۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین «نماز» شاخص‌ترین عبادت است/ دوران دانش‌آموزی بهترین زمان برای آشنایی با نماز است
کد خبر: ۳۳۸۸۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۰ ساعت: ۱۵:۴۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

«نماز» شاخص‌ترین عبادت است/ دوران دانش‌آموزی بهترین زمان برای آشنایی با نماز است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پنجمین اجلاس استانی نماز گفت: دوران دانش‌آموزی بهترین زمان برای آشنایی نوجوانان و جوانان با شیرینی و حلاوت نماز و ذکر، نماز جمعه، محافل دینی و انس با قرآن است.

«نماز» شاخص‌ترین عبادت است/ دوران دانش‌آموزی بهترین زمان برای آشنایی با نماز است

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در پنجمین اجلاس استانی نماز که امروز(یکشنبه)در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه نماز ستون دین است، اظهار کرد: نماز برای همه امور دین، ستون است و اگر نماز اقامه شود همه بخش‌های دین نظیر عدالت، تقوا، حلال و حرام، وحدت، انسجام جامعه دینی و همه زیبایی‌های معنوی و مادی سامان پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است در قیامت اگر نماز مورد پذیرش قرار گیرد، سایر اعمال نیز پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: اگر نماز پذیرفته نشود، هرچه کار خیر هم داشته باشیم مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد و این مهم اهمیت نماز را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین به اهمیت ولایت در نظام دینی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه همانطور که نماز ستون دین است، ولایت نیز ستون نماز است، افزود: نماز، روزه، حج، زکات و ولایت ستون دین معرفی شده‌اند که ولایت کلیدی‌ترین ستون است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ولایت است که زکات و اقتصاد را ساماندهی می‌کند، حج و زیارت را مدیریت می‌کند، روزه و نماز را در جامعه رواج می‌دهد و از منظر محتوایی به آن تعمیق می‌بخشد و به همین خاطر کلیدی‌ترین نقش را برعهده دارد.

وی ادامه داد: اهمیت ولایت به گونه‌ای است که در روایات تأکید شده است اگر کسی تمام روزها را روزه داری کند، تمام مال خود را زکات بدهد و هر سال حج به جای آورد اما نداند امام و رهبرش چه کسی است، ذره‌ای ثواب در قیامت ندارد و اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

عابدینی با بیان اینکه تمام ضعف‌های انسان مربوط به عقل و اراده است، گفت: انسان در عقل باید صاحب دانایی شود و در اراده به توانایی دست یابد و خداوند نماز، ذکر و عبادت را برای کسب تقوا که موجب دانایی عقل و توانایی اراده می‌شود، قرار داده است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: نماز شاخص‌ترین عبادت است و این عبادت انسان را صاحب تقوایی می‌کند که به او در عقل دانایی و در اراده توانایی می‌بخشد.

وی آبادانی معنوی و الهی هر جامعه را مستلزم تقویت نماز در آن جامعه دانست و بیان کرد: هر جامعه‌ای با انسان‌هایی به آبادانی می‌رسد که از پاکان باشند و بهترین راه رسیدن به این جایگاه، اقامه نماز است؛ که اگر به آن بی توجهی شود، جامعه به تعالی معنوی و مادی دست نمی‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه به فرموده امام علی(ع) قلب انسان با ذکر آباد می‌شود، گفت: قلب‌های آباد می‌توانند مساجد، شهر، کشور و جهان را آباد کنند و با اقامه نماز که بهترین نوع ذکر است، می‌توانیم به این مرحله برسیم.

عابدینی با بیان اینکه انسان با ذکر به آرامش، نشاط و امیدواری می‌رسد، اظهار کرد: به گفته قرآن انسان با ذکر به آرامش می‌رسد و وقتی دل انسان با ذکر به آرامش برسد، خانواده و جامعه به آرامش می‌رسد و در نهایت ناهنجاری‌های اجتماعی از میان می‌رود.

وی تصریح کرد: دوران دانش‌آموزی بهترین زمان برای آشنایی نوجوانان و جوانان با شیرینی و حلاوت نماز، ذکر، نماز جمعه، محافل دینی و انس با قرآن است و اگر این هدف محقق شود، سرمایه‌های عظیم اجتماعی و امنیتی روزی ما خواهد بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان