبارزه با فساد دو چندان نموده است.

طی چند سال اخیر موضوعی که مکررا از سوی نماینده ولی فقیه در استان مطرح گردیده و برخورد با عاملان آن از مسئولین ملی مطالبه شده است مسئله هفت سنگان و ... بوده است. در نتیجه فریادهای عدالت خواهانه ایشان و در پی وعده های مسئولین دستگاه قضایی، مبنی بر تعیین قاضی عادل، مشرف به مسائل قزوین و قانون دان از تهران جهت رسیدگی به این پرونده پیچیده که ظاهرا مورد شناخت و تایید ایشان نیز بوده است، امیدی جهت وصول به نتایج مطلوب محقق شده است. اما نتیجه مهمتر اینکه این جریان نوعی سازمان دهی و همگرایی را میان جوانان متعهد انقلابی، در مواجهه با رانت و فساد و ویژه خواری، ایجاد کرده وحس امید به اصلاح امور در آینده را در اذهان و دل های این جوانان مومن و متعهد برانگیخته که خود دستاوردی عظیم و قابل اعتنا است.

اما نقطه اوج مطالبه گری حضرت آیت الله عابدینی، زمانی بود که طی هفته گذشته و در پی بازتاب ملی دغدغه مندیشان در مبارزه با فساد و موضوع پرونده زمین های هفت سنگان، از ایشان به عنوان میهمان برنامه تلویزیونی ثریا دعوت و حدود یک ساعت از این برنامه اجتماعی به حضور امام جمعه قزوین و تبیین زوایای پیدا و پنهان زمین‌های هفت سنگان اختصاص یافت و امام جمعه انقلابی قزوین نیز همچون رویه گذشته شجاعانه به افشای جزییات این موضوع و ذکر عوامل موثر در نحوه خریداری این املاک از ستاد اجرایی پرداختند.

این حضور پر فروغ نماینده ولی فقیه در استان، در رسانه ملی و روشنگری های شجاعانه ایشان نیز بازتاب‌های بسیار مناسبی در سطح ملی و استانی داشت و موجبات سرور و خوشحالی عدالت طلبان را فراهم آورد.

اما متاسفانه عده ای سیاست زده و سطحی نگر، همچون رویه معمول و سبقه منفی خود در بهره برداری‌های سیاسی و قبیله ای از جریانات و رویدادها، از این اتفاق مبارک سوءاستفاده کرده و تنها نام عده ای را در باز انتشار فرمایشات حضرت آیت الله عابدینی برجسته نمودند. ظاهرا این دوستان فراموش کرده اند که موضع امام جمعه انقلابی‌مان اصل مبارزه با فساد و ویژه خواری با همه عوامل ذخیل بوده نه صرفا چند نفر محدود!! باید از این جریان سوءاستفاده کننده پرسید که چرا در هیچ یک از بازنشرهایتان نشان و اثری از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و برخی پزشکان که حدود یک سوم از زمین‌های یاد شده را تصرف کرده اند به میان نیاورده اید؟

باید به این جریان سوءاستفاده کننده‌ی متصل به هیچ کاره‌ها گفت که هدف متعالی، اصل مبارزه با فساد، رانت و ویژه خواری است و در این راه نباید با هیچ فرد و گروه و جریان سیاسی مسامحه کرد و بهره برداری سیاسی بر اساس مطامع فردی و گروهی از دغدغه های عدالت طلبانه امام جمعه ی دانشمند قزوین، ظلم به ایشان و جفا در حق این مطالبه‌ی مبارک بوده!

ما رسانه‌های انقلابی نیز ضمن تبعیت از نماینده معزز ولی فقیه در استان، خود را در مسیر این حرکت ارزشمند قرار داده و در راه مبارزه با فساد و پرونده‌های مشابه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان